جاباما
۷۱۰۴۲۰
۱ نظر
۵۱۰۲
۱ نظر
۵۱۰۲
پ

دوش آب سرد؛ جایگزینی برای باشگاه ورزشی

درک نادرست از هدف دوش آب سرد مردم را از شناخت ارزش آن به عنوان یکی از آسان ترین، ارزان ترین و مؤثرترین فعالیت های بهبود فردی باز می دارد.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: دوش آب سرد قرار نیست که جایگزین دوش آب گرم باشد، بلکه جایگزینی برای باشگاه ورزشی است.

درک نادرست از هدف دوش آب سرد مردم را از شناخت ارزش آن به عنوان یکی از آسان ترین، ارزان ترین و مؤثرترین فعالیت های بهبود فردی باز می دارد.

دوش آب سرد مزایای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به استقامت، توانایی انجام کاری که حرفش را زده اید، نظم و یکپارچگی اشاره کرد. مهارت های مرتبط انگیزشی و عاطفی که می توان از آن ها به عنوان مهارت های رهبری نام برد نیز از دیگر فواید دوش آب سرد است. این در حالی است که اکثر مردم دستیابی به مهارت های رهبری را بسیار دشوار می یابند.

دوش آب سرد؛ جایگزینی برای باشگاه ورزشی

چرا افراد زیادی دوش آب سرد را امتحان نمی کنند؟

با وجود اینکه همه می توانند دوش آب سرد را امتحان کنند تا خودشان بدون تقریباً هیچ هزینه ای در زمان، پول یا دیگر منابع ببینند که برایشان مفید است یا نه، و با توجه به اینکه افراد بسیار زیادی در مورد فواید آن صحبت می کنند، پس چرا آدم های زیادی دوش آب سرد را امتحان نمی کنند؟

به نظر می رسد که اکثر مردم دوش آب سرد را به عنوان جایگزینی برای دوش آب گرم در نظر می گیرند. دوش آب گرم فوق العاده راحت و آرامش بخش است، در حالی که دوش آب سرد دقیقاً بر عکس آن است. چه کسی می خواهد راحتی را با سختی عوض کند؟

اگر به دوش گرفتن فکر کنید، هیچ کس حاضر نیست ناراحتی را جایگزین راحتی کند.

ولی به مزایایی که بالاتر اشاره شد نگاه کنید: استقامت، توانایی انجام کاری که حرفش را زده اید، نظم، یکپارچگی و غیره. این ها بسیار ارزشمند هستند و نسبت به فواید معمول دوش گرفتن مثل نظافت و داشتن رایحه معطر بدن بسیار متفاوت هستند.

دوش آب سرد جایگزین دوش آب گرم نیست

مزایایی که در مورد دوش آب سرد ذکر شد از تمرین و انجام فعالیت های بدنی مثل رفتن به باشگاه بدنسازی، ورزش کردن، تمرین کردن، نواختن سازهای موسیقی و سایر فعالیت های مرتبط با عملکرد حاصل می شود.

دوش آب سرد همان قدر با دوش آب گرم متفاوت است که دلفین ها با ماهی ها فرق دارند. بله، آن ها هر دو به هم نزدیک هستند، ولی یکی ماهی و دیگری پستاندار است.

دوش آب سرد بیشتر شبیه بلند کردن وزنه یا شرکت در دوی ماراتن است، با این تفاوت که فواید آن را در پنج دقیقه به دست می آورید، نه در دو ساعت.

دوش آب سرد جایگزینی برای باشگاه ورزشی است

برای به دست آوردن یکپارچگی بدن و چنین فوایدی از ورزش کردن نیاز به انجام زیاد آن دارید. برای بسیاری از مردم این به معنای عضویت در باشگاه ورزشی، استفاده از تجهیزات ورزشی، داشتن مربی، و زمانبندی و سفر و غیره است. مردم پول های فراوان و ساعت های بی شمار در طول سال را برای دستیابی به آن فواید صرف می کنند.

ولی اگر بتوانید تمام آن فواید را بدون هیچ هزینه ای در زمان، پول، یا دیگر منابع به دست آورید چطور؟

دوش آب سرد بگیرید. بله، این کار دشواری است، ولی آن را با رفتن به باشگاه ورزشی یا هر فعالیت دیگری که فواید بالا را به دنبال دارد مقایسه کنید. دوش آب سرد:

- هزینه ای ندارد
- زمان اضافه ای نمی برد (معمولاً کمتر از دوش آب گرم طول می کشد)
- نیاز به تجهیزات ندارد
- نیاز به تمرین، مربی یا ناظر ندارد
- هیچ خطری از آسیب دیدگی ندارد
- نیاز به برنامه زمانی ندارد

حالا تمام این سادگی را با باشگاه ورزشی، تمرین و دیگر روش ها برای بهبود استقامت، نظم، یکپارچگی و غیره مقایسه کنید.

بله، دوش آب سرد سخت است، ولی فقط همین سختی را در پی دارد. تقریباً از هر بُعد دیگری که به آن نگاه کنید، بدون هیچ هزینه ای عمیقاً برایتان مفید است.

دو بار دوش آب سرد در هفته می تواند در ساعت ها سفر، تمرین، هماهنگی و برنامه ریزی و همچنین مقدار زیادی پول صرفه جویی به دنبال داشته باشد.

چرا دوش آب سرد را امتحان نکنیم؟

جای شک نیست که اکثر مردم هرگز دوش آب سرد را امتحان نخواهند کرد. اکثر مردم نمی خواهند رهبر شوند. بیزاری از غلبه بر چالش های این چنینی که منجر به توسعه مهارت هایی مثل چیزهایی که در بالا اشاره شد می شود، دلیل مهمی است.

ولی شاید توجه به این نکته که دوش آب سرد جایگزینی بدون هزینه، بدون صرف زمان و بدون آسیب نسبت به باشگاه ورزشی است شما را مشتاق کند که آن را یک بار، یا یک ماه امتحان کنید تا فواید کامل آن را یاد بگیرید و تجربه کنید.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که دفعه بعد که می خواهید دوش بگیرید، شیر آب داغ را باز نکنید. بعد می توانید زمان و پولی که صرفه جویی کردید را در جای دیگری استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من ب سختی شروع کردم از چنسال پیش ولی هنوز هم بطور کامل موفق نشدم ...ولی از دوش آب گرم نزدیک به داغ رسیدم ب آب ولرم رو به سرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج