۷۷۰۸۰۵
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

معاون روحانی: FATF هیچ ربطی به برجام ندارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عده‌ای در مجامع مختلف می‌گویند که FATF موضوعی از برجام است،‌ اما باید بگویم که این لایحه هیچ ربطی به برجام ندارد.

خبرگزاری ایسنا: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عده‌ای در مجامع مختلف می‌گویند که FATF موضوعی از برجام است،‌ اما باید بگویم که این لایحه هیچ ربطی به برجام ندارد.

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: لوایح متعددی در مجلس داریم که یکی از مهمترین آن‌ها لایحه‌ چهارم از لوایح چهارگانه درباره مقررات مالی کشور است.

وی ادامه داد: به تعبیری که می‌شود از این لایحه به عنوان لایحه FATF نام برده می‌شود. این لایحه با نظر نمایندگان محترم مجلس دو ماه مسکوت ماند که ان شاءالله در جلسات پاییز به نتیجه خواهد رسید و در دستور مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

امیری خاطرنشان کرد: در برخی از محافل این لایحه را به برجام ارتباط می‌دهند، در حالی که هیچ ربطی به برجام ندارد و برای استاندارد سازی و سر و سامان دادن به نظام بانکی،‌ ارتباط بانک‌های جمهوری اسلامی ایران با بانک‌های دیگر دنیا و موسسات مالی دنیا به این لوایح بویژه لایحه‌ای که به آن اشاره کردم، نیاز است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت و نیازی که کشور به این لایحه دارد ان‌شاءالله در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار می‌گیرد. قطعا چنین قانون و مقرراتی که سه مورد آن‌ها از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشته است، یک موردش نهایی شده و دو مورد دیگر آن میان مجلس شورای اسلامی،‌ شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در رفت و آمد است و مورد چهارم منتظر رای نمایندگان محترم مردم برای کشور لازم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تهیه و تدوین این لوایح به عنوان یکی از ضرورت‌های کشور برای ساماندهی امور مالی و بانکی در مجامع مالی بین‌المللی و بانک‌های بین‌المللی و موسسات مالی دنیا است.

وی در پایان گفت: زمانیکه این قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و به تایید شورای محترم نگهبان برسد، فرآیند الحاق به کنوانسیون‌های جهانی شروع خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      FATF
      فقط شفافیت مالییه.اونایی ک مخالفن یا چشم بسته ی چیزی میگن یا اگ در رده بالا هستن ی ریگی ب کفششونه ب لحاظ بده بستونای اقتصادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سامان دادن امور مالی بانکی! :) کدوم بانک عمو؟ مگه کشور ما با بانکای بزرگ جهان دادو ستد داره مگه؟ حتی تو زمان برجاااامتونم که بانکهای جهان با ما کار نمیکردن. این اراجیف چیه به خورد این ملت میدین؟ چه ما تصویب کنیمfatf چه نکنیم بانکهای جهان با ما کار نمیکنن و دور دوم تحریمها هم اعمال بشه یعنی چرت یعنی اینکه باز شما یه چیزی دادی ولی چیزی گیرت نیومد

      • بدون نام

        کاربر محترم من مخالف این لایحه هستم و پیر به پیغمبر هم هیچ سمتی تو این مملکت ندارمو یه کارگر روز مزد هستم. شما میگی فقط شفافیت مالیه درست! خب شما بفرما کی نظارت به خوده همون کشورهای غربی داره؟ چطور خودشون به تمامیه گروهکهای تروریستی کمک مالی نظامی میکنن و آشکارا هم اعلام میکنن. از نظر غربیا داعش القائده طالبان منافقین و و و گروهک تروریستی نیست ولی حزب الله لبنان گروهک تروریستیه!!

    • بدون نام

      برجام کم بود حالا این را هم اضافه کنین تا یکباره ایران را از صفحه روزگار پاک کنید

    • بدون نام

      همه دنیا امضا کردن یعنی ۱۸۰کشور اشتباه میکنن حتی عراق و لبنان

    • بدون نام

      میدونید دارای بعضی مسولین و خانوادهاشون رو آمریکا بلوکه کرده و شرط آزادسازی این مال و اموال رو تصویب fatf قرار داده ساده نباشید اونایی که دنبال تصویب این لکه ننگ هستند هدفشون رفع مشکلات بانکی نیست همون جور که هدف برجام رفع تحریم نبود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج