۷۲۵۶۶۲
۷۸ نظر
۵۰۰۵
۷۸ نظر
۵۰۰۵
پ

لاریجانی: هیچ تحریمی، ما را به زانو در نمی‌آورد

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دایره مذاکراتی که دیپلمات‌های ما دنبال می‌کنند باید فراتر از سه کشور اروپایی باشد.

خبرگزاری میزان: محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع بررسی ابعاد حقوقی رای سیاسی دادگاه آمریکایی علیه ایران و همچنین مسایل مرتبط با برجام ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) در رابطه با اینکه به نظر می‌رسد تحریم‌ها این روزها به صورت نقطه‌ای از سوی آمریکا اعلام می‌شود، گفت: تحریم های آمریکا هم افراد و هم شرکتها را شامل می شود که آن قسمتی که مربوط به شرکتها و موارد صنعتی است بیشتر به ضرر ماست. عمدتا اینها بعد از اینکه اعلام کردند از برجام خارج شدند، مکانیزم تحریم‌های ثانویه را مورد نظر قرار دادند که حتی تعداد زنجیره‌ای آن می‌تواند ده مرتبه هم باشد؛ یعنی یکی را تحریم می‌کنند و کسی کالایی را به کسی دیگر فروخته آن یکی هم تحریم می‌شود و بعدی هم تحریم می‌شود که روش خیلی عجیبی دارند.

وی با بیان اینکه بعضی از تحریم‌های ثانویه تحریم‌هایی است که بیشترین ضربه یا هدف گیری برای ضربه به منافع ما را در نظر دارد، اظهار کرد: این تحریم‌ها شامل بانک‌هایی است که با ایران معامله می‌کنند و کمپانی‌هایی است که در ایران سرمایه گذاری می‌نمایند و یا طرف معامله با ایران هستند.

محمدجواد لاریجانی ادامه داد: تحریم اشخاص خیلی مهم نیست ولی تحریم این واحدها مهم است. فرض کنید کمپانی زیمنس بخش زیادی با آمریکا و کشور ما کار دارد وقتی تهدید می شود طبیعتا اعلام می‌کند که منافع خودش را حفظ و کارهایش را با ایران تعطیل و یا پس از مدتی متوقف می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا دو نقطه کلیدی را بیش از همه هدف قرار داده‌اند، مسئله بانک‌ها و فروش نفت کشورمان را مورد توجه قرار داد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور گفت: این تحریم ها نقطه کلیدی را هدف قرار داده اند یکی بانکها و دیگری فروش نفت ما است که یا نفت ما را نخرند و یا اگر فروش رفت پول آن به سختی به دست ما برسد.

محمد جواد لاریجانی بیان کرد: لذا تحریمهای نقطه به نقطه آمریکا بیشتر آثار روانی دارد چون این کمپانی ها عمدتا غیر آمریکایی هستند ومذاکره ایران با اروپا در اینجا اهمیت پیدا می کند. چون بخشی از کمپانی های مطرح شده شرکتهای اروپایی هستند اما برخی دیگر مربوط به کشورهایی همچون برزیل و هند هستند که ربطی به اروپا ندارند لذا مذاکره دیپلماتهای ما باید فراتر از این سه کشور باشد.

وی اظهار کرد: با اعمال این تحریمها منافع مشروع ما در نقاط مختلف هدف قرار گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در رابطه با صدور رای یک دادگاه در آمریکا علیه ایران گفت: قبل از اینکه به خود رای بپردازیم لازم است که یک ورود به ماجرای ۱۱ سپتامبر داشته باشیم تا ماجرا شفافتر شود.

محمد جواد لاریجانی عنوان کرد: فرض کنید روز سه شنبه ساعت ۹ صبح ۱۱ سپتامبر دو هواپیما از شمال و جنوب به برجهای دوقلو خورده اند و یک هواپیما هم به سمت واشنگتن رفته و یکی دیگر هم که قرار بود به کاخ سفید حمله کند سرنگون شد یعنی در آن روز ۴ هواپیما قصد عملیات داشتند.

وی اظهار کرد: در این حادثه ۴ گزارش در آمریکا تهیه شده است که این بدین معنی است که روایات مختلفی در این حادثه وجود دارد. در این گزارشات گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر و گزارش سی آی ای از دیگر گزارشات بهتر و کامل تر است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور گفت: گزارش CIA خیلی کم منتشر شده است. بر اساس این گزارشات کل عملیات ۱۱ سپتامبر توسط ۱۹ نفر انجام شده است که ۱۵ نفر آنها تبعه عربستان ، دو نفر تبعه امارات ، یک نفر مصری و شاید یک نفر کویتی بودند. بر اساس این گزارشات در این حادثه دو نفر نقش کلیدی داشتند.

محمد جواد لاریجانی خاطر نشان کرد: یکی از این دو عنصر امام جماعت مسجدی در لس آنجلس بوده است که به شدت طرفدار القاعده بود و مدتی دیپلمات کنسولگری سفارت لس آنجلس هم بوده است. در این گزارشات آمده است که ۴ خلبانی که در حادثه سپتامبر شرکت کرده اند همه قبل از عملیات به این مسجد رفت و آمد داشته و با این امام جماعت ملاقاتهایی داشته اند.

وی اظهار کرد: شخص دیگری که در این حادثه شخصیت کلیدی دارد و گفته می شود که کل عملیات زیر نظر او بوده است کسی است که رئیس کنونی CIA در آن زمان شکنجه گر وی بوده است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور گفت: براساس گزارش منتشره CAI، ایران هیچ نقشی در این حادثه نداشته است و اصلا اطلاعی از این حادثه نداشته است.

محمد جواد لاریجانی عنوان کرد: اما این گزارش می گوید که عربستان حتی در سطوح بالا در این حادثه موثر بوده است چون پس از این حادثه شخصیت های مهمی در عربستان از وقوع این حادثه ابراز خوشحالی کردند که یکی از این افراد همین امام جماعت لس آنجلس بود.

وی اظهار کرد: وقتی در زمان اوباما قرار بود گزارش CIA منتشر شود دولت عربستان گفت که اگر آن بخشهایی که مربوط به من است در این گزارش منتشر شود من از ۷۰۰ میلیارد دلاری که در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند را از آمریکا خارج می کنم و به این ترتیب باعث شد که آن گزارش منتشر نشود.

وی افزود: اما بقیه این گزارش مربوط به عربستان است بنابراین کاملاً روشن بوده و هست که در چهار گزارش رسمی آمریکا که ایران در این قضیه نقشی نداشته بعد به تدریج به تحریک دولت آمریکا و عناصر دولتی آن ها که قربانیان حادثه بودند یک شکایت علیه عربستان مطرح کردند که بر اساس این گزارش ها مسئول بودید و باید خسارت بدهید.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: منتهی دادگاه گفته کشور عربستان از لحاظ ما مصونیت سیاسی دارد این ناظر بر مصوبه کنگره است که مصونیت سیاسی کشورهایی که حامی تروریست است که ایران هم جزء ۱۰ الی ۱۲ مورد آن است را برداشته اند و ما هم در مجلس خودمان به طور متقابل عمل می کنیم بنابراین بدون این که وارد محتوا شوند دادگاه آن را نسبت به عربستان نپذیرفت.

لاریجانی با بیان این که حالا این دفعه علیه ایران مطرح کردند گفت: ایران در این دادگاه شرکت نکرد و به نظرم بسیار کار خوبی کرده است ایران به هیچ وجه نباید به این دادگاه اعتنا کند این دادگاه نه رسمیت، صلاحیت و نه مشروعیت دارد و یک دادگاه بسیار فرمایشی است و اصلاً ساختار آن درست نیست و شما غلط کردید مصونیت کشورها را برداشتید مگر همین جوری است.

وی تاکید کرد: اگر این جور باشد ما هم در کشورمان همه آن ها را محاکمه می کنیم بنابراین من معتقد نیستم که ما باید به دادگاه استیناف برویم چرا که اساس حکم دادگاه بر اساس عدم حضور ایران است و وارد بحث های خیلی زیاد نشده منتهی کاملاً آشکار است که ماشین پروپاگاندای دولتی آنها می خواهند برچسب جدید حمایت از تروریسم به ایران بچسبانند.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: این در حالی است که ایران پرچم دار مبارزه با تروریسم است و در کل جهان موفق ترین به شمار می رود در حالی که آن دولت آلوده ترین حکومت ها به مسئله تروریست است.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که ما مصونیت حاکمیت آن ها را قبول نداریم آیا باید آن ها را محاکمه کنیم گفت: حتماً باید محاکمه کنیم ما در ایران دادگاه داریم و از محاکمات آن ها نمونه داریم ما هم باید آن ها را به خاطر تجاوزاتی که به حقوق ما کردند محاکمه کنیم..

وی در پاسخ به این که آیا این حکم قابل اجرا است گفت: در داخل آمریکا ما فکر نکنم اموال داشته باشیم آن ها اموال غیرمنقول را تصرف کرده و فروخته اند پول هم نداریم و آن ها پشتیبان اجرایی ندارند مگر در کشورهای دیگر بروند که یک بار در ایتالیا این کار را انجام دادند اما شکست خوردند بعید می دانم به این پول برسند بیشتر جنبه تبلیغاتی آن را دنبال می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به این که آمریکایی ها همیشه با ما خصومت داشتند و حال با ترامپ شکل دشمنی عوض شده است شاخصه های اقدام جدید علیه ایران چیست بیان کرد: جمهوری اسلامی رشد عظیمی از نوع فناوری به خصوص در انرژی هسته ای و همچنین نفوذ در منطقه داشته است و سیاست آمریکا با متحدانش که می خواستند در منطقه پیش ببرند توسط جمهوری اسلامی ابتر شد یا حداقل به مقاصد اصلی نرسید که این برای آن ها قابل تحمل نیست.

لاریجانی متذکر شد: این دشمنی ها که بالا رفت نشان دهنده تابلو رشد جمهوری اسلامی ایران است اما اینکه منطق فعلی ترامپ چیست روشن است. ترامپ معتقد است فشار تحریم ها در دو جهت بسیار کارگر است.

وی ادامه داد: اول این که تسلیم شدن و دست برداشتن از سیاست های خود در منطقه که دفاع از مقاومت است و دیگری شکننده شدن نظام جمهوری اسلامی یا ساقط کردن آن است .او معتقد است برجام بهترین علامت بوده برای این که ایران در برابر فشار زانو زده است و لذا رسماً اعلام کرد که ما یک دور دیگر فشار را شروع و آن را بیشتر کنیم و به زبان انگلیسی گفت من شرط می بندم چند ماهی نمی گذرد که ایران پای مذاکره با ما می نشیند.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: البته این چیزی است که غالب سیاست مداران دنیا گفتند همه این ها چرت و پرت است و این شاکله فکری این آدم است که طبیعتاً در آن دو جهت یکی تسلیم کردن ایران و دست برداشتن از منطق استدلالی و دوم زمینه تزلزل نظام از اهدافی است که آن ها دنبال می کنند.

وی گفت: ساختار سیاسی آمریکا بعد از 11 سپتامبر یک تحول عمده پیدا کرد و به قول آقای سید حسن نصرالله معلوم شد این خانه خیلی عنکبوتی بود و دموکراسی لیبرال با شعارهای خیلی شیرین، خوب، کرامت انسانی و ... روی کار آمد و بعد در مقابل این جریان تروریستی تمام این قوانین و جریان به هم ریخت.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه اظهار کرد: در کشورهای انگلیس، آمریکا و اروپایی قوانینی تصویب شد که می توان افراد را بدون دستگاه قضایی سال ها در گوآنتانامو تحت بدترین شرایط نگه داشت و شکنجه رسمی شد یعنی حکومت ها به حکومت کاملاً امنیتی تبدیل شده اند و این دقیقاً ماهیت حکومت دموکراسی لیبرال است.

وی در ادامه گفت: ترامپ آدم خالی بند و معتقد است خالی بندی شرایط گفتگوی مذاکره ای است ایشان یادش رفته که عالم سیاست دلالی خانه فروشی نیست که خود تجربه دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: بعید می دانم هیچ تحرک نظامی معناداری در هیچ نقطه از دنیا را جلو ببرد و این سیاستها حتی در مورد کره شمالی هم آثار عدم توفیق در آن آرام آرام پیدا می شود.

لاریجانی تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی باید با قدم های ثابت خود را از این گوشه چشمی به نتایج این و آن وا بداریم و به کار خود بپردازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که درباره مکانیزم های استراتژی آمریکا توضیح بفرمایید اظهار کرد: ترامپ برای توجیه سیاست های خود در دنیا مشتری زیادی ندارد به خصوص که ما هزینه سنگینی دادیم برای این که برجام را پذیرفتیم و سهم خود را عمل کردیم یکی از آثار هزینه کرد ما این است که دنیا متوجه شد ما به طور مصرانه به دنبال سلاح هسته ای نیستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: ترامپ برای توجیه نامعقول راجع به ایران دو پایه استدلال را انتخاب کرده و می گوید اول این که ایران سیاست های هسته ای خود را دنبال می کند و این مطالب که این بازیگوش صهیونیستی آورد و گفت برای بیان کردن این موضوع است که ایران سیاست اتمی را دنبال می کند و لذا تعهداتی که در برجام است باید ابدی شود در حالی که 7 الی 8 سال دیگر باید تمام شود .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این ها دنبال جنگ روانی هستند تا ما را عقب بنشنانند؟ گفت: این طور باید سامانه منطقه را تنظیم کرد و آمریکا یک سیاست تهاجمی علیه ما دارد البته در حال حاضر قسمت نظامی ندارد اما قسمت های اقتصادی، فشار سیاسی و تحریکات ضد امنیتی دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: هر سیاستی که آمریکایی ها دارند یک چارچوب تبلیغاتی و توجیهی باید راه بیندازند تا هم مردم خود و مردم دنیا را توجیه کنند بنابراین باید پیوست تبلیغاتی داشته باشد و این پیوست تبلیغاتی که در حال حاضر در پیش گرفته اند شامل دو زمینه اتمی و تروریستی است.

وی در رابطه با جوسازی‌هایی که آمریکا علیه مسائل مختلف کشورمان ایجاد می‌کند، افزود: این اقدامات خلاف مقررات سازمان ملل و دخالت آشکار در امور کشورمان است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: اینها دنبال ایجاد یک تزلزل در کشور ما هستند، تلقی آن ها نیز تلقی نادرستی از وضعیت کشور ما است. البته میزان اعتراضات در خود آمریکا فراتر از هر کشور دیگری است و همین کشتارهایی که در مدارس آمریکا اتفاق می افتد یک پدیده ای است که سر و ته آن را می خواهند هم بیاورند.

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه حوادث آمریکا دارای یک نخ زنجیر به هم متصل کننده ای است که همیشه سعی کردند آن را پنهان کنند، افزود: یک تحرک وسیع اجتماعی علیه حکومت جاری و سیستم حکومتی آمریکا در جریان است که دولت و حکومتش هیچگاه نمی خواهند آن را باور کنند.

وی ادامه داد: این تحرکاتی که دارند از لحاظ تبلیغاتی خیلی ناموزون است و از لحاظ استراتژی هم امید بستند به اینکه هرچه را در ایران احتمال بدهند باعث تزلزل است، روی آن سرمایه گذاری کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان بیان داشت: این ها به هیچکدام از اهدافشان نخواهند رسید همانگونه که تاکنون نرسیده اند و ملت ما را نیز نشناخته اند.

وی افزود: البته دولت ما نیز باید دولت با فراستی باشد، وقتی دشمن از هر روزنه ای می خواهد علیه شما حرکت کند اولین موضوع دادن بصیرت به مردم است. مردم باید مطلع باشند که چه توطئه هایی علیه آن ها در جریان است ثانیا دولت باید دولت شب و روز کار کننده و مدام متحرک باشند.

محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه ما باید دولت مسئله حل کن باشیم، گفت: باید مسائل کوچک و بزرگ کشورمان را با فراست و مجاهدت حل کنیم و این یک روحیه ویژه ای است که مقام معظم رهبری مرتبا به آن تاکید می کنند و کلید توفیقات ما است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: نباید از تحریم بترسیم و ما تحریم ها را پشت سر می گذاریم، هیچ تحریمی نیز ما را به زانو در نمی آورد.

وی یادآور شد: البته مذاکرات فعلی ما یک اشکالاتی دارد که باید آن را رفع کنیم و نظام و مردم را از حالت انتظار بیجا درآوریم.

محمد جواد لاریجانی در رابطه با اینکه آیا ما عمل متقابلی علیه دولت آمریکا با توجه به نقض مقرراتی که صورت گرفته می توانیم انجام دهیم، تصریح کرد: ما باید همه درس های آمریکا را سند کنیم و در سازمان ملل و نهادهای بین المللی آن ها را مطرح نماییم.

وی ادامه داد: البته کاملا باید بدانیم که مکانیزم های بین المللی، مکانیزهای بسیار افسرده و زنگ زده ای هستند و در آن ها تحرک وجود ندارد به دلیل اینکه دخالت های زیادی در آن ها شده و عمدتا هم مورد سوء استفاده قرار می گیرند ولی این نهادها برای آمریکا نیست و برای ملت های دنیا است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان یادآور شد: باید همیشه با شهامت و خستگی ناپذیر و با صدای بلند این نقض ها را ثبت کرده و راجع به آن ها به تفصیل صحبت کنیم و در دنیا شجاعانه این موارد را بیان نماییم.

محمدجواد لاریجانی در رابطه با تاکتیک های جنگ روانی آمریکا در فضای بین المللی افزود: یک بخشی از ابزارهایی که به کار می گیرند، مکانیزمهای بین المللی است که ساختارهای سیاسی بر آن ها حاکم شده است. یک بخشی نیز شبکه های رسانه ای است که به فکر افراد از این طریق دسترسی دارند.

وی بیان داشت: در صحنه جهانی وقتی می بینیم خیلی به ما حمله می شود گاهی یک مقداری افسرده می شویم در حالیکه ما هیچ افسردگی نباید داشته باشیم. کافی است توفیفات ملت ما را ببینند اگر قرار بود ناموفق باشیم و به عقب رانده شویم که الان ممتاز در منطقه نبودیم، حق بودن ما، تاثیرگذاری و دراز مدت بودن تاثیرات را تضمین می کند.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سئوالی در مورد راهکارهایی که باید دنبال کنیم نیز تصریح کرد: اولین مسئله اینکه خودمان باید ذهنمان را منظم کنیم. این دلبستگی که مقام معظم رهبری از آغاز مذاکرات برجام تاکنون بر آن تاکید کرده اند و قبل از آن هم امام خمینی (ره) اشاره کردند را باید روشن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که نظامی که داریم نظام محبوب، قانونی، درست و برحق و موفق است و با دست خود ما ساخته شده است و نظام خود ما است. اینها پایگاه های ما را سفت می کند و وقتی پایگاه های ما سفت و محکم شد موقعی می شود که از این پایگاه با دنیا صحبت کنیم.

محمد جواد لاریجانی افزود: ما طرفدار مظلوم، استقلال و آزادی ملت ها به خصوص در جهان اسلام هستیم و این قوی ترین موضع است که باید با بیانات مختلف در دنیا بیان کنیم. حضرت امام (ره) خیلی تلاش داشتند که ما در لاک خودمان گرفتار نشویم لذا همواره باید با دنیا صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه لشکر پیام رسان ما هنوز متحرک نیست، ادامه داد: البته خیلی به نسل جدیدی که روی کار می آیند امید دارم که می توانند مسایل زیادی را در دنیا مطرح کنند. فکر نکنید اگر امروز حجم توجه به مطالب ما در دنیا نسبت به حجم مطالب آن ها کمتر است، تاثیر آن نیز کمتر خواهد بود درحالیکه اینچنین نیست اتفاقا داشتن رسانه هایی که در دنیا اعتبار پیدا می کنند جایشان را در دنیا باز می کند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: باید بدون خستگی و تلاش چندین برابر از جنایات آمریکا پرده برداری کنیم، آمریکا عین فرعون زمان است و از هیچ جنایتی دریغ نمی کند؛ اما عاقبت ندارندپ

وی خاطرنشان کرد: حقمداری کشورمان، اتکا به خودمان و رویش های عظیم جوانان سرمایه بزرگ ما است که با این سرمایه ان شالله موفق می شویم، البته ژانر جدید تبلیغات مهم است.

محمدجواد لاریجانی در پایان گفت: تک تک شهروندان ما باید مسلح به بصیرت باشند و وقتی بصیرت داشته باشند خودشان وقتی رسانه ای چیزی برایشان می فرستند می توانند تشخیص دهند که چه بویی می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاسم

      شما رو بله آقای لاریجانی اما ملت رو سالهاست به زانو درآورده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سه کیلومتر کامنت گذاشتند همه مثل هم! مردم باهوش لازم نیست هر جا کادری برای نظر دادن دیدید یه چی بنویسید!همون کامنتی که شبیه نظر شماست رو لایک بزنید.به همه تون منفی دادم .اه اه

      • سحر

        معلوم نیست چرا یکی از بالا گرفته به تمامی نظرات عزیزان که حرف حق با آنهاست به همه منفی داده!توئی که منفی میدی به حرف حق آره تو نفست از جای گرم بلند میشه از هیچی خبر نداری...چی بهت میرسه از بالا گرفتی به همه منفی دادی!فازت چی بود دلاور!!!

      • بدون نام

        سانسورچی کامنت منو جراتشو داشته باش بزار

      • بدون نام

        به قول محمود مغول تحریم کاغذ پاره بیش نیست و اینقدر قعطنامه صادر کنید تا قعطنامه دونتان پاره شود
        متاسفانه انکه پاره شد ملت ایران بود. شماها چه در نهایت رفاه هستید بخصوص آقازاده های شما

    • مازیار

      معلومه که به شما لطمه ایی وارد نمیکنه این مردم هستن که از فقر و بیکاری دارن له میشن

    • بهزاد

      شما مسولین را که هیچ چیزی تهدید نمیکند چون در رفاه کامل و آسایش زندگی را می گذرانید.بدبخت مردم

    • بدون نام

      شما اره اما مردم اره

    • حسن

      ما مردم عادی رو زانو راه می رویم،به قول ترکها «یوزلمیشک»لذا اگر تحریمها مارا از زانو در بیاورد باید نشسته یا سینه خیز حرکت کنیم ،با توجه به اینکه مسولین محترم سر پا هستند وهمواره مراقب امنیت ما هستن هر جایی خسته شدیم همونجا می خوابیم ،وآلان از سال 92تا کنون رو زانو حرکت می کردیم وسال جاری هر جا بودیم همونجا خوابیدیم و این خواب در جوانان ما بدلیل نیاز به کاهش شدید تواناییها و خواسته ها همراه بامصرف اندکی مخدر همراه شده است که خدای نکرده در اثر کم تحرکی ونبود امکانات دست درازی به غیر نیاز نباشدواین نیاز ها سر کوپ گردند،باز هم خدا را شکر که این نمونه داروها با توجه به نیاز با حرکت سینه خیز نیز می توان دست یافت،سایر نیازها هم بدلیل یکجا نشینی بطور چشمگیری کاهش یافته ولذا از مسولین خواهشمندیم مقدار مالیات، حق بیمه و بیمه های تکمیلی نا کارآمد را به همین صورت که افزایش یافته نگهدارند تا افراد بیشتری از مشغول به کارها به فاز استراحت در آیند واز مواد توانایی زدا و ذایل کننده خواسته ها وآرزوها استفاده کرده وبه فاز شنگولی در آیند
      چه کیفی میده وقتی به بچه ها واطرافیان به خاطر نبود امکان خرید همه جواب رد میدهی،این کلمه متاسفم مثل دکتری که از اطاق عمل خارج میشود ودر حضور چشمان مشتاق حاضرین می گوید متاسفم هیجان بخش است

    • بدون نام

      میدونیم تحریم ها روی شما اثری نمیگذارد ولی مردم بدبخت هر روز بدبختر می شوند که آنهم نه به شما ربطی دارد و نه باعث نگرانی شما می شود

    • بدون نام

      شمارا بله،ولی مارا به زانو در میاره جناب لاریجانی

    • مهران

      آری هیچ تحریمی لاریجانی را تهدید نمیکند ولی مردم را بیچاره میکند

    • یعقوب

      مسلما شما رانه ولی ملت رابیچاره میکند با این گرانی بیکاری

    • بدون نام

      بله شمارو که به زانو درنمیاورد .......مامردم عادی جامعه ایم که داریم زیربارفشار تحریم ها له میشیم خدا ازتون نگذره .....

    • بدون نام

      توکه حقوقت رو داری میگیری مسلما تحریم ها به تو و امثال تو هیچ اثری نداره.......

    • مسعود

      منظورت از «ما» کیه؟؟؟؟
      خودتون و دولتمردان یا مردم عادی؟؟؟؟
      خب معلومه که شما رو از پا در نمیاره.
      ولی مردم عادی رو ...
      هعی...

    • سید

      شما رو از پا در نمیاره چون همه چی براتون جوره
      ولی ما بدبخت بیچاره ها رو از پا که هیچ از نای در آورده

    • بدون نام

      شما رو معلومه در نمیاره ولی مردمو چرا

    • عباس

      بله بر همگان آشکار است که هیچ تحریمی شما را به زانو درمن آورد بلکم از آن سود نیز میبرین.
      این زانوی ملت بیچاره است که زخم شده
      این نان سفره ماست که خالی شده

    • بدون نام

      راست میگی ولی مردم را فلج کرده تحریم شمارا نه

    • بدون نام

      معلوم نیست این ما کدوم ماست

    • بدون نام

      شما رو نه.ولی مردم بیچاره رو آره

    • بدون نام

      تحریم شما رو به زانو درنمیاره یا مردم رو خداوندا کجایی به داده مردم برس

    • امیران

      دقیقا مشخص کنید منظورتون از «ما» کیه؟؟؟ قطعاً که من نیستم

    • عنقا

      الان من یه چیزی بگم بدمیشم بله بزای شما که هیچ خطری نداره

    • اریا

      جات خیلی گرمه داداش...

    • ناشناس

      مسئولان را بلی اما پاسخ مردم مهم تر است!!!

    • بدون نام

      شما را که نه ، ولی مردم بدبخت بله

    • بدون نام

      بله شما که مشکلی نداری وای به حال مردم

    • ح

      حتما . علی برکت ا...
      فعلا که سینه خیزیم دلاور

    • حامد

      شماها رو اره وای مردم بدبختو نه

    • بدون نام

      شما رو که نه....

    • منوچهر شمسی

      آقای لاریجانی شما را نمیدونم ولی زانو چیه مردم دارند دراز می شند رو زمین تا کی میخواهید چشم هایتان ببندید لااقل یکیش را نیم باز کنید . چشم را میگم

    • علی باقری

      شما که بله چه تحریمی.بهترین خونه بهترین ماشین بهترین زندگی..بگو دلار بشه۱۰۰۰۰تومان.شما جاتون امنه..هیچ تحریمی تکونتون هم نمیده..اگه مثل ما روزی۳۵هزار تومان حقوقت بود معلوم میشود

    • بدون نام

      مرغ وگوشت وتخم مرغ و برنج وبقیه مایحتاج خونه کیلویی چنده؟میدونید شما ،فشار فقط روی طبقه ی محروم جامعه هست

    • آ زاد

      درسته شما وآ غازادها که نباید به زانو در آ ید ولی مردم عادی سالهاست به زانو در آ مدن واز افراد دروغگو خسته شدن

    • احمدی

      تو که نه این مردم بدبخت هستند که به زانو در میان ....

    • بدون نام

      شماروبله ولی مردم کمرشون میشکنه

    • بدون نام

      شماهارو که نه مشکل ندارید ملت بیچاره را از پادرآورده

    • بدون نام

      چقدر حرف بی ربط می‌زنی تحریم برای ما زانویی نگذاشت ...

    • احمدی

      بگو من،،نگو. ما

    • بهزاد

      آقای لاریجانی تحریم برای شما وامثال شما اثر نمیکند ولی برای ما که قشر ضعیف هستیم خیلی بی نهایت اثر میکند

    • رضا ماندگار

      شمارا نه اقای لاریجانی مردم بیچاره را چرا

    • بدون نام

      آره صدرصد تو را از پای درنمیاریه ولی ماها راخیلی وقته

    • بدون نام

      شما بله مردم کشاورز وکارگر که زیر خط فقر زندگی می کنند چه این روز ها فقط حرف خودتان و حقوق بگیر آن هستید خبر از دل ما مردم بدبخت ايران ندارید

    • بدون نام

      اقای محمد جواد لاریجانی از کره شمالی عبرت بگیر درسته تحریم برای شما اثر ندارد ولی کمر مردم راشکسته

    • سعسد

      فعلا که هر چی تولیدی توی کشوره داره به نوبت تعطیل میشه

    • بدون نام

      شماها معلومه که تحریم اثری در زندگیتان نداره این کمر ملت مظلومه که داره خم میشه و اعتراضات بیشتر خواهد شد باید جوابگوی مشکلات کلان این ملت باشید

    • بدون نام

      برای شماها که البته

    • بدون نام

      هیچ تحریمی شماها رو به زانو در نمی آورد.
      ولی برای مردم هزینه های بسیاری دارد.

    • بدون نام

      بله هیچ تحریمی شما رو که رو پول شنا می کنید از پا در نمیاره این مردم بد بخت هستن که تحریم ها کمرشون رو شکسته .نوار تست قند خون دخترم رو از عمده میخریدم ۴۸تومن شده ۶۳تومن خدا بداد شهرستانی ها برسه که خدا میدونه اونجا ها قیمت چنده .خدا ازتون نگذره که این مردم رو انقدر خوار کردین

    • بی نام

      شما رو نه ؛ولی مردم رو از پا در میاره..

    • بدون نام

      شما رو بله چون پولدار هستید و طبقه فقیر رو نابود می کند لطفا از طرف مردم صحبت نکنید چون شما جز آقا زاده ها هستید نه مردم عادی

    • بدون نام

      شمارانه ولی مارااره.شما ماه ی اینقدر میگیری ک اندازه هفت پشتت بسه ولی ماچی

    • بدون نام

      جنابعالی را که بله هیچ تحریمی از پا در نمی اورد ولی این ملت بینوا را له میکند

    • بدون نام

      ابت کمه نونت کمه مشکل چی داری که میگی نمیتونه از زانو دربیاره ۰همه چی براتون مهیاست منم بودم حرف شمارومیزدم

    • بدون نام

      شماکه به زانو درنمیایید مردم رابه زانو درمیارید آقاعلی

    • بدون نام

      چون خودتون تو رفا واسایش هستید وفزقی نمیکنه مزدم چه بلایی سرشون اومده اقای لاریجانی بنده داره به خاطر گرانی وبیکاری زندگیم متلاشی میشه مقصر اصلی این مشکات را شماها میدونم چون داره زندگیم نابود میشه

    • بدون نام

      توهم عین احمدی نژاد بگو تحریمها کاغذ پاره اند
      من نمیدونم یا نمیدونی تحریم چیه یا اقتصاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام مشکلات فعلی ریشه در دیوانه بازی محمود مغول دارد

    • بدون نام

      شما رو که معلومه
      ولی مردم رو چی !!!

    • yourt

      البته که مردم را می‌تواند ولی شما مسعولین رو به هیچ وجه.

    • بدون نام

      این ما که میگید چه کسانی ان؟
      خودتون یا مردم!!

    • هموطن

      این وسط نظر مردم مثل همیشه نادیده گرفته میشه چون خودشون از طرف مردم تصمیم میگیرند ومردم کشورم را نمیبینند .

    • بهروز اباذری

      عمو جواد نفستان از جای گرم بلند میشه، البته حق هم دارین من از فشار گرانی و اقتصاد مریض که امثال شما سیاسیون درست کردین دراز کش شده اند .... تو خونه تون بیکار دارین؟ بچه هاتون شغل ندارند؟ در امدمون ماهیانه چقدره؟ ماهیانه چقدر پروتئین میخورین؟ ماهی ؟ شیر و ماست؟ لباس و پوشاک ؟ پرداخت شهریه و دانشگاه بچه هاتون ؟ پرداخت کرایه ماشین و سرویس؟ اجاره منزل؟ اینا رو محاسبه کن ببین مردم چه فشاری میکشن؟ چرا موقع حفظ نظام و جنگ و تحمل تحریم و تحمل فشار اقتصادی و ..... می شه مردم برن جلو !!!!!! ولی موقع تقسیم غنایم جنگی و بخور و ببر مردم ته صف هستن!!!!! اشکالی نداره حق با شماس اصلا ما اشتباه میکنیم ولی بیا یه کاری کنیم من حقوق 2/500 بازنشستگی خودم رو با هزینه 2 دانشجو و کرایه منزل 700 هزار تومن خودم رو میدم به شما عوضش در آمد خودتون رو بدین به من!!!!! بعد 6 ماه ببینم دوباره از این حرفا میزنین.... واقعا دیگه شورش رو در اوردین .

    • جانباز

      خوش به حال شماانقدرپول داری که شماراهیچ چیزی به زانودرنمیاورد ولی من یک جانبازم که دیشب نان برای افطارگرفتن نداشتم مااززانوبه سینه افتادیم ....

    • بدون نام

      سانسور چی کلا شما با من مشکل داری نه؟؟؟ به شما چرا برمیخوره!!!

    • حسن شریفی نیا

      شمارو بله ولی مردم زحمتکش که نون دسترنج خودشون رو میخورن چی ایا شماها بغیر از ۱۰ میلیون به هفتاد میلیون دیگه توجه دارید ندارید اگه بفکر ضعفای مملکت باشید این حرفو نمیزنید

    • بدون نام

      مگه شما جز مردم هستید تو اصلا میدونی تا بازار چ خبره
      احمدی نژاد هم.گفته بود تحریما کاغذ پاره بیشتر نیستند اما دیدی ک کشور داشت سقوط میکرد
      شما مردمو بدبخت کردید خدا از بانیان این کار نگذره

    • بدون نام

      اینهمه گرانی از چیست از تحریم

    • بدون نام

      چرا جای مردم نظر میدی؟؟ از وضع زندگی مردم هم که حداقل زحمت بیفتید یه نگاهی به نظرها بندازید معلومه..

    • بی نام

      دقیقا چون شما ماشاالله انقدر حقوق ودر رفاه هستین بله هنوز تحریم نشده ایم یکماه هست که نتونستم برای زنو بچه ام یک کیلو گوشت بخرم خدا مارا از شر شما نجات بده

    • بدون نام

      در مجموع کامنت ها نشان می دهد که مسولان از وضعیت مردم خیر ندارند . حق هم دارند در این ۴۰ سال همیشه مسئولیت داشته و هیچگاه مشکلات مردم عادی را درک نکردند . اغلب فرزندان این افراد در خارج بوده و صد البته تحریم شاید برای بقای آنان مفید هم باشد.

    • بدون نام

      شما رو نه و ملت چرا
      افزايش دلار 80% قدرت خريد مردم كم كرده مگه كوريد

    • بدون نام

      شماهارو که ماشالله توپ تکون نمیده مردم بدبخت دارن له میشن.

    • لاستیک

      بلندشو ازخواب مدرست دیرشد

    • بدون نام

      ما که له شدیم

    • بدون نام

      شمارو نه مارو بله درستم به زانو در اورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج