۷۳۱۴۲۱
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

حقوق بازنشستگان کشوری بیشتر شد

پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان از این ماه، درخواست از مجلس برای حفظ تعاونی‌های سهام عدالت، گسترش تعاونی‌های کوچک و اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح اشتغال روستایی از مهمترین عناوین خبری این هفته در حوزه کار و تعاون بود.

خبرگزاری ایسنا: پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان از این ماه، درخواست از مجلس برای حفظ تعاونی‌های سهام عدالت، گسترش تعاونی‌های کوچک و اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح اشتغال روستایی از مهمترین عناوین خبری این هفته در حوزه کار و تعاون بود.

در هفته جاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خبری از پرداخت حقوق بازنشستگان تا قبل از عید فطر خبر داد و گفت: حقوق بازنشستگان شامل افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان‌سازی حقوق‌ها بر اساس احکام جدید سال ۱۳۹۷ پرداخت می‌شود.

آنطور که جمشید تقی‌زاده گفته مابه‌التفاوت مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه خدمت هم امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و میانگین افزایش سالانه همراه همسان‌سازی سال ۹۷ حدود ۱۹ درصد خواهد بود.

به گفته وی بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، حقوق کلیه بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که تا پایان سال ۱۳۹۶ بازنشسته یا از کار افتاده یا فوت شده‌اند، ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و به منظور اجرای همسان‌سازی حقوق پس از اعمال این میزان افزایش، حقوق آن دسته از افرادی که کمتر از ۲۰۰۰۰۰۰ تومان دریافت می کنند، به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

این هفته نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد بخش تعاون و اتاق‌های تعاون کشور با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار و بر ضرورت گسترش تعاونی‌های کوچک و جلوگیری از انحلال تعاونی‌های سهام عدالت تاکید شد.

در این نشست وزیر کار اعلام کرد که بخش تعاون نباید خود را دست کم بگیرد و ذهنیت‌ها نسبت به این بخش باید تغییر کند.

ربیعی راه‌حل برون‌رفت کشور از مشکلات را در تقویت بخش تعاون دانست و گفت: تحریم‌های خارجی به هیچ وجه سناریوی جنگ‌های نظامی علیه ایران را ندارد، بلکه هدف آن‌ها پاشیدگی نظام اجتماعی و تشدید بی‌اعتمادی بین مردم ایران است که در این شرایط نوع پاسخ داده به این تحریم‌ها، زندگی اجتماعی مبتنی بر تعاون است.

وزیر تعاون از گسترش تعاونی‌های کوچک و بزرگ کردن تعاونی‌ها به عنوان دو هدف عمده در سال جاری برای تقویت بخش تعاون نام برد و زنجیره‌ای شدن تعاونی‌ها را یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه متبوع خود عنوان کرد.

درخواست رییس اتاق تعاون ایران برای حفظ تعاونی‌های سهام عدالت از دیگر خبرهای این هفته بود.

بهمن عبدالهی - رییس اتاق تعاون ایران - از نمایندگان مجلس خواسته با توجه به لایحه آزادسازی سهام عدالت در مجلس و مطرح شدن موضوع تبدیل تعاونی‌های سهام عدالت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از انحلال تعاونی‌های سهام عدالت جلوگیری کنند.

به گفته وی در حال حاضر با احتساب اعضای تعاونی‌های سهام عدالت، ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو تعاونی‌ها هستند و با ادامه فعالیت این تعاونی‌ها، سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی افزایش می‌یابد.

پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح اشتغال روستایی خبری بود که از سوی رییس کل بانک مرکزی اعلام شد.

آنطور که سیف گفته سال گذشته پرداخت مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به تصویب رسید تا از طریق این صندوق و بانک‌های عامل در اختیار متقاضیان روستایی و عشایری قرار گیرد.

به گفته وی، سهم صندوق توسعه ملی ۶۰۰۰ میلیارد تومان و سهم بانک‌های عامل ۶۰۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان، تاکنون ۳۰۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی به بانکهای عامل اختصاص یافته است.

رویداد دیگر این هفته به همکاری ایران و سوییس در زمینه مشاغل سبز و اطلاعات بازار کار اختصاص داشت.

در دیداری که میان سلیمان پاک سرشت - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای - و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان با دلمبریجو - معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس - صورت گرفت، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در حوزه مشاغل سبز، گردآوری اطلاعات بازار کار و اصلاح نظام صلاحیت حرفه‌ای تاکید شد.

این دیدار در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوییس انجام شد و نقش راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های مهارتی و نقش بخش خصوصی و صنایع سوییس در ارائه آموزش‌های مهارتی مورد تاکید قرار گرفت.

توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در راستای اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران و همچنین گسترش همکاری در زمینه نظام ارتباطی بین بازار کار و آموزش، گردآوری اطلاعات بازار کار، چارچوب صلاحیت حرفه‌ای و مشاغل سبز از دیگر محورهای این دیدار بود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا دستتون دردنکنه بااین کاراتون .خوب بازنشسته ها رابه مسخره گرفتید.دست مریضاد.انشاالله توهمین روزاپاداشتون راازخداوند میگیرید.شک نکنید.

    • بدون نام

      ب فکر من بدبخت باشین که حتی حقوق بازنشستگی هم ندارم . فقط ناله میزنید یک درصد هم فکر نمیکنید که شاید یه بدبختی هست که همون حقوق کم رو هم نمیگیره

    • ساحل

      چش نخورید با این افزایش !!!!!!۲۰۰تومن که ده درصد دو ودویست هم نیست پس همسان سازی چی شد ؟!!!

    • بدون نام

      واقعا باعث شدمندگیست . حقوق بازنشستگان را به یک میلیون دویست هزارتومان افزایش دادن .
      یعنی حقوق یک بارنشسته کمترا ز یک نیم سکه بهار هست . ده درصد کمتر از نیم سکه !!!.!!

    • ALI

      افزایش حقوق باز لشکری و کشوری پس این مدیران تامین اجتماعی کجا هستن یا همه خوابن یا شهامت صحبت کردن را ندارن وزیر کار اگر مرد بود وضع این نبود.ادرس خانه بابا آن را اگر میدانستم میرفتم خواستگاری.

    • علیزاده

      کدوم افزایش با این همه تبلیغات 10 درصد افزایش داده اند که جوابگوی مخارج ده روزه یک بازنشسته دارای داماد ونوه و عروس نیست

    • ناشناس

      دولت حکم نزده چطوری میخواد افزایش حقوق ها رو جبران کنه.بعلاوه معوقات دو ماه قبل رو.

    • شکیبه

      خاک تو سرشون با این اضافه کردنشون . از زمستون گذشته اینقدر پیچیده اعلام اضافه کردن حقوق را مطرح کردن . اخرش هم شد ...مثقال . با این تورم افسار گسیخته . ارزونی خودشون .

    • فرید

      خجالت که نمیکشید با این اوضاع هشتاد در صد پول مردم امده یایین تازه میگویند چندر غاز اضافه شده

    • بدون نام

      لعنت برتواگرسانسورکنی لعنت برمن وامثال من اگرحرف این دروغگویان دولتی راباورکنیم چندماهه که درباره حقوق وهمسان سازی مانورمیدن اخرش هم کل ماجراشده ده درصد راه برون رفت میخوان راهش اینه که شمابریدبیرون بگذاریدکسانی بیایندکه هم کاربلدباشندوهم بااین مردم روراست باشنددیروزیکیشون گفت می خواستیم همسان سازی کنیم شورای نگهبان جلوگیری کرده شورای نگهبان میگه حق مردم راکه قانون مصوبه خودش گفته ندهید چرادرروزروشن دروغ میگبد این دروغهافقط نفرت راازشمابیشترمیکندمن وقتی شرمنده بچه هام میشم می خوام هیچکس روسفیدنباشه ودرپیشگاه خداوملت کسانی که برای این وضعیت مردم کوشش نکنندخواروذلیل وبدنام شوندماارزش برای کسی قاعلیم که غم مردم غمش وشادی مردم شادیش باشه البته مردم ایران را میگم بخداازچندروزپیش چندخانوارکه حقوق بگیردولت هم هستندگوشزدکرده که فطریه رابراشون بذارم ادم ازاین مسایل دلش دردمیگیرداینشااله مسولین مربوطه که بفکرمردم واتیه این جوانان ومرزوبوم نیستنددلشان دردبگیرد نه ازاین دل دردهاازان یکی چون ازاین احساس هم میخوادکه اینهاندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن حرف دل همه را زدید باید بروند ولی جای اینها کی بیاید فرهیخته دلسوز مردم و وطن نداریم نداریم این اقای شرعتمداری که همه روزه بدبختی کشورهای دیگر را مینویسند چرا یک‌تیتر برای باز نشسته نمیزنند؟؟؟

    • ساحل

      رخساره:
      سلام

      منتی برسر بازنشستگان درقالب پرداخت زودهنگام حقوق

      متاسفانه بادولتی روبرو هستیم که به مدت سه ماه افزایش ظالمانه سالیانه حقوق بازنشستگان را باترفندهای زیادی به تعویق می اندازد وسپس با یک سناریوی ازپیش تعیین شده سخنگوی دولت به میان خبرنگاران می آید وپرداخت زودهنگام حقوق ومعوقات این سه ماه را مژده می دهد تاخبرنگاران ورسانه هادربوق وکرنا کنند واعتراضات بازنشستگان به درصد افزایش حقوق درلابلای این پرداخت زودهنگام گم شود

      براستی بااین دولت نیرنگ باز چه باید کرد وچه رفتاری داشت؟؟؟؟

      آیا این درصدافزایش حقوق باتوجه به افزایش سرسام آور اجناس ومایحتاج بازنشستگان مطابقت داردو طبق تورم است؟؟؟

      آیا سفره بازنشستگان بااین افزایش بزرگتر وپررنگ تر می شود؟؟؟

      آیاباتوجه به این مقدار افزایش امیدی به رفع اختلاف حقوق بازنشستگان باشاغلان دیگر ادارات هست؟؟؟

      ان شاالله خداوند این دولتمردان ومجلس نشینان رااگر هدایت پذیرند به راه راست هدایت کند واگر هدایت پذیر نیستند هرچه زودترنابودشان کند

      دولتمردان ومجلس نشینان بدانند که ناله ونفرین مابازنشستگان همواره بدرقه راهشان هست وخیلی زود یقه آنهاراخواهد گرفت

      باتشکر
      غریبانه
      یک بازنشسته فرهنگی

    • سعید

      ایول ساحل خوب اومدی

    • اسی

      همه چیو به مسخره گرفتن همه مردمو دارن به تمسخر میگیرن .چرا باید یه کارمند 1200 پول بگیره؟خودتون میتونین با 1200 زندگی کنین؟چقد شما بی درکین چقد باید بی صلاحیت باشین که تو جایگاهه مسئولین نسشتین اما اصلا حال مردمو نمیفهمین فقط وفقط ب فکر جیب مبارک خودتون هستین.آه زن و بچمون انشالله تو همین نیا نیست و نابودتون کنه

    • حسینی

      سلام اینها از جیب ماها نگیرن نمیخوان حقوق اضافه کنند به عنوان مثال اعلام کردن کسانی که ایثار گری دارن برای کسر خدمت فرزندانشان جهت ثبت اطلاعات به پلیس بعلاوه ده مراجعه کنند حالا که پلیس +10ازهرنفر مراجعه کننده از یک ماه جبهه به بالا مبلغی بعنوان ثبت اطلاعات گرفت اعلام کردند کسانی که 28 تا 29 ماه جبهه دارند فرزندشان معاف بقیه هیچ مدیریت کشک ونخودی یعنی این ماها که تا 26 ماه ایثارگری داریم فرزندمان تو 17 ماه خدمته هیچی تعلق نمی گیره عدالت بهتر از این سراغ دارید بسم الله این مسوولین به فکر فرزندان خودشان هستن بهتر است که اول سنجیده کار کنند.و گرنه کنار بکشند جاشونو به کار بلدهای دوران جنگ بسپارند.

    • بدون نام

      سلام يک اموزش پروش ۵۰سال تهران مدترکردراحت باشه جاج اقای جمشيدتقی زاده ولی نشودنامادری دودختربااينکه گفتن مسگن مهرتهران صاحب خانه می کن باپنج ميليون قسمت نشود. ..... خدارحمت کن نامادری که بندبزرک کردتابتوانم ازدخترخانمشان نگهداری کنم جاج اقای جمشيدتقی زاده الان باخبرشودحق حقوق يکی ازدخترهارامسعدودکردن گارت خودپرازی دل خوش بودحقوقی که پدری گذاشت تاحسدزندگی ديکران نخوردخواهرهای نانتی بندولی رقم نزندمسعدودکردندگارت خودپردازقيم بندرامججورهست ولی ازنزی دارندفرق دارندخواهربند۵۹سال ناشنوا

    • عباسی

      واقعا متاسفم با این همه دروغ که دولت مگوید چرا معوقات بازنشستگان نیروهای مسلح همانند بازنشستگان لشگری پرداخت نمیشود چون نمی توانند اعتراض کنند خاک بر سرما که کارمند بودیم چون ازیک نظافت چی شهرداری حقومان کمتر است من دست یکا یک انان رامی بوس چطور حقوق کارمندان دارایی که زیر باد کولر نشسته ۵۰درصد اضافه شده یا کارمندا نهاد ریاست جمهوری ووزارت کشور وجهاد کشاورزی

    • عباسی

      واقعا متاسفم با این همه دروغ که دولت مگوید چرا معوقات بازنشستگان نیروهای مسلح همانند بازنشستگان لشگری پرداخت نمیشود چون نمی توانند اعتراض کنند خاک بر سرما که کارمند بودیم چون ازیک نظافت چی شهرداری حقومان کمتر است من دست یکا یک انان رامی بوس چطور حقوق کارمندان دارایی که زیر باد کولر نشسته ۵۰درصد اضافه شده یا کارمندا نهاد ریاست جمهوری ووزارت کشور وجهاد کشاورزی

    • ا . ر با شماره دفترکل ۱۱۷۵۴۰۶۰۱

      اگر به ژن برتر شما برنمیخورد لطفا پاسخ دهید .
      اقای م با شماره دفتر کل ۲۹۲... با مدرک فوق دیپلم . ۳۱ سال پیش بازنشست شده . بنده با شماره دفتر کل ۱۱۷۵... با مدرک لیسانس ۱۱ سال پیش بازنشست شده ام . هر دو از اموزش و پرورش . ایشون در سال ۹۵ حدود ۵۰ هزار از من کمتر می گرفت . سال ۹۶ حدود ۳۵ هزار کمتر و سال ۹۷ یعنی امسال حدود ۲۰ هزار بیشتر از من . اشکال از کجاست . لطف کنید جواب دهید . ممنون
      در ضمن وام من که مرحله ۱۱ است هنوز واریز نشده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا خودتان را خسته نکنید با کی درد دل میکنید عمرتان را باختید یا باختیم به درک زن و بچه مان چه گناهی کرده بودند

    • بدون نام

      اقای نوبخت شما که ۳۸۰۰۰ سکه را به یکنفر بدون توجیه میفروشید ارزشپول ملی را پایین میاورید نه مردم مگلکت را ادمهای کوچک اداره میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج