جاباما
۷۲۳۲۵۹
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

خراسان و آذربایجان در صدر «کودک همسری»

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وجود ۲۴ هزار بیوه زیر ۱۸ سال در کشور نسبت به افزایش این پدیده در آذربایجان شرقی هشدار داد و افزود: متاسفانه آذربایجان شرقی رتبه دوم کودک همسری در ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله را بعد از خراسان رضوی دارد.

خبرگزاری خانه ملت: معصومه آقاپور علیشاهی؛ نماینده مردم شبستر ازدواج کودکان را معضلی جدی دانست و با تاکید بر اینکه نهایت اهتمام خود را برای تعیین تکلیف طرح افزایش سن ازدواج به کار خواهیم برد، گفت: در ماده ۱۰۴۱ قانونی مدنی حداقل سن ازدواج در کشور ۱۳ سال است اما ازدواج های پایین تر از این سن نیز با اذن پدر انجام می شود بنابراین ما به دنبال این هستیم که بر اساس این طرح ازدواج زیر ۱۳ سال ممنوع و حداقل سن ازدواج را به ۱۵ سال افزایش دهیم که در این رابطه جلساتی را با مقامات و مسئولان داشتیم و انتظار می رود با همت مجلس و شورای نگهبان به سرانجام برسد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وجود ۲۴ هزار بیوه زیر ۱۸ سال در کشور نسبت به افزایش این پدیده در آذربایجان شرقی هشدار داد و افزود: متاسفانه آذربایجان شرقی رتبه دوم کودک همسری در ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله را بعد از خراسان رضوی دارد.

وی وجود کودک بیوه ها را فاجعه ای بزرگ برای کشور برشمرد و گفت: ازدواج کودکان برازنده جمهوری اسلامی نیست و سن ازدواج باید افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، فقر فرهنگی و اقتصادی را در ازدواج کودکان موثر دانست و گفت: متاسفانه اغلب ازدواج کودکان به طلاق منجر می شود؛ البته محرومیت ها در روستاها نیز تاثیر زیادی در ازدواج کودکان دارد و علی رغم تلاش های زیاد مجلس و اینکه ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اشتغال روستایی اختصاص داد اما متاسفانه هنوز آبادانی روستاها با مشکل مواجه بوده و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

آقاپورعلیشاهی با انتقاد از اینکه در اغلب روستاها تنها مدرسه ابتدایی وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه دختران روستایی به دلیل نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان مجبور به ترک تحصیل می شوند و والدین بعد از اتمام مقطع ابتدایی آنها را مجبور به ازدواج می کنند.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم، افزود: فقر اقتصادی نیز تاثیر زیادی در ازدواج کودکان دارد و در این رابطه دیده شده که برخی خانواده تنها برای مقداری پول و تامین هزینه زندگی دختران ۹ تا ۱۰ ساله را به ازدواج افرادی با سن بسیار بالا درمی آورند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در روستاهای محروم دیده شده که برخی افراد متمول اقدام به خرید کودکان برای بوالهوسی و استفاده از آنان در مسیرهای غیراخلاقی مانند قاچاق مواد مخدر می کنند و در واقع در این مناطق دختران به عنوان ازدواج فروخته شده و مورد معامله قرار می گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا کاش ممنوع بشه البته دخترهای که اون سن ازدواج میکنن فکر میکنن شاخ غول رو شکستن و چه بردی کردن وخیلی خوشحال از این موضوع خیلی هاشون بعدا پشیمون میشن

    • رهگذر

      فقط حرف میزنند پس چرا زودتر کاری نمیکنند

    • محمد سعادتی

      به نظر من که باید بشه ۱۷ یا ۱۸ سال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند نفر منفی دادن

        آخه جهل تا کی

        سرمونو بکوبیم به دیوار همین سایت دیگه

      • مهران

        ایول. خخخ

    • بدون نام

      کمتر از 18 سال ظلم به دختران وجامعه است .

    • بدون نام

      یا قرآن
      24000 زن بیوه زیر 18 سال!!!
      تصورشم وحشتناکه

    • بدون نام

      خوب عقد رسمی حذف میشه ، عقد صیغه ای جایگزینش میشه. اینجا ایرانه همیشه حدااااااااااااااااقل یه دوربرگردان وجود داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقد صیغه ای هم باید جرم محسوب شه و براش مجازات در نظر بگیرن. اینطور طی چند سال کم کم حذف میشه

    • بدون نام

      هه نمیدونید که اون دختر از فقر پدر ازدواج میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از فقر فرهنگی پدر و جهالتش

    • بدون نام

      وحشتناکه :(((
      ... شما که تا 10 سالگی بیشتر نمیتونی خرج بدی چرا بچه دار میشی؟ مشکل اصلی سطح اموزش و فرهنگ است. تمام مسولان فرهنگی و هنرمندان باید برای افزایش اگاهی و سطح فرهنگی مردم تلاش کنند. ایشالا همه چی درست میشه

    • بدون نام

      ریشه ی تمام بدبختی ها در قدم اول فقر هست که منجر به فقر فرهنگی هم میشه
      شکم گرسنه که اولویت دیگه ای نمی شناسه تا بخواد روی رشد فکری و عقلیش تمرکز کنه

      تف به روی باعث و بانیان این حجم از فقر و فلاکت و بی فرهنگی
      انگار فقط هدف نابودی این کشوره
      یادمون نرفته و نمی ره یه عده ای که همیشه شکمشون از پرخوری باد کرده مردم بینوا رو به قناعت زیاد تشویق می کنن و همیشه القا کردن که فقر فضیلته

    • بدون نام

      فقط برید تو ...سایت ببینید چند تا زیر ۱۸ سال است که بچه دوم را باردارن و راضی اند. و با افتخار میگن ما ۱۳ ازدواج ۱۴ بچه ۱۵ بچه دوم.
      قدیم نیست که اجبار باشه، الان کاملا با میل خودشون ازدواج می کنن. براشون درس و کار مهم نیست خیلیاشون میگن میشینیم تو خونه زیر باد کولر خانمی می کنیم. ...خودشون می خواهند...

    • بدون نام

      خدایش خدای مشکل از من بود یا ؟؟؟؟اقتصاد +دروغ ها گفتن +سر برجام گفتن همه نان ها داغ چرا سفر مردم بی نون طرف ناموس اش دست غریب می سپار اسم اش ازدواج یا♡♡♡♡♡♡♡♡ خدای قضاوت کن دل شکست یک کودک آسمان آسمان ما مسلمان هستیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج