اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۱۷۵۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آلمان: حفظ برجام بسیار ضروری است

وزیر خارجه آلمان که به آفریقا رفته، در کنفرانسی خبری تأکید کرد که از نظر برلین حفظ «برجام» بسیار ضروری است و این کشور در راستای ماندن آمریکا در این توافق تلاش می‌کند.

خبرگزاری فارس: «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «توماس کویسی کوارتی» نایب‌ رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا بر حفظ برجام تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ماس در مقر اتحادیه آفریقا گفت: «آلمان اعتقاد دارد حفظ توافق هسته‌ای با ایران، بسیار ضروری است و در صورت شکست این توافق یا کنار رفتن آمریکا از آن، (پیامدهایش) بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر خواهد گذاشت.»

وی ادامه داد: «برلین تلاش زیادی به خرج می‌دهد تا آمریکا را برای ماندن در این توافق، قانع کند. اظهاراتی که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل چند روز پیش درباره برنامه هسته‌ای ایران داشت (+)، چیزی جدیدی نداشت و قدیمی بود.»

نتانیاهو این هفته در آستانه موعد تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا درباره ماندن در برجام یا ترک این توافق، در یک نمایش تلویزیونی اسنادی را منتشر کرد که مدعی است مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است. اکنون مشخص شده که این اسناد قدیمی و بخشی از پرونده مختومه‌شده «ابعاد احتمالی نظامی» هستند.

نائب‌رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به قطع روابط مغرب با ایران پرداخت و گفت: «اتحادیه آفریقا به تصمیم‌ها و دیدگاه‌های مغرب درباره روابطش با ایران احترام می‌گذارد.»

وی تصریح کرد: «اتحادیه آفریقا با مغرب در ارتباط است و با این کشور درباره مسایل مهم مشترک از جمله ایران صحبت می‌کند.»

روز سه‌شنبه مغرب، با متهم کردن ایران به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو»، روابطش را با ایران قطع کرد. ایران، حزب‌الله لبنان و الجزایر همگی این اتهام را رد کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      من واقعا متاسفم که چنین اخباری بازتاب می شود کشورهای اروپایی و آمریکاییها تمام خوک صفتی و وحشی بودنشان را در چهارچوب برجام پنهانش کردند و به نوعی فرافکنی در دنیا راه اندازی کرده اند که باعث تمام اعمال و رفتار وحوش در منطقه زیر سر ایران بوده است و با چنین مذاکراتی موفق به پیشگیری از کشتار و آشوب بیشتر در منطقه شده اند و خروج امریکا سبب افزایش چنین درگیری ها می شود از این لحاظ حفظ برجام را ضروری می دانند اگر کسی دوست فامیل در این کشورها دارد ازش سوال کند تا پی به حقیقت موضوع ببرد

    • asad

      المانها وفرانسه وانگلیس حواستون جمع باشه اگر چه امریکا از تیرس موشکهای بالستیک ما دور هست ولی شماها واسرائیل نزدیک هسنید پس سعی کنید برجام بمونه وگنه بومب ومثل ناکازاکی خواهطد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج