جاباما
۷۱۲۱۵۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تونسیه تلگراف:

داعشی‌ها در لیبی متمرکز می‌شوند

تارنمای خبری «تونسیه تلگراف» نوشت، سازمان های اطلاعاتی غرب اعلام کرده اند که طی چند ماه اخیر تحرک عناصر ترورستی داعش در لیبی افزایش یافته و شمار زیادی از آن ها از نقاط مختلف جهان سعی کرده اند خود را به لیبی برسانند.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای خبری «تونسیه تلگراف» نوشت، سازمان های اطلاعاتی غرب اعلام کرده اند که طی چند ماه اخیر تحرک عناصر ترورستی داعش در لیبی افزایش یافته و شمار زیادی از آن ها از نقاط مختلف جهان سعی کرده اند خود را به لیبی برسانند.

این تارنمای خبری روز جمعه نوشت، بیش از ۸۰۰ سرکرده داعشی و از جمله شمار زیادی از داعشی های غیر عرب در مناطق مختلف این کشور مستقر شده اند.

تونسیه تلگراف افزود، طی سه ماه اخیر شمار قابل توجهی از داعشی های فراری از عراق و سوریه وارد لیبی شده و در طرابلس، مناطق واقع در شمال غرب لیبی و همچنین در جنوب این کشور مستقر شده اند.

بر اساس گزارش سازمان های اطلاعاتی غربی، اکثر داعشی های مستقر در شمال غرب لیبی در شهرهای صبراته، طرابلس، الخمس و مصراته اقامت دارند و داعشی های عزیمت کرده به جنوب این کشور بیشتر در منطقه فزان هستند.

گفته می شود یکی از دلایل افزایش شمار داعشی ها در لیبی، فرار تعداد زیادی از آن ها از سوریه و عراق در چند ماه اخیر است به گونه ای که طی این مدت ۲۷۰داعشی فراری از سوریه و عراق از طریق مرزهای جنوب لیبی و کشورهای آفریقایی وارد این کشور شده اند.

تا ۲ سال پیش شمار داعشی ها در لیبی ۶هزار نفر اعلام می شد، اما این نخستین بار است که شمار سرکردگان این گروه اعلام می شود.

نبود دولت قدرتمند مرکزی، گسترده بودن خاک لیبی و راحت بودن امکان جابجای در این کشور باعث شده است این کشور منطقه ای نسبتا امن برای عناصر داعش باشد.

آخرین عملیات داعش در لیبی روز چهارشنبه گذشته بود که با حمله به ساختمان هیات عالی انتخابات لیبی در طرابلس ۱۴ نفر را کشته و هفت نفر دیگر را زخمی کرد.

مساحت لیبی یک میلیون و ۷۵۹هزار و۵۴۱کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود هفت میلیون نفر است.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج باعث تقویت

گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد، دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست عبدالله الثنی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      زمینه ظهور سفیانی و شروع قیام او از آفریقا در حال بروز است

    • بدون نام

      کدورت‌ها کنار بگذارید تادیر نشده الان داعش درنطفه است متحد شوید اگر داعش پرچمشو بلند کنه ازدوطرف زیانهای زیادی خواهند دید توراخدا متحد شوید به فکرزن وبچه ها واواره شدن وکشتارانها باشید مگر لذت قدرت ارزش کشتار زن وبچه بیگناه را دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج