۷۴۸۲۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۴۰ سال حبس برای عامل حمله به پارلمان انگلیس

خالد علی عامل حمله تروریستی سال گذشته به پارلمان انگلیس روز جمعه از سوی دادگاهی در این کشور گناهکار شناخته و به حداقل ۴۰ سال حبس محکوم شد.

ایرنا: خالد علی عامل حمله تروریستی سال گذشته به پارلمان انگلیس روز جمعه از سوی دادگاهی در این کشور گناهکار شناخته و به حداقل ۴۰ سال حبس محکوم شد.

علی ۷ اردیبهشت سال گذشته به جرم حمله با سلاح سرد به پارلمان، توسط نیروهای پلیس بازداشت شد. او که از اعضای گروه تروریستی القاعده و درزمینه ساخت بمب تخصص دارد از سوی دستگاه‌های امنیتی انگلیس زیر نظر بود.

پلیس فدرال آمریکا اواخر سال ۲۰۱۶ اثرانگشت او را در بمب‌های ساخت گروه طالبان کشف کرده بود. وی خردادماه گذشته به اتهام برنامه‌ریزی برای اقدام تروریستی و حمل مواد منفجره در دادگاه محکوم‌شده بود.

۴۰ سال حبس برای عامل حمله به پارلمان انگلیس

دادگاهی که امروز در رابطه با پرونده تخلفات وی تشکیل شد، علی را به دست‌کم 40 سال حبس به اتهام ساخت بمب دست‌ساز و 25 سال دیگر به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله در انگلیس محکوم کرد.

نیکولاس هیلارد قاضی پرونده وی، گفت که تردید ندارد در صورت آزادی او، دوباره مرتکب اقدام های تروریستی می‌شود.

در جریان رسیدگی به پرونده علی گفته شد که خانواده وی سال 2011 گزارش دادند که او گم‌شده است. علی پنج سال بعد سر از کنسولگری انگلیس در ترکیه درآورد و گفته بود که گذرنامه‌اش را گم‌کرده است.

وی آذرماه دو سال پیش در مرز فرودگاه هیترو لندن از سوی پلیس متوقف و از خون وی نمونه‌برداری شد. او گفته بود که اول به فلسطین رفته و سپس سر از پاکستان درآورده که در آنجا، سازمان جاسوسی انگلیس موسوم به ام آی 5 تقاضای همکاری با او را مطرح کرده‌اند.

پلیس می‌گوید که چند روز پیش از وقوع حادثه سال گذشته، او را از طریق دوربین‌های مداربسته در نزدیکی وست مینستر رویت کرده است. روز حادثه، علی با مترو به سمت وست مینستر حرکت کرده و برای رد گم کردن گوشی همراه خود را به درون رودخانه تایمز می‌اندازد که از سوی مأموران پلیس کشف می‌شود.

این حادثه دقیقا چهار هفته پس از حمله تروریستی صورت گرفته در نزدیکی پارلمان رخ داد که در جریان آن 5 نفر جان باختند.

انگلیس سال گذشته صحنه 5 حمله تروریستی بود که در جریان آن ده‌ها تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم در انگلیس از اوت سال 2014 میلادی در سطح 'شدید' قرار دارد که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است.

درصورتی‌که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج