۷۵۷۰۴۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

محرابی: «روز بیست و یکم» با خاطره شکل گرفت

کارگردان نمایش «روز بیست و یکم» با اشاره به اینکه این اثر نمایشی داستانی عاشقانه را در دهه ۲۰ به تصویر می کشد، عنوان کرد ایده این نمایش از خاطرات مادربزرگش شکل گرفته است.

خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش «روز بیست و یکم» با اشاره به اینکه این اثر نمایشی داستانی عاشقانه را در دهه ۲۰ به تصویر می کشد، عنوان کرد ایده این نمایش از خاطرات مادربزرگش شکل گرفته است.

نیوشا محرابی نویسنده و کارگردان نمایش «روز بیست و یکم» که به تازگی اجرای خود را در خانه نمایش مهرگان آغاز کرده است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: باوجودی که من کار اولی محسوب می شوم و این نمایش نیز در یک تماشاخانه تازه تاسیس به صحنه می رود اما از استقبالی که از نمایش شده بسیار راضی هستم و مخاطبان از قشرهای مختلفی به دیدن نمایش می نشینند و خوشبختانه بازخوردها نیز خوب بوده است.

محرابی: «روز بیست و یکم» با خاطره شکل گرفت

وی درباره روایت وقایع تاریخی در این نمایش بیان کرد: در «روز بیست و یکم» اتفاقات سال ۱۳۲۰ در یکی از شهرهای شمالی ایران به تصویر کشیده می شود. در آن برهه از زمان، شمال کشور توسط شوروی و جنوب ایران توسط بریتانیا اشغال شده بود و همین مساله باعث قحطی شده تا جایی که بسیاری از مردم به نان شبشان هم محتاج بودند. وقایع تاریخی که در نمایش روایت می شود کاملا منطبق با تاریخ است اما داستان عاشقانه ای که در دل این زمان تعریف می شود، انتخاب من بوده و زاییده تخیل است.

محرابی ادامه داد: در واقع ایده اصلی نگارش این نمایشنامه از بخشی از خاطرات مادربزرگ من که در آن زمان کودکی ۷ - ۸ ساله بوده، شکل گرفته است. بعد از شنیدن این خاطرات بود که دست به تحقیق و مطالعه درباره آن برهه زمانی زدم و در نهایت داستان خودم را نوشتم.

این کارگردان تئاتر درباره ویژگی های اجرا توضیح داد: نمایش به شکل رئالیستی اجرا می شود اما برای دکور، طراحی خاصی نداشتیم بلکه بیشتر از اکسسوار استفاه شده است و کف صحنه هم یک فرش ایرانی پهن شده که عنصر اصلی صحنه نمایش محسوب می شود و اتفاقات روی این فرش که نماد ایران است، جریان دارد.

وی در پایان درباره انتخاب گروه بازیگران نمایش گفت: در انتخاب بازیگران از ترکیب هنرمندان تئاتر در کنار بازیگرانی که کمتر تجربه حضور در تئاتر را دارند، استفاده کردیم اما با این وجود بازی ها یکدست هستند و بازی بازیگران از نقاط قوت نمایش به حساب می آید.

ایوب آقاخانی، سولماز غنی، سروش طاهری، بهرام سروری نژاد، رویا فلاحی، محمدرضا قلمبر، پویان یحیی پور، پریسا خواجه دهی، نگین فیروزمنش، یاسمن تبریزی بازیگران نمایش «روز بیست و یکم» هستند که تا ۱۰ شهریور هر روز ساعت ۱۸ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج