جاباما
۷۴۲۹۴۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

جزئیات الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اعلام کرد: با پیگیری مقدمات لازم، امکان اجرایی شدن طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها در نیمه دوم امسال وجود دارد و تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اعلام کرد: با پیگیری مقدمات لازم، امکان اجرایی شدن طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها در نیمه دوم امسال وجود دارد و تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.

سید حسین میرشفیع اظهار کرد: طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی که از چند سال قبل مطرح بود و به دنبال کاهش بار ترافیک و صرفه‌جویی در مصرف سوخت به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار قرار داشت، خوشبختانه به مراحل پایانی کار خود رسیده و می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های آینده به مرحله اجرا برسد.

وی درباره جزییات اجرایی این طرح توضیح داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در مرحله نخست پرداخت عوارض دوگانه می‌شود و مردم در کنار روش سنتی می‌توانند از شیوه‌های جدید نیز برای پرداخت عوارض استفاده کنند.

به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در این روش خودرو‌ها هیچ‌گونه توقفی در کلیه آزاد راه‌های کشور نخواهند داشت و صرفا از طریق دوربین‌های قرار داده شده اطلاعات پلاک خودرو‌ها ثبت می‌شود، پس از آن مسافران زمان دارند تا با استفاده از تلفن همراه خود و اپلیکیشن یا سامانه‌های پرداخت الکترونیکی که بر روی آن نصب کرده‌اند نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

میرشفیع با بیان این‌که امروز نفوذ تلفن همراه هوشمند در کشور به سطح بسیار بالایی رسیده، پیش‌بینی کرد که با توجه به این سطح نفوذ هیچ از مسافران برای پرداخت الکترونیکی قبض خود مشکلی نداشته باشند.

وی درباره جریمه احتمالی مسافرانی که نسبت به پرداخت عوارض خود در زمان مشخص اقدام نمی‌کنند نیز گفت: قطعا ما هم جریمه و هم خسارتی همراه با سود تاخیر از افرادی که عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند، اخذ می‌کنیم هرچند که با توجه به قوانین و مقرراتی که یک سوی آن بانک مرکزی خواهد بود، هنوز به طور دقیق فرآیند اجرایی این طرح مشخص نشده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور درباره زمان دقیق آغاز الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی نیز اظهار کرد: این طرح عوامل مختلفی دارد و از امنیت رایانه‌ای گرفته تا مقررات و متغیر‌های مختلف و از سوی دیگر شرکت‌های بهره‌بردار از آزادراه‌ها باید به یک وحدت نظر و همراهی نهایی برسند از این‌رو هنوز نمی‌توان زمان دقیق آغاز به کار آن را مطرح کرد، هرچند با پیگیری‌های صورت گرفته قطعا این موضوع در ماه‌های آینده وارد فرآیند اجرایی می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی از چند ماه قبل رسما اعلام کرده که الکترونیکی کردن اخذ عوارض آزادراهی را پیگیری می‌کند و در آخرین مرحله بنا بود شخص وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آن اظهارنظر کند.

کاهش ترافیک، کاهش زمان معطلی خودرو‌ها و افزایش بهره‌وری اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که این وزارتخانه در مسیر الکترونیکی کردن عوارض آن را دنبال می‌کند.

با موافقت وزارت راه و شهرسازی چند هفته قبل نرخ عوارض آزادراهی به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوبست صف دریافت کوتاه می شود .

    • بدون نام

      نفرات را هم بیشتر کنند یکی بنویسه یک تحویل بده .

    • مهران

      اگر با الکترونیکی کردن عوارض براساس کیلومتر باشد عین عدالت است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج