جاباما
۷۴۲۶۵۹
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

تصویر مرموز پلی استیشن X بحث برانگیز شد

انتشار تصویر عجیب و غریب و مرموزی از کنسول پلی استیشن ۴ پرو به همراه حرف انگلیسی X در صفحه رسمی پلی استیشن در شبکه اجتماعی توییتر توجه تمامی رسانه ها را به خود جلب کرده و به شایعه معرفی کنسول نسل بعدی سونی تحت عنوان پلی استیشن X قوت بخشیده است.

وبسایت کلیک: انتشار تصویر عجیب و غریب و مرموزی از کنسول پلی استیشن ۴ پرو به همراه حرف انگلیسی X در صفحه رسمی پلی استیشن در شبکه اجتماعی توییتر توجه تمامی رسانه ها را به خود جلب کرده و به شایعه معرفی کنسول نسل بعدی سونی تحت عنوان پلی استیشن X قوت بخشیده است.

این روزها که سازندگان دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به پایان چرخه عمر دستگاه های خود اشاره کرده اند و حتی ردموندی ها در جریان نمایشگاه E۳ سال جاری میلادی رسما از آغاز مراحل تولید و توسعه نسل بعدی کنسول ایکس باکس خبر دادند، روزانه شایعه های زیادی در خصوص نسل بعدی کنسول های بازی در سراسر فضای مجازی به گوش می رسد، به طوری که جدیدترین این گزارش ها نشان می دهد که کنسول پلی استیشن ۵ به معماری AMD Navi مجهز می شود!

تصویر مرموز پلی استیشن X بحث برانگیز شد

این شایعه ها در حالی است که شرکت ژاپنی سونی بر خلاف مایکروسافت تا به امروز به طور رسمی از کنسول پلی استیشن 5 سخن نگفته و هیچ واکنشی نسبت به توسعه نسل بعدی کنسول ها از خود نشان نداده است.

اما به تازگی به نظر می رسد شرکت سونی نیز وارد دنیای تبلیغات غیرمستقیم در شبکه های اجتماعی شده و ظاهرا سرنخ هایی از کنسول نسل بعدی خود به نام پلی استیشن X و یا قابلیت جدید کنسول پلی استیشن 4 پرو به اشتراک می گذارد.

چندی پیش شعبه روسیه سونی در حساب کاربری شخصی شبکه اجتماعی توییتر تصویر مرموز و عجیب و غریبی از کنسول پلی استیشن 4 پرو به همراه حرف بزرگ انگلیسی X منتشر کرده است که مورد توجه کلیه رسانه ها قرار گرفته و به یکی از داغ ترین بحث امروز دنیای بازی های ویدیویی تبدیل شده است.

نکته ای که این موضوع را بیشتر عجیب و داغ می کند، این است که سونی در کنار این تصویر هیچ توضیح و متنی را نیز ارائه نکرده و تنها به انتشار تصویر مذکور بسنده کرده است. از این رو، هنوز مشخص نیست که چه هدفی پشت این تصویر مرموز پنهان شده و سونی با انتشار این تصویر به دنبال بیان چه موضوعی است.

تصویر مرموز پلی استیشن X بحث برانگیز شد

با انتشار تصویر مرموز، گمانه زنی های متعددی در این خصوص به وجود آمد که در همین رابطه، به دلیل عملکرد فوق العاده کنسول میان نسلی ایکس باکس وان ایکس، حرف انگلیسی X بیشتر از هر چیز دیگری معرف این دستگاه است. بدین خاطر، عده ای بر این باورند که شرکت سونی با نمایش کنسول پلی استیشن ۴ پرو و حرف انگلیسی X به نوعی از قابلیت میان پلتفرمی میان دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان خبر می دهد. موضوعی که شرکت مایکروسافت بارها و بارها در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف آن را بیان کرده و رسما از سونی تقاضای فراهم سازی این قابلیت را کرده است.

قابلیت میان پلتفرمی در بین شرکت مایکروسافت و سونی قابلیتی است که در آن دارندگان دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ می توانند با یکدیگر به تجربه بخش چند نفره آنلاین عناوین ویدیویی بپردازند. به طور دقیق تر، در این قابلیت بازیکنان قادر هستند که با کاربران پلتفرم دیگر رقابت دهند و گیمرهای فعال و حاضر در یک عنوان ویدیویی تنها به گیمرهای فعال یک پلتفرم محدود نمی شود و سایر پلتفرم ها را نیز در بر می گیرد.

البته، نباید فراموش کرد که سونی همواره به این درخواست ردموندی ها جواب منفی داده و با ارائه دلایل گوناگون و هرچند غیرمنطقی، از همکاری با این شرکت بزرگ در زمینه قابلیت میان پلتفرمی صرف نظر کرده است. با این حال، ممکن است به دلیل درخواست مکرر مایکروسافت و بازی سازان، در نهایت شرکت سونی تن به این همکاری داده و هم اکنون در حال فراهم سازی مقدمات این ویژگی مهم است.

تصویر مرموز پلی استیشن X بحث برانگیز شد

سایر افراد نظریه های متفاوت و مختلفی را در باره این تصویر ارائه کرده اند. برخی ها بر اساس تصویر مرموز اعلام کردند که به‌زوی قابلیت تغییر نام کابری در شبکه پلی استیشن نتورک محقق می شود و بازیکنان می توانند نام کاربری خود را به راحتی تغییر دهند.

نظیریه بعدی به رونمایی از کنسول جدید پلی استیشن تحت عنوان پلی استیشن X اشاره می کند. البته، با توجه به عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس و اختصاص حرف X برای نمایش قدرت و ارتقای سخت افزار این دستگاه نسبت به مدل پایه کنسول ایکس باکس وان، بعید به نظر می رسد که شرکت سونی با وجود رقابت تنگاتنگ خود با ردموندی ها، از حرف X برای نام گذاری نسل بعدی کنسول پلی استیشن استفاده و کنسول نسل بعدی خود را با نام پلی استیشن X معرفی کند.

مورد دیگری که این تصویر عجیب و غریب می تواند بیانگر آن باشد، مراسم PSX یا همان PlayStation Experience است. این مراسم که به صورت اختصاصی از سال میلادی 2014 تا به امروز توسط شرکت سونی برگزار می شود، هر ساله میزبان بازی های جدید کنسول های پلی استیشن است و در آن سازندگان ضمن معرفی عناوین ویدیویی جدید خود، اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره بازی ها و برنامه های آتی خود ارائه می کنند.

تصویر مرموز پلی استیشن X بحث برانگیز شد

اینکه تصویر منتشر شده در حساب کاربری پلی استیشن به مراسم PlayStation Experience اشاره کند، کمی دور از انتظار است چرا که این رویداد همواره در ماه دسامبر هر سال میلادی برگزار می شود و با توجه به اینکه هنوز تقریبا پنج ماه با ماه دسامبر فاصله داریم، به نظر خیلی زود است که سونی هم اکنون جزئیاتی درباره این رویداد به اشتراک بگذارد و حتی سوابق قبلی حاکی از این است که این شرکت در اواخر تابستان هر سال از زمان و محل برگزاری نمایشگاه PSX رونمایی می کند.

از طرف دیگر، اینکه چرا شرکت سونی وظیفه انتشار تصویر مرموز از کنسول پلی استیشن ۴ پرو به همراه حرف انگلیسی X را به عهده شعبه روسیه پلی استیشن قرار داده است، مشخص نیست. البته، این موضوع ممکن است بخاطر جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه باشد که این کشور در این ایام بیش از هر کشور دیگری توریست دارد و سوژه اول هر رسانه ای است.

در هر صورت، آنجا که هیچ منبع رسمی به تایید و یا تکذیب این گزارش ها نپرداخته است، نمی توانیم به درستی و یا نادرستی این ادعاها پی ببریم. بنابراین، در حال حاضر تمامی این حدس و گمانه زنی ها در حد یک شایعه باقی می مانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج