۷۷۲۸۷۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خداحافظی مبدع لینوکس به خاطر رفتارهای زننده

لینوکس توروالدز مبدع سیستم عامل متن باز لینوکس که پدربزرگ تمامی سیستم عامل های متن باز جهان محسوب می شود بعد از نزدیک به سه دهه فعالیت در این زمینه با لینوکس خداحافظی کرد.

خبرگزاری مهر: لینوکس توروالدز مبدع سیستم عامل متن باز لینوکس که پدربزرگ تمامی سیستم عامل های متن باز جهان محسوب می شود بعد از نزدیک به سه دهه فعالیت در این زمینه با لینوکس خداحافظی کرد.

این اقدام باعث حیرت و شگفتی بسیاری از همکاران وی شده که برخی از آنها نزدیک به سی سال در کنار او فعالیت کرده اند.

توروالدز با ارسال نامه ای برای همکاران خود در توضیح علت این تصمیم گفته است: من باید برخی رفتارهای خود را تغییر دهم و می خواهم از افرادی که رفتار شخصی من آنها را آزار داده، عذرخواهی کنم و به همین علت به طور کامل از کار توسعه هسته اصلی(کرنل) لینوکس کناره گیری می کنم.

خداحافظی مبدع لینوکس به خاطر رفتارهای زننده

توروالدز سه دهه پیش با عرضه سیستم عامل متن باز لینوکس به نبرد سیستم عامل قدرتمند ویندوز مایکروسافت رفت که کدهای آن در دسترس عموم نبود. اما کدنویسی باز و آزاد لینوکس به هر فردی امکان می داد برای بهینه سازی این سیستم عامل پیشنهاداتی ارائه دهد. همین امر به راز محبوبیت لینوکس و طراحی و عرضه دهها سیستم عامل بر همین اساس منجر شده است.

وی در نامه خود توضیح داده که فرد احساساتی نیست و به همین دلیل در برخی برخوردهای خود با عواطف و احساسات همکارانش آسیب زده و به همین علت قصد دارد از کار کناره گیری کند و برای مدتی مهارت های ارتباطی خود را توقیت کرده و از توانایی بیشتری برای همدردی با دیگران برخوردار شود.

وی اظهار امیدواری کرده طی این مدت بتواند کاری کند که احساسات مردم را بهتر درک کند و بتواند در این زمینه واکنش مناسب تری از خود نشان دهد.

اعتراض به رفتارهای مبدع لینوکس پدیده جدیدی نیست و در سال ۲۰۱۳ به اوج رسید. در این سال یکی از توسعه دهندگان هسته اصلی لینوکس به نام سارا شارپ رفتارهای وی را غیرحرفه ای توصیف کرد و گفت: او مدافع ارعاب و خشونت فیزیکی است. اما توروالدز شارپ را به ایفای نقش قربانی متهم کرد و ضرورت هرگونه تلاش برای تغییر خود را رد کرد.

او در سال ۲۰۱۵ هم در برابر دوربین ها و خبرنگاران، شرکت ان ویدیا و مدیران آن را با الفاظی بسیار زشت و زننده مورد خطاب قرار داده بود و انگشت میانه خود را نیز برای تکمیل گفتار خود در برابر دوربین نمایش داده بود. چنین رفتارهایی بارها و بارها سوژه رسانه ها نیز شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      راست میگه دیگه.
      ان ویدیای فلان فلان شده با مایکروسافت و اپل دستش تو یه کاسه ست و واسه همین درایور درست و حسابی برای لینوکس نمیده و کلا جامعه لینوکس رو با مشکلات زیادی مواجه کرده.
      لعنت بر تمام شرکت های سخت افزاری که با لینوکس همکاری نمیکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چه لحنیه داری یکم مهریون تر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج