۷۵۳۵۷۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر نیرو: می‌خواهیم خاموشی‌ها را تمام کنیم

وزیر نیرو با بیان این‌که به دلیل افزایش دما متقابلا با افزایش مصرف مواجه بودیم و ساعاتی را هم مجبور به اعمال خاموشی شدیم، ادامه داد: می‌خواهیم تا هم آمادگی واحدها را در سطحی بالا داشته باشیم و همچنین با برنامه‌ریزی دقیق این خاموشی‌ها را به حداقل رسانده و تمام کنیم.

خبرگزاری ایسنا: رضا اردکانیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌ها و بالاترین آمادگی در نیروگاه‌ها، حتی واحدهایی که بطور طبیعی در اثر فشار از مدار خارج شده و در شرایط عادی تا یک ماه و بیش از آن طول می‌کشد تا به مدار باز گردند، طی ۹ الی ۱۲ روز به مدار بازمی‌گردند.

وی با بیان این‌که به دلیل افزایش دما متقابلا با افزایش مصرف مواجه بودیم و ساعاتی را هم مجبور به اعمال خاموشی شدیم، ادامه داد: می‌خواهیم تا هم آمادگی واحدها را در سطحی بالا داشته باشیم و همچنین با برنامه‌ریزی دقیق این خاموشی‌ها را به حداقل رسانده و تمام کنیم.

وی یادآور شد: در سال‌جاری تمرین‌های خوبی در راستای پیک‌زایی اعمال می‌شود که از اکنون با تولید بیشتر و مصرف کمتر تابستان‌های آتی از حیث آب و برق با رفاه بیشتری توام باشد.

وزیر نیرو در رابطه با وضعیت آب نیز گفت: در بخش آب، اولویت با آب شرب است و اکنون تعداد قابل توجهی از شهرهای کشور در رابطه با آب شرب تحت تنش هستند که در این خصوص باید طرح‌های اضطراری طی سال جاری به اتمام برسند.

وی در این خصوص ادامه داد: دولت اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های اضطراری در اختیار وزارت نیرو گذاشته که در حال اجراست.

اردکانیان با اشاره به وضعیت منابع آبی در سطح کلان کشور نیز افزود: کلیت منابع آب موجود کشور به ویژه در شرایطی که در وضعیت نرمال و عادی قرار داریم، اگر بصورت اصولی و صحیح مصرف شود کفاف جمعیت کشور و بیش از این را هم خواهد داد.

وی با بیان این‌که هرچند مصرف آب شرب کمتر از بخش کشاورزی است اما در این رابطه نیاز به اصلاح الگوی مصرف داریم، افزود: در بخش کشاورزی نیز باید اتفاقات بزرگی رخ دهد و به وزارت جهادکشاورزی کمک کنیم تا الگوی کشت مناسب را مستقر کند.

وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت کشت و مصرف اصولی، بیان کرد: آب داخل لوله به خارج از کشور صادر نمی‌شود بلکه آب داخل محصولات را که بسیار هم آب‌بر هستند را با قیمتی نازل صادر می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواستن توانستن بود!

    • هوشیار

      کاش یک مرد با غیرتی پیدا بشه تا اختلاسها را تمام کنه.

    • بدون نام

      بعد از چهل سال در تابستان برق در زمستان گاز نداریم و همه فصول اب کم. بکجا بریم شکایت
      در حال حاضر ما روز ی یکساعت اب داریم.
      حیف از ان حقوق و مزایا و پستی ‌که شما دارید.

    • طرفدارمظلوم

      خدایی راست میگی؟؟؟
      اینقدربرق مجانی به عراق دادین و گاز مجانی به ترکیه و آب معدنی باقیمت ناچیز به امارات و کویت فروختین ،بعد میگین کمبود برق و آب و گاز همتون دروغگویین بیشترین ظلم و به این ملت میکنید ....
      بیشتر روستاها و مکانهای دورافتاده ما از حدامکانات رفاهی نظیر برق و گاز محرومن.....ببینید با خوزستان چه کردید شهری که هزاران شهید داده نه آب آشامیدنی درست و حسابی داره و نه هوا....این رسم مسلمونی نیست، خواهشن اسمتونو مسلمون نزارین

    • جوان بیکار

      با هزار بدبختی و بعد از هشت سال کارگری کردن ی تلوزیون بذا بچه هام خریدم که تواین خاموشی هاتون تلوزیونم سوخت . خدا لعنتتون کنه ان شاءالله . خدا ازتون نگذره . ان شاءالله .

    • فرشید

      شما برنامه ریزی داشتید که وضعیت این نمیشد !!! الانم برنامه ای ندارید فقط عراق برق عربستان رو به یک چهارم قیمت ایران به زودی خواهد خرید و دیگه برقی صادر نخواهد شد واسه همین خاموشی هم نخواهیم داشت !

    • ممد

      حتما مردم باید بریزن تو خیابون تا فروش برق و گاز و خاک رو به کشور های همسایه تموم کنید؟! کشور با این همه ثروت رو فقیر کردید که باید آب و برق قطع بشه

    • بدون نام

      اب رو گرون کردین درامدش رو به جا اماده سازی زیر ساخت ها و طرح های خلاقانه و علمی صرف افزایش حقوقای نجومی تو اداره آبو فاظلاب کردین بعد میگی تنش اب داریم خجالت هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      شاید منظورش تمام وقت کنیم هست

    • بدون نام

      این دیگه گفتن داره؟

    • بی نام

      از وقتی که عراق برق مجانی ما را نخواست.

    • بدون نام

      راست میگی؟
      این خاموشی های اخیر پدر مردم را درآورد
      چی میگی تو؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج