ارتباط چاقی با بیماری‌های قلبی
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
شیرآلات زمانی_1
ادیب_1
ادیب_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
شیرآلات زمانی_4
ادیب_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۷۱۹۸۳۷
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
۱۱۰۴۶
مطالعه‌ای کاملا جدید نتیجه گرفته که بزرگسالان سنین ۴۰ تا ۵۹ سال که چاقند یا اضافه وزن دارند، احتمال اینکه دچار بیماری‌های قلبی و عروقی شوند بسیار زیاد است؛ یعنی ۲۱ تا ۸۵ درصد بیشتر از همسالان خود که وزن نرمال دارند.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: این واقعیت را همه می‌دانیم که چاقی برای سلامتی مضر است و این تنها یک ادعا نیست و پشتوانه‌های علمی زیاد و قوی دارد. مثلا مطالعه‌ای کاملا جدید نتیجه گرفته که بزرگسالان سنین 40 تا 59 سال که چاقند یا اضافه وزن دارند، احتمال اینکه دچار بیماریهای قلبی و عروقی شوند بسیار زیاد است؛ یعنی 21 تا 85 درصد بیشتر از همسالان خود که وزن نرمال دارند.

اگر شاخص توده بدنی بین 25 و 29.9 باشد، فرد دارای اضافه وزن تلقی شده و اگر شاخص توده بدنی بالاتر از 30 نیز چاق محسوب می‌شود، این افراد خیلی زیاد مستعد ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در سنین جوانی هستند. این پژوهش نشان داد آنهایی که چاقند، طول عمر کوتاه‌تری دارند.

ارتباط میان بیماری قلبی و چاقی چند وجهی است. چاقی، احتمال ابتلا به سایر ریسک فاکتورهای بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین چاقی ایجاد پروسه‌های التهابی در بدن می‌کند که می‌توانند به سیستم قلبی و عروقی آسیب بزنند و منجر به تغییرات ساختاری یا عملکردی در خود ِ قلب شوند.

چاقی با بیماری قلبی چه ارتباطی دارد؟

اثرات مخرب چاقی بر قلب

چاقی باعث می‌شود احتمال بروز سایر ریسک فاکتورهای بیماریهای قلبی بیشتر شود. این ریسک فاکتورهای شامل فشار خون بالا، ناهنجاریهای کلسترول و دیابت نوع دوم می‌شود، همه‌ی اینها احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش می‌دهند.

داشتن اضافه وزن، ریسک سندرم متابولیک، دسته‌ای از ریسک فاکتورهای بیماری قلبی شامل فشار خون بالا، پایین بودن کلسترول خوب (HDL)، تریگلیسرید بالا، قند خون بالا و سایز دور کمر زیاد را افزایش می‌دهد. ضمنا فشار خون بالای حاصل از چاقی، در عروق خونی پلاک ایجاد کرده و آن را مستعد پارگی می‌کند که انگیزه‌ای برای حمله‌ی قلبی است.

داشتن اضافه وزن احتمال دچار شدن به آپنه خواب را بیشتر می‌کند

آپنه خواب انسدادی به خودی خود به اندازه کافی ناخوشایند و آزاردهنده است و باعث خواب منقطع می‌شود. اما ریسک فاکتوری برای فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و بیماری قلبی نیز هست. مطالعه‌ی جدیدی نشان داده افراد چاقی که آپنه خواب خفیف دارند بیشتر در معرض سندرم متابولیک، فشار خون بالا، پیش دیابت و ناهنجاری‌های کلسترول هستند.

چاقی منجر به التهاب پنهان می‌شود

التهاب پنهانی که به سبب چاقی در بدن ایجاد می‌شود، ریسک ابتلا به تصلب شرایین و ایجاد پلاک در دیواره‌ی عروق را بالا می‌برد. چاقی همچنین موجب ترشح موادی در خون می‌شود که ممکن است پلاک عروقی را پاره کنند و باعث حمله قلبی شوند. چاقی مانند شیشه‌ای شکسته برای عروق ماست!

چاقی می‌تواند توانایی عملکرد قلب را کاهش بدهد

تحقیقات نشان می‌دهد چاقی می‌تواند ریسک ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش بدهد. فیبریلاسیون دهلیزی، ضربان تند و نامنظم حفره‌های فوقانی یا همان دهلیزهای قلب است که می‌تواند لخته‌های خون تشکیل داده و موجب سکته مغزی، نارسایی قلبی و یا سایر مشکلات قلبی شود. همچنین چاقی می‌تواند باعث بزرگ شدن قلب شود که نتیجه‌ی عدم درمان فشار خون بالاست.

کیلوگرم‌های اضافی وزن‌تان قلب شما را وادار می‌کنند تا سخت‌تر کار کند

بله درست است؛ وزن اضافی که با خود حمل می‌کنید، قلب را تحت فشار قرار می‌دهد و مخصوصا هنگام دیاستول یا فراخیدگی قلب آن را تحت استرس زیاد می گذارد. وقتی که قلب پُر از خون می‌شود، باید فشار زیادی را تحمل کند. به مرور زمان این فشارها می‌تواند موجب نارسایی قلبی شود.

عددی که ترازو نشان می‌دهد تنها چیزی نیست که مهم است، بلکه اینکه این وزن اضافی کجای بدن‌تان پخش شده نیز بر ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی تاثیر می‌گذارد. به عبارت ساده‌تر؛ هر چه چربی شکم‌تان بیشتر باشد، التهاب بیشتری ایجاد کرده و به قلب‌تان آسیب می‌زند. چربی اضافی شکم، سطح تریگلیسرید را هم بالا می‌برد که می‌تواند موجب پارگی پلاک شود. به همین دلیل است که اندازه‌ی دور کمرتان واقعا مهم است.

برای مراقبت از قلب‌تان قدم بردارید

اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، کاهش وزن می‌تواند کمک‌تان کند ریسک بیماریهای قلبی را کم کنید. زمانی که دو یا سه کیلو از وزن خود کم می‌کنید می‌توانید شاهد بهبودهایی در فشار خون، قند خون، میزان کلسترول و فاکتورهای التهابی باشید. همه‌ی این تغییرات به نفع قلب‌تان هستند.

از دست دادن وزن اضافی، اولین اقدام شما برای مراقبت از سلامت قلب‌تان می‌تواند باشد، برای قدم بعدی ممکن است به دارو نیاز داشته باشید اما اگر موفق شوید وزن کم کنید، حتما به داروی کمتری نیاز پیدا خواهید کرد. پروسه‌ی ساده‌ای نیست اما بهترین راههای کاهش وزن، اصلاح تغذیه و عادات ورزشی با هدف کم کردن ِ نیم کیلوگرم در هفته هستند. اگر شاخص توده بدنی شما در طیف بیشتری است، بهتر است که برای کاهش وزن از پزشک کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید خودتان وزن کم کنید، رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیها، غلات کامل، لبنیات کم چرب، ماهیهای چرب و ماکیان بدون پوست، مغزها و حبوبات را در پیش بگیرید و از روغن‌های سالم برای پخت و پز استفاده کنید مانند روغن زیتون، روغن کنجد یا روغن هسته انگور. از مصرف قند اضافی، غذاهای فرآوری شده و میوه‌های خشک پرهیز کنید. از جهت ورزش کردن نیز، ترکیبی از تمرینات هوازی و بدنسازی را انجام دهید تا توده‌ی عضلانی بیشتری بسازید و از چربی بدن‌تان کم کنید.

شواهد نشان می‌دهد این اقدامات می‌توانند تفاوت چشمگیری در سلامت قلب شما بوجود بیاورند. مطالعه‌ای در سال 2016 دریافت بزرگسالان 18 تا 35 سال یا شاخص توده بدنی بین 25 و 40 که تحت برنامه‌ی کاهش وزن قرار گرفته بودند، به طور متوسط توانستند 8 کیلوگرم از وزن خود کم کنند، میزان فعالیت بدنی خود را بیشتر کنند و کلسترول کلی، قند خون و فشار خون خود را بعد از 6 هفته بهبود بدهند. کاهش وزن از ریسک بیماریهای قلبی و عروقی به میزان چشمگیری می‌کاهد زیرا در فشار خون، حساسیت به انسولین و میزان تریگلیسرید تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
دکتر نائبی_2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی بانو_فوترموبایل
تنورستان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
اورانوس_فوتر2
دکتر لاجوردی_فوتر
فنی آتل_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
روشا فارمسی_فوتر
کلینیک النا_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_تزریق چربی
تنورستان_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی ثمین_فوتر
پارسیان طب - فوتر