اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۵۸۷۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

مطهری: رسانه آزاد از بروز فساد جلوگیری می‌کند

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی وجود رسانه آزاد را از ضروریات یک جامعه مردم سالار دانست و گفت: اگر رسانه آزاد باشد جلوی بسیاری از فساد‌ها گرفته می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: علی مطهری روز سه شنبه درباره نقش و حرفه خبرنگاری اظهارداشت: خبرنگاران نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و نقش غیرمستقیم در بسیاری از وقایع دارند. آن‌ها دیده بانانی هستند که حوادث جامعه را رصد می‌کنند.

وی با بیان این که مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است، ادامه داد: این میزان در نظر گرفته شده برای رسانه در اداره جامعه بسیار موثر است.

مطهری: رسانه آزاد از بروز فساد جلوگیری می‌کند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رسانه بتواند وظیفه خود را در اطلاع رسانی به درستی انجام دهد، می‌تواند از بروز بسیار از فساد‌ها از جمله فساد‌های مالی جلوگیری کند.

مطهری همچنین به رعایت برخی اصول توسط خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگار باید آموزش لازم را به صورت حرفه‌ای ببیند و سواد لازم در زمینه شغل خود داشته باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد دیده می‌شود که خبرنگار فهم درستی از یک رویداد ندارد که این موضوع باعث انتقال نادرست اخبار می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس صداقت و انصاف را از اصول خبرنگاری دانست و تاکید کرد: خبرنگار گرایش سیاسی خود را نباید در خبری که منتشر می‌کند، دخالت دهد و آنچه را که می‌بیند و می‌شنود، دقیقا همان را اطلاع رسانی کند.

وی جسارت را از ویژگی‌های این حرفه عنوان کرد و اظهار داشت: خبرنگار باید جسارت ورود به مسائل مهم را که معمولا دولت‌ها مایل به ورود خبرنگاران نیستند، داشته باشد تا افکار عمومی را در این زمینه روشن کند.

نایب رییس دوم مجلس روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران تبریک گفت و برای آنان در این عرصه آرزوی موفقیت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطهری حیا کن اقتصاد رو درست کن ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در پناه مطبوعات آزاد که دزدان و اختلاسگران رو رسوا کنند ( در هر مقامی که باشند ) و البته امنیت داشته باشند میشه امید داشت که اقتصاد یک کشور پیشرفت کنه چون مطبوعات مثل نگاهبان با چراغ قوه و نورافکن رو سر مدیران و مسئولان همیشه بیدارند و خواب رو بر اونها حرام می کنند

        اگر این اتفاق از روز اول می افتاد و در شفافیت کامل رسانه ها آزادانه ... تاکید می کنم آزادانه .... به کارشون می پرداختند حالا این وضعمون نبود برادر گرامی که شاکی هستی

    • بدون نام

      امثال شما که هر روز یه چیزی میگید مشکلات را زیادتر میکنه

    • بدون نام

      درست میگه اگه رسانه ها ازاد باشند اینقدر مملکت دزد بازار نمیشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج