اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۰۱۶۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس به محرمی و امیری احتیاج دارد

هافبک پرسپولیس معتقد است که باشگاه دعوتی برای تمدید قرارداد نداشته و در سمت مقابل مدیران این تیم نیز اعتقاد دارند در چند مرحله از بازیکنان برای حضور در باشگاه و تمدید قرارداد دعوت به عمل آورده‌اند.

ورزش سه: محسن مسلمان بعد از اینکه در فصل پانزدهم و در روزهایی که مشتری خاصی در لیگ متوجه خود نمی‌دید به پرسپولیس پیوست تا شانس بزرگی پیش پای او قرار گیرد، اکنون با گذشت سه فصل به ستاره نقل و انتقالاتی لیگ برتر تبدیل شده است. نمایش موفق او زیر نظر برانکو ایوانکوویچ از هر جهت به سود او بوده تا سرنوشت اتفاقی متفاوت نسبت به ستاره‌هایی که افول کردند برای او رقم بزند. هافبک شماره ۷۷ اما اکنون مسیر دیگری را برای دستیابی به خواسته‌هایش را دنبال می‌کند، مسیری خارج از زمین فوتبال و تمرین که باعث شده تا برانکو چشم به او و توانایی‌هایش ببندد. مسیری که پیش از این نیز برخی ستاره‌های محبوب روی سکوها دنبال کردند و اکنون تنها در پست‌های صفحه مجازی خود قادر به طنازی برای هواداران این تیم هستند.

برانکو اما نشان داده هیچ‌گاه به ستاره‌ها متکی نیست و برترین ستاره را تیم خود می‌داند. او قادر است از محمد انصاری و صادق محرمی و ربیع خواه هم ستاره بسازد در خدمت تیم. بازیکنانی که تا قبل از حضور مرد کروات هیچکس نامی از آنها در ذهن نداشت. حتی علی علیپور هم که بازیکنی صرفا نیمکت نشین در این تیم بود و در لیگ چهاردهم توسط درخشان به این تیم پیوست هیچگاه مورد اعتماد این مربی نبود، در دوره‌ی برانکو رفته رفته چهره شد و در لیگ هفدهم نیز کفش طلای مسابقات را از آن خود کرد.

بله، ستاره‌ها در غالب اوقات سوپاپ اطمینان موفقیت هستند اما برای اینکه بیشتر به عدم وابستگی برانکو به ستاره و بازیکن پی ببریم کافی است به تغییر نسل جالب طی چهار فصل اخیر از زمان حضور این مربی کروات روی نیمکت پرسپولیس دقت کنیم؛ از زمان لیگ پانزدهم تا به امروز تنها علی علیپور در این تیم باقی مانده است. در این مدت ستاره‌های بزرگی نیز همانند مهدی طارمی، سروش رفیعی، پیام صادقیان، فرناندو گابریل و رامین رضاییان از تیم جدا شدند. جانشین مهدی طارمی علی علیپور است که همانند او و شاید با آماری بهتر در این فصل توانست عنوان آقای گلی را بار دیگر به اردوگاه تیم بیاورد. سروش رفیعی نیز زمانی که از تیم جدا شد، برانکو ترجیح داد تغییر سیستم دهد و البته بشار رسن به عنوان یکی از استعدادهای قابل توجه به لیست این تیم اضافه شده است. رامین رضاییان نیز همان زمانی که زمزمه جدایی‌اش و حضور ناگهانی‌اش در ترکیه شکل گرفت با تدبیر جالب توجه مسوولان باشگاه استعداد جدیدی را به تیم اضافه کرد. صادق محرمی بازیکن بی حاشیه و خوش تکنیک پرسپولیس که اکنون مشتریان درجه اول اروپایی را نیز در کنار خود می‌بیند که حتی حاضرند برای تماشای عملکرد او به تهران بیایند و نیازی نیست برای جلب توجه آنها تستی را پشت سر بگذارد.

پرسپولیس با همان اقتدار حتی با جدایی ستاره‌هایش که سکوها حاضر بودند برای آنها دقایقی‌ طولانی سوت و تشویق ممتد را به اجرا بگذارند و به فالوورهای اینستاگرامی آنها بیفزایند، بار دیگر مقتدرانه قهرمان لیگ شد. برانکو و مسوولان باشگاه اکنون در حال برنامه‌ریزی برای فصل آینده هستند. فصلی که استقلال با وینفرد شفر و سپاهان، تراکتورسازی و ذوب آهن در کنار سایپای علی دایی برای جبران و به زیر کشیدن پرسپولیس تمام توان خود را به کار خواهند گرفت و البته فصلی که هنوز موضوع مربوط به پنجره نقل و انتقالاتی و محرومیت سرخپوشان مشخص نیست.

چرا فقط مسلمان؟ بقیه ستاره‌ها چی؟

در حال حاضر وحید امیری، محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده و صادق محرمی بازیکنانی هستند که باشگاه در حال برنامه‌ریزی برای تمدید قراردادشان است. در این میان هم سکو و هم هواداران مجازی بی‌توجه به ستاره‌های دیگر تنها در انتظار بازی کردن محسن مسلمان و تمدید قرارداد او هستند. اما چرا هیچ کدام نگرانی بابت تمدید قرارداد وحید امیری ندارند. ستاره بی حاشیه و بااخلاق پرسپولیس که از قضا نسبت به دیگران پوئن ملی‌پوش بودن را نیز در کارنامه دارد و مطمئنا برخلاف ۴ بازیکن دیگر شانس حضور در جام جهانی روسیه و تقابل با ستاره‌های پرتغال و اسپانیا را نیز پشت سر خواهد گذاشت، اکنون در خاموشی کامل تنها دو بازی دیگر با تنها ۱۸۰ دقیقه با پرسپولیس قرارداد دارد. اما هیچکدام از هواداران توجهی به این اتفاق بزرگ نمی‌کنند. صادق محرمی نیز دیگر ستاره‌ای که تمام آیتم‌های اغواکننده را دارد؛ مدافع جوان و تکنیکی سرخپوشان بهترین و شاید گفت تنها گزینه سمت راست این تیم محسوب می‌شود و در صورت جدایی یکی از پلن‌های هجومی تیم در فصل آتی - اگر باشگاه موفق به حضور در نقل و انتقالات نشود- عقیم خواهد شد. محرمی که همچنان سهمیه زیر ۲۳ سال تیم محسوب می‌شود اکنون بعد از پایان قرارداد دو‌ساله‌اش، قرارداد دیناموزاگرب و بلیت کرواسی را در جیب دارد و هیچ کدام از هواداران نه نامش را آنچنان روی سکوها فریاد می‌زنند و نه توجهی به ضعف بزرگی که در صورت جدایی‌اش پرسپولیس با آن مواجه می‌شوند توجه می‌کنند.

لشگر مجازی علیه نقل و انتقالات و به سود بازیکنان

هر دو بازیکن ستاره و بااخلاق پرسپولیس کمترین فالوور و لشگر مجازی را در صفحه اینستاگرامی خود دارند و البته کمترین حاشیه را در اکانت خود شکل داده‌اند. نگاهی به پست‌ها و فعالیت آنها در این فضا نشان می‌دهد که تنها برای تشکر کوتاه از هم‌تیمی یا دوستان قدیمی از آن سود برده اند و هیچگاه هم نه پستی را پاک کرده و از انتشار آن پشیمان شده‌اند و نه اتفاق دیگری را رقم زده‌اند. با این حال در همین فضا هستند بازیکنانی که از این فضا با توجه به روحیات هواداران و ناآگاهی آنها از شرایط تیم شرایطی را شکل داده‌اند تا به منافع خود دست یابند.

مسلمان یا گرشاسبی، چه کسی اشتباه می‌زند؟

مسلمان در پایان جشن قهرمانی عنوان کرد باشگاه پیشنهادی برای تمدید قرارداد به او نداده است و او در شرایطی که پیشنهاد مناسبی دارد در انتظار مشخص شدن وضعیت‌اش با پرسپولیس است. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد که باشگاه او را نمی‌خواهد و در انتظار مشخص شدن تکلیف محرومیت نقل و انتقالاتی است تا در صورتی که مورد بخشش قرار گرفت و توانست بازیکن جدیدی جذب کند از تمدید قرارداد با آنها خودداری کند و این خرید زمان و بی اعتنایی به آنها به این موضوع مرتبط است.

در سمت مقابل هم گرشاسبی با اعلام دوباره درخواست تمدید برای بازیکنان در خصوص این اظهارنظر گفته: بعید می‌دانم او چنین حرفی زده باشد. اگر واقعاً چنین صحبتی کرده از روی کم لطفی‌اش بوده است. ۵، ۶ بار در تمرین قطر، دبی و در هتل با بازیکنان نشستیم و با آنها برای فصل آینده مذاکره کردیم، چطور بقیه بازیکنان قراردادشان را تمدید کردند و تنها ۵، ۶ بازیکن ماندند؟ برخی از این بازیکنان به ما گفتند که اجازه دهید بعد از پایان لیگ برای فصل آینده مذاکره کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس که آرشیو مصاحبه‌هایش نیز گواهی می‌دهد در طول چند وقت اخیر با دعوت از ستاره‌های تیمش برای تمدید، وعده‌ی بخشش جرایم را نیز به آنها داده، اکنون در همین صحبت‌ها هم دعوت ضمنی خود برای تمدید را به مسلمان ارائه داده است و البته بعید است پیش از این برای بازیکنانی همچون بوژیدار رادوشوویچ، علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی، محسن ربیع خواه، شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی که قراردادشان را تمدید کرده‌اند، دعوتنامه‌ای مجزا و کتبی ارسال کرده باشد!

البته مشکل محسن مسلمان باید فراتر از یک دعوتنامه اختصاصی و شخصی باشد. بازیکن موفق دو فصل اخیر که از چندی پیش به نیمکت تیم تبعید شده باید مشکل را در جای دیگری جستجو کند. مطمئنا سرمربی تیم بازیکنی را هفته‌ها روی نیمکت قرار می‌دهد سیگنال لازم را برای او ارسال کرده و اگر شماره ۷۷ آن را به درستی دریافت نکند، شاید به سرنوشت ستاره‌های سابق روی سکوها دچار شود و لشگر اینستاگرامی‌اش هم چاره ساز نباشد.

اکنون هواداران پرسپولیس که روزهای تلخ بدون جام و ناکامی آنها هم چندان دور نیست و مربوط به سه فصل قبل می‌شود، باید بیش از همیشه به ساختار تیمی و دیسیپلینی که آنها را از روی ناکامی به افتخار و اقتدار رسانده توجه کنند. روزهایی که فریم‌های تکراری از شکست و اشک روی سکوها هر بار با امید شروعی دوباره در فصل آینده همراه می‌شد و هر بار هم به سرانجام نمی‌رسید. آنها اما در طول دو فصل اخیر موفقیت‌های بزرگی را تجربه کرده‌اند؛ دو عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، یک قهرمانی در سوپرکاپ و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و تکرار صعود راحت و بی‌دغدغه به عنوان صدرنشین در این فصل از لیگ قهرمانان. این اتفاقات و موفقیت‌ها در کنار رکوردهای تیمی مثل عناوین پیاپی بهترین خط دفاعی، برترین خط هجومی و برترین پاسور و آقای گل رقابت‌ها و البته پیروزی رویایی و بی‌دغدغه ۴ گله مقابل استقلال نیز در همین قاب قرار می‌گیرد. مطمئنا فراموشی این موفقیت‌ها به اندازه همان فراموش کردن ناکامی‌ها سخت است و چه خوب که برای پشت سر گذاشتن این چالش بزرگ در فصل نقل و انتقالات همه تنها به تیم و موفقیت آن فکر کنند و به یاد داشته باشند که فصل آتی با حضور مدعیانی همچون استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، سایپا و ذوب آهن به همین آسانی نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا نجفی

      مسلمان بدون پرسپولیس هیچی نیست .مسلمان راهش را اشتباه رفت .این منش حرفه ای گری نیست و زود از فوتبال ارضا شد

    • حسین

      ستاره قلابی روی پیراهن قرمزها آسیا کجا شما کجا !؟غیرت داشته باشید ستاره واقعی بدست آورید

    • گس

      تست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج