جاباما
۷۱۶۵۰۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ارسال پرونده شهرداری افشانی به وزارت کشور

رئیس شورای شهر تهران از ارسال پرونده شهردار شدن محمدعلی افشانی شهردار منتخب تهران به وزارت کشور برای دریافت تأییدیه‌ها خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای شهر تهران از ارسال پرونده شهردار شدن محمدعلی افشانی شهردار منتخب تهران به وزارت کشور برای دریافت تأییدیه‌ها خبر داد.

محسن هاشمی پس از انتخاب افشانی به عنوان شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه بعدی شورای شهر تهران روز یکشنبه هفته آتی خواهد بود و امیدواریم تا آن موقع بررسی وزارت کشور پیرامون تأیید شهردار تهران به اتمام رسیده باشد و بتوانیم جلسه را با حضور شهردار جدید برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اخذ تأییدیه سلامتی از شهردار آینده گفت: شما قبلا هم این شوخی را مطرح کرده‌اید و به آن پاسخ نمی‌دهم.

رییس شورای شهر تهران در مورد اخذ میثاق نامه از شهردار آینده نیز اظهار کرد: در جلسات هم اندیشی بحثی در مورد اینکه از شهردار جدید میثاق نامه گرفته شود یا نه نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تصمیمات شورا در جلسات هم اندیشی و پشت درهای بسته انجام می‌شود، گفت: به نظر من این سوال سفسطه انگیز است؛ چرا که در مجلس و یا هر جمع مشورتی و تصمیم گیرنده‌ای فراکسیون‌هایی وجود دارد که با هم جلسات هم اندیشی برگزار می‌کنند، در جلسات هم اندیشی شورا هم در مورد همه مسائل و تصمیم گیری‌ها صحبت می‌شود تا بررسی‌ها کاملا آگاهانه باشد و حالا که شورای شهر یکدست است و جلسات هم اندیشی نیز یکدست برگزار می‌شود، شما فکر می‌کنید که شفاف نیستیم. در حالیکه این جلسات کاملا دموکراتیک است و همه هم از آن آگاه هستند و این صحبت شما درست نیست.

هاشمی در مورد معیار اصلی انتخاب شهردار نیز گفت: با ۲۸ نفر شروع می‌کنیم و در ابتدای راه هشت نفر انصراف می‌دهند و با بیست نفر باقیمانده برنامه ریزی می‌کنیم اما نهایتا هفت نفر باقی می‌مانند و از آن هفت نفر هم سه نفر انصراف می‌دهند و در نهایت می‌بایست دو نفر را از بین چهار نفر انتخاب کرد که دست آخر نیز یک نفر انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده آقای افشانی را به عنوان شهردار منتخب تهران برای آقای رحمانی فضلی وزیر کشور فرستاده‌ام، گفت: از الان تایید صلاحیت افشانی بر عهده وزیر کشور است تا حکم هم توسط ایشان صادر شود و بر اساس قانون، وزیر کشور ۲۰ روز فرصت دارد که این حکم را امضاء کند اما از آنجا که در حال حاضر افشانی معاون وزیر کشور است انتظار داریم این حکم زودتر امضاء شود.

رییس شورای شهر تهران در مورد ابهام در تایید صلاحیت افشانی گفت: یکی از دلایل انتخاب افشانی احتمال ۱۰۰ درصدی تاییدشان بود. چرا که افشانی در حال حاضر معاون عمرانی وزیر کشور است و به نظر می‌رسد صلاحیت داشته که این سمت را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه امروز شورای شهر یک فوریت الزام شهرداری تهران برای اخذ پیوست پداوند غیرعامل طرح‌های عمرانی که توسط ۱۲ نفر امضاء شده بود، به تصویب رسید.

هاشمی درمورد تاثیر خروج آمریکا از برجام در قراردادهای شهرداری نیز گفت: این موضوع هیچ ربطی به شورای شهر ندارد. چرا که قراردادهای شهرداری در حوزه شورای شهر نیست اما باید بگویم عمده فاینانس‌های شهرداری از کشور چین است.

وی در مورد چرایی غیبت افشانی در شورا پس از انتخابش به عنوان شهردار گفت: از افشانی دعوت نکردیم و قرار هم نبود که در این جلسه باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم بتونه با کلمات بازی کنه و قلنبه سلنبه صحبت کنه!

    • کارمند

      باید یه پرونده چکاپ کامل و گواهی سلامت هم ضمیمه بشه که وسط کار به بهانه بیماری استعفا ندهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج