جاباما
۷۱۳۶۴۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

دستور پخت کباب ترکی با مرغ

یکی از معروفترین غذا‌های ترکی که البته مدتی هست توی کشور خودمون هم خیلی خیلی معروف شده و به شدت طرفدار پیدا کرده، دونر کباب یا همون کباب ترکی مشهور هست.

وب سایت دونفره: یکی از معروفترین غذاهای ترکی که البته مدتی هست توی کشور خودمون هم خیلی خیلی معروف شده و به شدت طرفدار پیدا کرده، دونر کباب یا همون کباب ترکی مشهور هست. این غذای خوشمزه که معمولاً با گوشت قرمز گوساله یا گوشت مرغ یا مخلوطی از هر دو تهیه میشه به این صورته که فیله های گوشت رو به سیخ بلند و به صورت فشره به سیخ میکشن و به صورت عمودی در حال چرخیدن در مجاورت شعله مستیقم، کباب میکنن.

دونر در ترکی به معنای چرخنده و گردان هست. لایه های رویی که سرخ میشن رو با کمک یک کاتر یا چاقوی تیز برش میزنن و بعد تکه های گوشت رو با سسی که مخلوطی از سبزیجات هست مخلوط کرده و در نان های مدیترانه یا نان مخصوص دونر قرار میدهند. با همه این تفاسیر این غذا رو میتونیم توی خونه خودمون هم درست کنیم و از تهیه اش هم لذت ببریم. اگر علاقه مندین هستین تا با تهیه این غذای خوشمزه بیشتر آشنا بشین در ادامه همراه ما باشین.

مواد لازم :

  • گوشت قرمز یا فیله مرغ 300 گرم
  • قارچ 200 گرم
  • گوجه فرنگی 1 عدد بزرگ
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • فلفل دلمه ای نصف یک عدد
  • نمک، فلفل، پودر سیر، روغن زیتون، پودر آویشن به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن
  • خیار شور،جعفری، گوجه فرنگی به میزان لازم
  • سس هزار جزیره به میزان لازم

دستور پخت کباب ترکی با مرغ

مراحل تهیه کباب ترکی:

  1. همونطور که توی مواد اولیه اشاره کردم، برای تهیه این غذا هم از گوشت قرمز استفاده میشه و هم از گوشت مرغ. من از گوشت مرغ استفاده کردم ولی شما به انتخاب خودتون گوشت مورد نظرتون رو آماده کنین. یک سینه کامل مرغ رو شسنه و سپس به صورت برش های حدودا نیم سانتی به صورت عرضی خرد کردم.
  2. سپس فیله های برش زده رو داخل یک ظرف ریختم و بهش نمک، فلفل سیاه، کمی پودر سیر 2 قاشق روغن زیتون اضافه کردم و با هم مخلوطشون کردم. درب طرف رو گذاشتم و برای 2 ساعت داخل یخچال استراحت دادم تا گوشت مرنیت یا مره دار بشه.
  3. بعد از مدت زمان داده شده، سینی فر رو خیلی کم با روغن چرب کردم و فیله های مرغ رو جدا جدا روی سینی چیدم.
  4. سینی فر رو داخل فری که از قبل با 200 درجه سانتیگراد گرم کرده بودم قرار دادم و اجازه دادم تا برای 20 تا 25 دقیقه فیله های مرغ رست بشه.
  5. تو این مدتی که مرغ داخل فر بود، سبزیجاتی رو که داشتیم رو به صورت خلالی برش زدم.
  6. بعد از پخت اولیه فیله های مرغ، حالا خلال های، قارچ، فلفل دلمه ای، پیاز و گوجه فرنگی رو روی فیله های مرغ ریختم و مجدداً با هم داخل فر قرارشون میدیم.
  7. درجه حرارت فر رو پایین تر میاریم و روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم و برای 15 تا 20 دقیقه دیگه اجازه میدیم تا داخل فر بمونه. بعد از این زمان کباب ترکی ما آماده سرو کردن هست، مخلوط آماده شده رو روی نان های مدیترانه یا پیتا یا نان مخصوص دونر می کشیم و در کنارش هم کمی خیار شور، کوجه فرنگی و مخلوطی از پیاز و جعفری خرد شده قرار میدیم. در صورت تمایل هم کمی سس هزار جزیره روی غذا می ریزیم.
  8. نان رو به صورت یک ساندویچ جمع کرده و سپس اون رو سرو می کنیم. به همین سادگی توی خونه می تونیم یک دونر کباب بسیار خوشمزه تهیه کنیم. نوش جان :)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      سلام همه مطالب خوب است آشپزی خیلی خوب است ممنون

    • ا،ع

      همه دستورها خوب هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج