جاباما
۷۵۴۴۱۷
۱ نظر
۵۰۸۸
۱ نظر
۵۰۸۸
پ

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

با رشد پارکینگ های چند طبقه از اواسط قرن بیستم، بسیاری از سازه‌های پارکینگ با استفاده از بتن پیش ساخته، ساخته شده‌اند. از این رو اغلب این پارکینگ ها شبیه به هم اند. اما هستند تعدادی که این ساختار را زیر پا گذاشته و به خلق اثر هنری پرداخته اند. در ادامه با ما باشید.

وبسایت چرخان: بیشتر پارکینگ‌هایی که در سراسر دنیا وجود دارند، مکان‌هایی خسته‌کننده و تکراری هستند که هیچ‌گونه نوآوری در آن‌ها صورت نگرفته است. مکان‌هایی که به خاطر سخت بودن پیدا کردن جای مناسب برای خودرو و پیچ‌های پیاپی در طول پارکینگ، بسیار ملال‌آور به نظر می‌رسند. اما در کنار این تعداد پارکینگ بسیار زیاد تکراری در سراسر دنیا، پارکینگ‌هایی نیز هستند که بعضی‌هایشان بدیع و تازه، بعضی فوق‌العاده عالی و بسیار خاص هستند.

مارینا سیتی-شیکاگو آمریکا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

این پارکینگ استثنائی یکی از دو ساختمان مارپیچی است که پایه مارینا سیتی را تشکیل داده است. ساختمانی با ۱۹ طبقه و ۸۹۶ مکان برای خودروها که ممکن است راننده هر خودرویی را در مورد پارک خودرویش در این پارکینگ بزرگ به فراموشی وادارد.

اما خوشبختانه، مجموعه پارکینگ که زیر برج‌ها واقع‌شده‌اند، دارای سیستمی‌اند که به‌صورت خودکار، ماشین‌های مربوطه را به مردم تحویل می‌دهند. معمار این ساختمان، برتراند گولدبرگ، این ساختمان‌ها را در سال ۱۹۵۹ طراحی کرد و در سال ۱۹۶۸ نیز کار ساخت‌وساز آن به پایان رسید. تا جایی که مارینا سیتی تبدیل به بلندترین ساختمان مسکونی در دنیا در آن زمان شد.

تونل پارکینگ رینهافن- کولون آلمان

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

در کرانه رود راین در کشور آلمان، تونل پارکینگ راین مسئولیت اجرای دو هدف را بر دوش خود می‌کشد. تونلی با حدود ۴ کیلومتر طول، بزرگ‌ترین پارکینگ زیرزمینی اروپا است که متأسفانه تنها دارای ۳ ورودی برای خودرو است.

اما هدف دوم از درست کردن این تونل، محافظت در مقابل سیل نیز است. ازآنجایی‌که رودخانه راین به سیلابی شدن کرانه‌هایش معروف است، تونل رینهافن پتانسیل این را دارد که تا حداکثر موجی به طول ۱۱ متر را نیز دفع کرده و هدف دوم خود را به انجام برساند.

منطقه پارکینگی اومیهوتارا-ژاپن

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منطقه‌ای که در جزیره شناور و مصنوعی کیسازارو واقع‌شده است و تا ۳۶۰ درجه اطراف آن نیز از آب پرشده است. پارکینگی که در ۵ طبقه واقع‌شده است و ۳ طبقه اول آن مختص پارک خودروها و دوطبقه دیگر نیز برای مصارف تجاری به‌کاررفته است.

اومیهوتارا شبیه یک کشتی بزرگ بوده و دید بسیار استثنائی و منحصربه‌فردی را برای خلیج توکیو با مغازه‌ها و رستوران‌های منحصربه‌فرد خود ایجاد کرده است.

پارکینگ کاروسل-توکیو

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

این پارکینگ نیز ازجمله مکان‌های خاصی است که در این فهرست جا گرفته است. طرز کار آن برای کسی که قصد پارک کردن خودرویش در آن را دارد نیز ساده و خاص است. به این صورت که شخص باید خودروی خود را درجایی شبیه یک گاراژ پارک کرده و بعد از خارج شدن از آن، خودرو با یک حرکت سریع در داخل ساختمان افقی کارسول جای خواهد گرفت.
البته شاید این ایده بیشتر شبیه فیلم‌های علمی تخیلی باشد اما وقتی شما در کشوری پرجمعیت و با کمبود فضا مانند ژاپن زندگی کنید، این ایده‌ها نیز در زندگی واقعی راه پیدا خواهند کرد.

پارکینگ اتوماتیک-دوبی

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

این پارکینگ نیز بسیار شبیه به پارکینگ کاروسل ژاپن بوده تنها با این تفاوت که به‌جای حرکت یک خودرو به‌صورت افقی در آن گاراژ و جا گرفتن در پارکینگ، این بار،یک بازوی روباتیک، چندین خودرو را با دقت تمام به داخل پارکینگ‌ها هدایت می‌کند.

از مزیت‌های این نوع پارکینگ‌ها می‌توان به‌صرفه جویی در زمان، کاهش فضای پارک و اشغال کردن فضای کمتر شهری و همچنین کاهش آلاینده‌های مضر زیست‌محیطی درنتیجه حرکت خودروها برای پیدا کردن مکان مناسب در پارکینگ اشاره کرد.

شهر اتوماتیک فولکس واگن-وولفسبورگ آلمان

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

به‌جرئت می‌توان گفت که این مکان، یکی از منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های موجود در جهان است. پارکینگی سیلو مانند که در کارخانه وولفسبورگ آلمان واقع‌شده و مانند دستگاهی عمل می‌کند که با انداختن سکه داخل آن، یک مواد خوراکی به شما تحویل می‌دهد.

درواقع علاوه بر پارکینگ بودن این مکان، افراد می‌توانند داخل یک محفظه سربسته نیز نشسته و از موزه خودرویی که توسط پارک خودروها ایجادشده است نیز بازدید نمایند.

مجموعه پارکینگ ناتوود-کالیفرنیا آمریکا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

اگر ازیک‌طرف خاص به این پارکینگ نگاهی بیندازیم، این مکان، خود را درست مانند هزاران پارکینگ معمولی دیگر در سراسر دنیا، نشان می‌دهد. پارکینگی که در سال ۲۰۰۶ و به‌عنوان یک نسخه مدرن از سیستم‌های قدیمی پارکینگ در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا واقع‌شده و میزبان ۲,۵۴۱ خودرو نیز است.

سه طرف از دیوارهای این پارکینگ را درخت‌های انگور و بامبو تشکیل می‌دهند که اگرچه شاید خیلی جذاب به نظر نرسد اما می‌توانند در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و افزایش تولید اکسیژن، نقش بسزایی داشته باشند.

پارکینگ هرما-کره جنوبی

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

ساختمانی که با نیت یکسان نبودن با ساختمان‌های پارکینگی سنتی دیگر در سراسر دنیا ساخته و به بهره‌برداری رسید. این ساختمان که در نمای بیرونی شبیه موج شده است، برای این کار از ۶۰۰ صفحه پلی کربنات و ۹۰۰ قطعه استیل ضدزنگ ساخته‌شده که پیشاپیش چهره این پارکینگ را مردن و منحصربه‌فرد می‌گرداند.

پارک دو سلستین-لیون فرانسه

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

منحصربه‌فردترین پارکینگ‌های دنیا

ساختمان ۷ طبقه‌ای و استوانه مانندی که از یک محور استوانه‌ای به‌عنوان مرکز خود استفاده می‌کند. استوانه‌ای که در اعماق آن‌یک آینه بزرگ چرخان قرارگرفته است که با چرخش این آینه، نور به این استوانه بازتاب کرده و چهره درخشانی را از این پارکینگ به نمایش می‌گذارد.

ساختمانی که به‌طور کامل بر پایه همین نور آینه بزرگ و بازتاب آن به‌کل استوانه واقع‌شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم وطن

      اونها کجا اند و ما کجاییم.
      مرگ بر اسرائیل.مرگ بر آمریکا.مرگ بر ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج