جاباما
۷۵۴۴۹۲
۲۳ نظر
۵۰۵۲
۲۳ نظر
۵۰۵۲
پ

این مشکلات جسمی مردان باعث شرمندگی آن‌ها میشود!

در زندگی مسائل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد شرم و خجالت در افراد می شوند.این مسائل شامل مشکلات جسمی و روحی می باشد. در این مقاله مواردی از شایع ترین عواملی که موجب خجالت زدگی در مردان شده است را مورد بررسی قرار می دهیم

وب‌سایت راستینه: در زندگی مسائل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد شرم و خجالت در افراد می شوند.این مسائل شامل مشکلات جسمی و روحی می باشد. در این مقاله مواردی از شایع ترین عواملی که موجب خجالت زدگی در مردان شده است را مورد بررسی قرار می دهیم.

رشد موهای پشت

اواسط بیست سالگی، مردان متوجه خواهند شد که موهای پشت آنها رشد کرده اند: این موها ممکن است کم پشت یا پر پشت و یا به صورت دسته ای باشند. آیا فکر میکنید موهای پشت شما برای زنان جالب است؟ و یا بازگشتی به عصر حجر است؟ اگر می خواهید رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشید، لیزر موهای زائد پشت می تواند آنها را نازک و یا از بین ببرد، و نتایج این روش تقریبا دائمی هستند. گزینه های ارزان تر شامل اپیلاسیون، کرم موبر، و ریش تراش هستند، اما نتیجه آنها تا چند هفته باقی می ماند.

شکم برآمده

لازم نیست که نوشیدنی های پرکالری بنوشید تا شکمتان برآمده شود. مردان بیشتر احتمال دارد چربی در اطراف کمر داشته باشند، بنابراین هر چیز چاق کننده می تواند شکم شما را بزرگ کند. متاسفانه، چربی شکم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش میدهد، به خصوص اگر اندازه دور کمر شما بیش از ۱۰۰ سانت باشد. اما خبر خوب این است که اگر یک برنامه کاهش وزن را دنبال کنید، چربی شکم معمولا اولین جایی است که کاهش می یابد.

این مشکلات جسمی مردان باعث شرمندگی آن‌ها میشود!


عرق کردن بیش از حد

مردان نسبت به زنان "خروجی عرق" بیشتری دارند. این یک واقعیت است. اما اگر شما همیشه نیاز به پاک کردن دست خود دارید و یا اغلب به خاطر لباس پوشیدن عرق میکنید، ممکن است جزو آن دسته از مردانی باشید که بیش از حد عرق میکنند.

تعریق بیش از حد، هایپرهیدروسیز نامیده میشود. احساسات و حرارت - یا اصلا هیچ عاملی - می توانند آغازگر این تعریق بیش از حد باشند. این حالت معمولا بر زیر بغل، کف دست، و یا کف پا تاثیر می گذارد. درمان های موثر از طریق افراد حرفه ای در این زمینه انجام میشوند.

ابروی پیوسته

اکنون در اینجا مشکلی را بیان میکنیم که مردان را در تمام سنین به خود درگیر کرده است. همان هورمون هایی که موجب رشد ریش شما میشوند می توانند ابرو ها را آنقدر ضخیم و پر پشت کنند که وسط ابروی شما هم پر شود.

"ابروی پیوسته" شایع ترین دلیل مردان جوان برای استفاده از الکترولیز است. این روش از شوک الکتریکی اندکی برای از بین بردن دائمی فولیکول های مو استفاده میکند. اپیلاسیون روشی دیگر برای اصلاح ابرو است، اما باید آن را هر چهار تا شش هفته تکرار کرد.

برآمدگی های ایجاد شده پس از اصلاح

اصلاح دقیق و تمیز، کار دشواری است. بنابراین هنگامی که به جای داشتن پوست صاف، برآمدگی هایی روی پوست وجود دارند، کار اصلاح دشوارتر نیز میشود. این برجستگی های کوچک هنگامی به وجود می آیند که موها به عقب حلقه میزنند و درون پوست رشد میکنند. این مشکل در نژاد آمریکایی-آفریقایی و مردان با موهای مجعد رایج تر است. برای جلوگیری از پدید آمدن این برجستگی ها، قبل از اصلاح دوش بگیرید. هنگام اصلاح ژل استفاده کنید، و همیشه در جهت رشد موها آنها را اصلاح کنید.

این مشکلات جسمی مردان باعث شرمندگی آن‌ها میشود!
روزاسه

این مشکل که موجب برافروختگی چهره میشود شاید خجالت آور نباشد. روزاسه یک بیماری است که باعث می شود چهره شما قرمز و برافروخته شود، و علائم آن در مردان بدتر میشوند. بینی ممکن است ضخیم، قرمز، و یا کوفته ای شود. جوش ها و خطوط ریز قرمز می توانند بر روی گونه ها ظاهر شوند. الکل می تواند محرک این علائم باشد، اما بینی قرمز و مشخص روزاسه می تواند در همه افراد رخ دهد. داروهایی وجود دارند که می توانند از بدتر شدن آن جلوگیری کنند، بنابراین حتما در مورد علائم با یک متخصص پوست مشورت کنید.

عقب رفتن خط موی سر

حقیقت دردناک این است که بسیاری از مردان در سن ۳۵ سالگی به طور قابل توجهی دچار نازک تر شدن مو میشوند و در سن ۵۰ سالگی بیشتر موهای خود را از دست میدهند. این الگو معمولا با عقب رفتن خط مو آغاز می شود و ممکن است به طاسی نقطه ای در بالای پوست سر پیشرفت کند. عمل جراحی ترمیم مو روشی برای کاهش قسمت های بی مو است. شما می توانید با پزشک خود در مورد داروهای تجویزی برای ریزش مو صحبت کنید. اما مراقب سایر محصولاتی که وعده های دروغین میدهند باشید.

کور رنگی

کور رنگی معمولا به معنای سیاه و سفید دیدن دنیا نیست. رایج ترین شکل آن باعث می شود تشخیص رنگ قرمز از سبز دشوار شود، مشکلی که حدود ۱۰ میلیون مرد آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. به ارث رسیدن این بیماری به مراتب در زنان کمتر رایج است. هیچ درمانی برای این مشکل وجود ندارد، اما اکثر مردم می توانند یاد بگیرند با این سردرگمی رنگ کنار بیایند.

خروپف

خروپف مطمئنا چیزی است که خواب همسر شما را مختل میسازد و مردان بیشتر احتمال دارد دچار این مشکل شوند. در اغلب موارد، خروپف مضر نیست. اما خروپف به طور منظم می تواند به کیفیت خواب خود شما نیز لطمه بزند. همچنین می تواند نشانه ای از مشکل جدی تر به نام آپنه خواب باشد. اگر احساس می کنید خروپف خواب شما و یا همسرتان را مختل کرده است، با پزشک مشورت کنید.

این مشکلات جسمی مردان باعث شرمندگی آن‌ها میشود!

آروغ زدن

آروغ زدن ممکن است تصویری از ادب در برخی جوامع باشد، اما در برخی فرهنگها آروغ زدن از ته دل نشان دهنده تشکر برای یک وعده غذایی خوب است!!. در هر دو مورد، آروغ زدن چند دقیقه بعد از خوردن غذا طبیعی است. آروغ زدن روشی برای آزاد کردن هوای بلعیده شده از بدن است. آروغ زدن مکرر همراه با علائم دیگر، مثل تهوع و یا شکم درد، می تواند نشانه ای از یک اختلال گوارشی باشد. در صورت ادامه این مشکل به پزشک مراجعه کنید.

دفع گاز از بدن

شاید هیچ عملکرد جسمانی، به اندازه خروج گاز از بدن مضحک نباشد. این عمل چیزی بیشتر از حرکت هوا از دستگاه گوارش یا گازهای تولید شده از تجزیه مواد غذایی توسط باکتری ها در روده ها نیست که همه ما این مسئله را به خوبی میدانیم. در حالی که صدا و بوی آن می تواند شرم آور باشد، دفع گاز بی ضرر است. حقایقی در مورد خروج گاز:

اکثر افراد در روز شش تا بیست بار خروج گاز را تجربه میکنند.

نوشابه، لوبیا، و بسیاری از میوه ها و سبزیجات همگی احتمال افزایش خروج گاز از بدن را بالا میبرند.

مواد غذایی که باعث تولید گاز میشوند برای هر فرد متفاوت هستند.

بوی بد بدن

خواه شما کار سنگین انجام داده باشید یا بازی سنگینی کرده باشید، فعالیت های شدید می توانند موجب بوی شدید در بدن شوند. عامل این بوی بد عرق نیست، بلکه باکتری هایی است که از پوستی که عرق دارد به عنوان محل پرورش استفاده میکنند. شما می توانید با دوش گرفتن به طور منظم با صابون و با استفاده از ضد عرق ها با این باکتری ها مبارزه کنید. همچنین حتما لباس های ورزشی خود را به طور مکرر بشویید. اگر بوی بدن همچنان ادامه یافت، سعی کنید از غذاهای بد بو مانند سیر و پیاز پرهیز کنید.

عفونت قارچی در اندام تناسلی

لازم نیست که حتما ورزشکار حرفه ای باشید تا دچار این مشکل شوید (چون این مشکل به خاطر تعریق زیاد در مردان ایجاد میشود). این عفونت قارچی به راحتی در سالن های ورزش محلی و یا از بخش دیگری از بدن خود شما گسترش می یابد.

دست ها، حوله، و پوشیدن لباس زیر نامناسب عوامل ایجاد این عفونت هستند. علائم عبارتند از کهیر تکه تکه در کشاله ران یا قسمت درونی ران، همراه با خارش شدید. این مشکل با کرم های ضد قارچ بدون نسخه درمان میشود. قسمت آسیب دیده را خشک نگه دارید. اجتناب از پوشیدن لباس های تنگ به جلوگیری از تکرار این مشکل کمک میکند.

پای ورزشکار

وقتی قارچی که موجب عفونت قارچی اندام تناسلی میشود٬ پا را مورد هدف قرار میدهد، شما دچار مشکل پای ورزشکار میشوید. پابرهنه راه رفتن در رخت کن یا استخر رایج ترین روش ابتلا به این عفونت است. علائم این بیماری شامل خارش، سوزش، تاول، و یا ترک در پا و انگشتان پا هستند. پای ورزشکار با کرم ضد قارچ درمان می شود. اگر شما هم عفونت قارچی در اندام تناسلی دارید و مبتلا به پای ورزشکار هستید، حتما به طور همزمان برای درمان آنها اقدام کنید.

ناخن هایی که درون گوشت رشد میکنند

نظافت ناخن ها ممکن است مهم ترین کار روز شما نباشد، اما ارزش آن را دارد که زمانی را برای انجام درست آن اختصاص دهید. پیرایش ناشیانه ناخن مهمترین علت رشد ناخن در داخل گوشت است، که می تواند موجب درد، تورم و عفونت شود. رایج ترین اشتباه کوتاه کردن بیش از حد ناخن است. برای جلوگیری از این مشکل، به داروخانه بروید و به دنبال ابزاری برای کوتاه کردن ناخن باشید که شکل منحنی طبیعی ناخن را حفظ میکند.

بوی بد دهان

احتمالا میدانید که غذاهای بد بو و سیگار کشیدن می توانند نفس شما را بد بو کنند. اما شایع ترین عامل بوی بدن دهان باکتری است. هنگامی که شما دندان های خود را مسواک میزنید، زبان خود را نیز برای دور کردن باکتری هایی که در آنجا رشد کرده اند، مسواک کنید. اگر رعایت بهداشت درست نفس شما را خوش بو نکرد به دندانپزشک و پزشک خود مراجعه کنید. بیماری های لثه، خشکی دهان، و یا رفلاکس اسید می توانند بخشی از این مشکل باشند.

این مشکلات جسمی مردان باعث شرمندگی آن‌ها میشود!
اختلال جنسی

مردان ممکن است به بحث در مورد مشکلات جنسی اشتیاقی نداشته باشند، اما نزدیک به یک سوم از مردان این مشکلات را تجربه میکنند. این مشکلات میتوانند شامل تضعیف میل جنسی، انزال زودرس، و یا اختلال نعوظ (ED) باشند. ED بدین معناست که یک مرد قادر به ایجاد و یا حفظ نعوظ نیست. عوامل خطر برای ED شامل دیابت، بیماری قلبی، شرایط عصبی، سیگار کشیدن، مشکلات گردش خون، و برخی داروها می باشند. در صورتی که دچار ED و یا سایر مشکلات جنسی هستید برای کمک به ارزیابی مشکل و توصیه درمان به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن شنوایی

مردان نسبت به زنان احتمال بیشتری دارد که دچار از دست دادن شنوایی شوند، و شغل های پر سر و صدا ممکن است در این مشکل نقش داشته باشند. معدنچیان، نجاران، و سربازان چنین شغل هایی دارند. اما هر گونه صدای بلند و مداومی می تواند به ساختارهای ظریف گوش صدمه بزند، از جمله موسیقی پخش شده با صدای بسیار بلند.

در محل کار، از محافظ گوش مخصوص استفاده کنید. صدای دستگاه پخش موسیقی شخصی خود را زیر ۸۵ دسی بل (dB) نگه دارید. اکثر پخش کننده های موسیقی می توانند به ۱۰۵ دسی بل برسند، یعنی بلندتر از صدای موتور سیکلت، کارگاه برش چوب، و یا اتومبیل برف روب.

بزرگ شدن پروستات

همراه با چین و چروک و موهای خاکستری، بزرگ شدن پروستات، بخش اجتناب ناپذیر پیری برای بسیاری از مردان است. اصطلاح پزشکی آن هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا BPH است، یعنی بزرگ شدن غده ای که مجرای خروج ادرار را احاطه کرده است.

این رشد پروستات موجب علائمی در حدود نیمی از مردان بالای ۷۵ سال میشود. همان طور که پروستات رشد می کند، ممکن است به مجرای ادرار فشار وارد شود، و شما به طور مکرر احساس کنید نیاز به توالت رفتن دارید. استراتژی ها و داروهایی برای کمک به کاهش این علائم وجود دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرحسین

      مشکل دیگه ای نداشتیم اضافه کنید؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      • صبا

        اخی ناراحت نشو. خیلی از این‌موارد برای خانم ها هم هست.

      • سارا

        هههههه من بگم خخه

      • بدون نام

        اقایون کلا مشکل هستن....خخخ

    • بدون نام

      یکی از پسرهای من از وقتی ختنه شد ،احساس می کنم آلت تناسلی اش دیگه رشد نکرد ،نسبت به بقیه اعضای بدن اش کوچکتره پسر من خیلی درشت اندام و بلند قده ،دکتر هم بردم چیز خاصی نگفتن ،خدا به خیر بگذرونه تو زندگی دچار مشکل نشه ،نمی شه هم درباره ش با کسی صحبت کرد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسرتون چند سالشه که سایز آلتشو داری. باید هرمون رشد به محل تزریق بشه. البته در سن بلوغ رشد چندبرابری داره، زیاد نگران نباشید عمل جراحی هم داره

      • بدون نام

        مگه قرار با کسی در موردش صحبت کنید که بشه یا نشه؟!
        در این مورد فقط باید با پزشک صحبت کرد و نیاز به صحبت با شخص دیگه ای نیست

    • V

      مردا كلاً چندشن:))))))

      پاسخ ها

      • شمیم

        درسته که دخترم ولی حرفت خیلی حرف بدی بود همه ی مردا بد نیستن مگه بابا های ما بدن الان ما هم تو زنا هم تو مردا خوب و بد داریم

      • امیر

        ازدواج می کنید و به اشتباهتان پی می برید

      • صبا

        نه همشون

      • بدون نام

        گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده

    • بدون نام

      چه موجودات چندشی اییییییییی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تكبيييير

    • صابر

      من نود درصد اینارو دارم اصلا هم شرمنده نیستم خیلی هم خوشحالم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بس ك پررویی...خخخخخخ

      • صبا

        به خودتون اهمیت بدین اقای محترم. کسی علاقه ای نداره با چنین اشخاصی چه زن چه مرد حتی صحبت‌ کنه. مطمئن باشین فقط با یک بار ملاقات با چنین شخصی طرف مقابل برای همیشه به ذهنش سپرده میشه که چه ادم بدبویی بود

    • بدون نام

      جرات داری در مورد مشکلات خانوما هم بگو خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      اینا که همش شرمنده ان که :))

    • بدون نام

      ما که تا حالا مرد شرمنده ندیدیم . همه ماشاالله به غایت خودشیفته و متکبرن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون که میتونن :)

    • سارا

      شرمندگی پول نداشتن و نتونستن تهیه مایحتاج زندگیه
      خاک با مطالباتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج