ستاد اقامه نماز فارس: روزی به نام «کوروش» شود
۷۷۶۱۲۲
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
۱۰۴۱۸ 
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: منع کردن افراد از شرکت در روز موسوم به کوروش پرسش‌هایی را در اذهان به وجود می‌آورد که باعث حضور جدی‌ تر آنها می‌شود ‌اما اگر روزی به این مناسبت نامگذاری شود و حضور مردم نیز آزاد باشد می‌توان فضا را مناسب ‌سازی کرد.

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: منع کردن افراد از شرکت در روز موسوم به کوروش پرسش‌هایی را در اذهان به وجود می‌آورد که باعث حضور جدی‌ تر آنها می‌شود ‌اما اگر روزی به این مناسبت نامگذاری شود و حضور مردم نیز آزاد باشد می‌توان فضا را مناسب ‌سازی کرد.

حجت الاسلام علی سقاچی با بیان اینکه درباره کوروش دو نظریه وجود دارد افزود: برخی کوروش را همان ذوالقرنین می‌دانند که در قرآن از وی نام برده شده است که پیامبری دادگر بوده است و در مقابل فساد ایستاد و از مردم در برابر گزند اقوام مهاجم محافظت کرد.

این خطیب دینی ادامه داد: برخی دیگر نیز معتقدند که کوروش پیامبر نبوده است، بلکه حاکمی بود که مردم از او رضایت داشتند و برای آنان امکانات بسیاری فراهم آورده بود از جمله به آبادسازی راه‌ها و سامان‌دادن به زندگی مردم می‌پرداخت.

سقاچی با بیان اینکه یکی از الطاف خداوند به انسان خدمت به خلق است، ابراز داشت: اگر صادقانه به خلق خدا خدمت کنید خدا شما را نگه می‌دارد.

خطیب دینی: روزی به نام «کوروش» نامگذاری شود

وی در توضیح این نکته بیان داشت: حضرت موسی (ع) از خدا پرسید چرا فرعون را از زمین محو نمی‌کنی و خداوند به او پاسخ داد زیرا او به معیشت مردم رسیدگی می‌کند و بر سر در کاخش 'بسم‌الله الرحمن‌الرحیم' نگاشته شده است و ما آن را می‌بینیم و فرعون را نمی بینیم و هرگاه این نام را محو کرد او را عذاب خواهیم داد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ادامه داد: روزی که فرعون به دلیل خدماتش ادعای خدایی کرد و نام خدا را پاک کرد، مقدمه نابودی او فراهم شد؛ بنابراین اگر نام کسی جاودان و یادش ماندگار می‌شود به دلیل خدماتی است که به خلق خدا کرده است.

سقاچی افزود: گروه دوم که معتقدند کوروش پیامبر نیست، می‌گویند او انسانی خدوم، فهیم و کاردان بوده است که به مشکلات رسیدگی می‌کرد، به معیشت مردم توجه داشت و جلوی دزدی‌ها را می گرفت.

این کارشناس مسائل مذهبی که پاسخ های به مسائل شرعی مردم روزانه در رادیو فارس پخش می شود، با اشاره به مثل 'الانسان حریص علی ما منع' که به معنای انسان بدانچه از آن منع شود، حریص‌تر می‌شود، اظهار داشت: در سالیان گذشته که روز موسوم به کوروش رنگ و بوی سیاسی و امنیتی گرفت، جمعیت بیشتری در پاسارگاد جمع شدند؛ زیرا وقتی جلوی کسی گرفته شد، بیشتر بدان چیز حریص می‌شود.

وی اظهار داشت: ما باید خود، برای برگزاری روز کوروش برنامه ریزی کنیم و این مجال را به دشمنان ندهیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در فارس با تاکید بر اینکه فضا برای گرامیداشت کوروش مناسب‌سازی نشده است، اظهار داشت: امروز فضای مجازی، حقیقی شده است و دشمنان هرچه بخواهند در این فضا القا می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این روز در پاسارگاد جمع می‌شوند، شیرازی نیستند، بلکه براساس آمار از 17 استان کشور و از شهر‌های گوناگون گرد هم جمع می‌شوند؛ بنابراین ضروری است که فضا را برای حضور آنان مناسب سازی کنیم.

سقاچی با بیان اینکه دشمن درپی آن است که امور را در دست گیرد، تاکید کرد: رسانه‌های غربی امنیتی کردن روز کوروش را به معنای ترس نظام ترجمه می‌کند؛‌ درحالیکه نظام ترسی ندارد و چنانچه برگزاری این روز را آزاد کنیم، هر‌کس می‌تواند بیاید و اتفاقی نیز رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اگر این روز را تعطیل کنیم، مشکلات حل نمی‌شود، بلکه زمینه برای بروز ناهنجاری‌ها فراهم می‌شود و فضا در اختیار غرب قرار می‌گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: اگر فضای آثار تاریخی پاسارگاد به خوبی مدیریت شود، هیچ فردی شعار هنجارشکنانه سر نمی دهد؛ زیرا فضا و امکانات و مدیریت در دست ماست.

سقاچی افزود: با مدیریت و برنامه ریزی و نیز برپایی غرفه های مختلف، فضای مناسب ایجاد می‌شود و اخلال‌گران در‌می‌یابند که فضا برای حضور آنان فراهم نیست و خود، صحنه را ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در مراسم روز کوروش شعارهای هنجار شکنانه می‌دهند، افرادی با پیشینه نادرست هستند، گفت: این فضا به دعوت خارجی ها آماده شده که این گونه افراد را ترغیب می‌کنند تا در روزی مشخص برای فریاد زدن و ایجاد اخلال در آرامگاه کوروش جمع شوند.

سقاچی با اشاره به ناآرامی‌های دی ماه گذشته در شیراز بیان کرد: حدود 12 تن از افرادی که در این ناآرامی‌ها در مرکز استان فارس دست داشتند، ایرانیان مقام انگلستان بودند که برای متشنج کردن فضا وارد میدان شدند.

این خطیب دینی اظهار داشت: باید امکان اعتراض برای مردم فراهم شود و بتوانند سخن خود را بگویند؛ زیرا اعمال فشار بیش از حد باعث از دست رفتن کنترل می‌شود؛ ‌همانگونه فشار بیش از حد بر یک فنر کنترل آن را از دست خارج می‌کند.

سقاچی با بیان اینکه فضا در روز موسوم به کوروش باید در دست افراد متدین باشد و برنامه ریزی فرهنگی صورت گیرد،‌ گفت: کسی نباید در این روز به دین تعرض و به نظام بی حیایی کند و البته رفتار‌های ناهنجار مستوجب تنبیه است.

وی امنیتی کردن روز کوروش را اقدامی موقتی خواند و گفت: افرادی که در این روز به نظام و دین کج‌دهنی می‌کنند باید توبیخ شوند اما نباید جلوی دیگر افراد را گرفت.

سقاچی افزود: باید قاطعانه در مقابل برخی افراد که برای اخلال‌گری می‌آیند، ایستاد، برخی دیگر نیز در این روز جمع می‌شوند تا بدانند چه خبر است و بعضی افراد نیز واقعاً برای خواندن فاتحه در این روز جمع می‌شوند؛ بنابراین نباید زمینه برای موج‌سواری بیگانگان فراهم شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به برگزاری یادروزهای سعدی و حافظ در شیراز گفت: ما در این مناسبت‌ها از رئیس جمهور، وزرا و علما دعوت می‌کنیم و یاد این افراد را گرامی‌ می‌داریم، همین کار را می‌توان با تعیین یادروز کوروش صورت داد.

برچسب ها:
انتشار یافته: 112
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
09:03 - 1397/07/03
درود بر شما.
پاسخ ها
بهزاد
Netherlands
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
چیزی بنام کوروش وجود نداره.کوروش در افسانه های یهودیان وجود داشت و بس.
....
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
بهزاد،به کتاب های تاریخی خارجی مراجعه کن.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
بهزاد بابا !! چی می زنی داداش؟؟
بهزاد
United Kingdom
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
قبر جعلی کوروش رو باید تخریب کرد و بجاش مجسمه ای زرین از بابک خرمدین بنا کرد.
حتی فردوسی هم در شاهنامه نامی از کوروش نبرده.تا چند سال قبل نام هبچ یک از ایرانیها هم کوروش نبوده.
شما ایرانیها الکی اسطوره سازی میکنید.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
كوروش مورش و اينا كلا 20 يا 30 ساله مد شده و مطرح ميشه و اونم تراوشات يه مشت يهوديه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
آقای بهزاد از کی تاحالا شما به فردوسی استناد میفرمایید. شما که میگفتی باید استخوان فردوسی رو هم از زیر زمین درآورد سوزوند. حالا هم میگی قبر کورش رو تخریب کنن. به شما چه ربطی داره؟ شما اگه خودت رو از نژاد گرگ می دونی بشین سرجات حرف نزن و در امور ایرانیها هم دخالت نکن. اگر هم خودت رو ایرانی میدونی به مسائل مورد احترام هموطنانت توهین نکن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
آقا بهزاد پس نام اون مدرسه ای که ما در دوران ابتدائی در دهه پنجاه بنام کوروش کبیر تدریس میکردیم از کجا اومد؟
مادر عروس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
کوروش واقعی بوده ولی هفت آبان هیچ مناسبتی با کوروش نداره روز تولد کوروش4 شهریوره و اگر می خواین روزی به نام کوروش باشه این روز مناسبه.7 آبان روز ورود کوروش به بابله. این روز چرا باید روز کوروش باشه؟
بدون نام
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
نام کوروش با نام ذوالقرنین در قرآن آمده
Iran, Islamic Republic of
09:03 - 1397/07/03
درود بر ایشان که به جای تعصب و لجبازی با تفکر و از روی حقیقت و بر اساس باور برخی از جوانان و مردم حرف زده اند.
Iran, Islamic Republic of
09:03 - 1397/07/03
ما نژاد و هویت خودمون رو داریم،نباید هویت زدایی شود.کوروش هویت ماست.
پاسخ ها
بهزاد
United Kingdom
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
درود بر کاربر ۱۳:۵۰
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
روزی که به شما گفتم پانترک هستی بهزاد خیلی گر گرفتی. ایران مال ایرانیها هست چه ترک چه لر چه فارس. شما غلط می کنی که جنگ تجزیه . طلبی تو سایتهای مختلف راه میندازی مردک معلوم الحال. شما زیاده از حدت تو خاک ایران موندی و داری از پول این کشور میخوری و خیانت می کنی بلند شو برو گم شو همون ترکیه و بیابونایی که ازش فرار کردی
بهزاد
Germany
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
ای مخاطب ۱۵:۱۱ ای طفلک نابخرد مثه اینکه دلاوری ترکها در جنگ یادت رفته؟اگه ترکها نباشن تو از گشنگی میمیری
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
خوب شد نظر 1350 رو خودت فهمیدی که چه ... حذفش کردی
Iran, Islamic Republic of
09:05 - 1397/07/03
کوروشی وجود ندارد که نام گذاری کنن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
بمیر ابله
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
... مزدور
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
برو اول یه کم مطالعه کن بعد بیا اینجا نظر گهربارتو بفرست نادان
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
لابد می گی رضا شاه هم نبوده
احمد شاه و فتحعليشاه چی
برنامه تلویزیونی جناب آقای دکتر ولایتی مورخ و فیلسوف و ایران شناس را توصیه می کنم از تلویزیون ببین
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
چه کوروشی وجود داشته یا نه چه شخصیتی چنین خوب که اگه هم ساخته ذهن خودمونه چرا بد باشه ما الان شخصی با این خصوصیات میخوایم نه تو 2500سال قبل نه تو ذهن الان میخوایم الان کسی که ایران رو زبانزد دنیا کنه کسی که لر و ترک وعرب وفارس وبلوچ نکنه ما ایرانی قدرتمند ومتحد میخواییم کسی رو میخواییم که غرور وافتخار ایرانو زنده کنه.
Iran, Islamic Republic of
09:21 - 1397/07/03
با اینکه اعتقادی به کوروش ندارم
اما حرفاش درسته
پاسخ ها
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
ما هم به شماها اعتقادی نداریم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
شماها کی باشین در مورد کوروش کبیر حرف میزنی
Iran, Islamic Republic of
09:24 - 1397/07/03
الان به امثال کوروش نیازداریم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
شاه در جشن هاي 2500 ساله ميگفت : كوروش بخواب ما بيداريم بعد زنش داشت تو بغل كارتو ميرقصيد اميدوارم منظورت امثال محمد رضا پهلوي نباشه
Iran, Islamic Republic of
09:30 - 1397/07/03
درود برشما بخاطر دیدگاه باز و زیبایتان.
Iran, Islamic Republic of
09:30 - 1397/07/03
درود برشما بخاطر دیدگاه باز و زیبایتان.
Iran, Islamic Republic of
09:32 - 1397/07/03
درود بر کوروش کبیر
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
مرگ بر کوروش و همه پادشاهان و دیکتاتورها
شکوفه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
درود برکوروش بزرگ .ایشان نابغه بودند حتی درقران کریم ازاو یاد شده نام نیک رفته گان ضایع نکن .....تا بماند نام نیکت برقرار ...
Iran, Islamic Republic of
09:40 - 1397/07/03
خخخخخخ.
چرا میراث فرهنگی به این فکر نیست؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
09:43 - 1397/07/03
چه عججججب !!! بالاخره بیاد کوروش کبیرافتخار ایرانیان افتادن
Iran, Islamic Republic of
09:58 - 1397/07/03
یه نماز جماعت هم برقرار کنید.
Iran, Islamic Republic of
10:10 - 1397/07/03
ایرانی که تاریخ کشورش را نداند محکوم به فنا ست.
کورش انسان بزرگواریست که نامش در قران امده ذوالقرنین.....
Iran, Islamic Republic of
10:15 - 1397/07/03
زنده باد کوروش کبیر شناسنامه ایران در جهان
Iran, Islamic Republic of
10:19 - 1397/07/03
انقدرکه توتلویزیون ازاعراب حرف میزنن ازتمدن وپادشاهان ایرانی حرف نمیزنن اونوقت میگن مامهدتمدنیم
Iran, Islamic Republic of
10:20 - 1397/07/03
من منکر کوروش نیستم ولی هیچ کتاب تاریخی ایرانی که حداقل تاریخنگارش مال ۲۰۰ سال پیش باشه اسمی از کوروش نیاورده اگر کسی کتابی تاریخی با نویسنده و تاریخنگار ایرانی که حداقل ۲۰۰ سال قبل بوده میدونه معرفی کنه تا کوروش را بهتر بشناسم آخه هرودوت خیلی کتابش مزخرف بیشتر درباره جنایات کوروش نوشته تا خوبی‌هاش
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
پرسیکا نوشته کتسیاس قرن 4 میلادی ، کوروش نامه
قرن میلادی نوشته گزنفون
تورات ، عهد عتیق ، هزار سال پیش از میلاد مسیح
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
بدون نام جان..خودت حرف خودت را نقص کردی!می گی اگر کتابی در مورد کوروش حرف زده...بعد می گی هرودوت از جنایات کوروش گفته!پس بالاخره حرفی زده!!!
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
بخاطر اینه که تاریخی خوندی که تحریف شده.کسی که شناسنامه نداره بی هویته.حالا فهمیدی به نفع کیاست؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
در کتابهای تاریخ طبری و تاریخ بلعمی که متعلق به اوایل اسلام هستند اسم کورش بارها اومده. کمی مطالعه هم بد نیست.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
هرودوت که اصلا تاریخش قابل استناد نیست خیلی مغرضانه نوشته
Iran, Islamic Republic of
10:33 - 1397/07/03
درود بر کورش بزرگ
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
کوروش انسان بزرگیست
Iran, Islamic Republic of
10:49 - 1397/07/03
درود برکوروش کبیر و پادشاهان رهرو او
Iran, Islamic Republic of
11:07 - 1397/07/03
سلام ودوردبرروان پاک کوروش کبیر
Iran, Islamic Republic of
11:10 - 1397/07/03
کوروش تنها مرد مقتدر جهان بود که یک همسر داشت
اسیر جنگیو به بردگی نمیگرفت
کلا یه جنتلمن بود با فرهنگ و با شعور
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
درود بر کوروش کبیر
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
کار به مخالفان و موافقان کوروش ندارم ولی اینکه گفتی یک زن داشته صحیح نمیباشد ابجی
Iran, Islamic Republic of
11:22 - 1397/07/03
کورش مجسمه بلاهت نژاد پرستان ایرانی است
پاسخ ها
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
پس تمام جهان نژادپرستند؟یه چیزی شنیدی اما نمی دونی کجا استفاده کنی!ترکها به شهریار و ستارخان و باقرخان و...می بالند،حق هم دارند.قهرمانان بزرگی بودند که برای ایران افتخار آوردند.این نژادپرستی نیست.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
فعلا که معلومه کی نژادپرسته چون کورش فارس هست و شما نیستی اینطور میگی اگه از قومیت شما بود براش سرودست میشکوندی
Iran, Islamic Republic of
11:22 - 1397/07/03
احسنت آفرین واقعا گل گفتی دنیا کورش را بهتر ازما میشناسد
United Arab Emirates
12:13 - 1397/07/03
روزی بنام کوروش بزرگ داریم ۷آبان
Iran, Islamic Republic of
12:27 - 1397/07/03
روزی به اسم کوروش بشود یا نشود ملت 7 ابان را گرامی میدارند.و با همه مشکلات و تهدیدات به مزار کوروش میرن شما هر کاری میکنید واسه خودتونه
پاسخ ها
سرباز هخامنش
United Arab Emirates
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
درود ب کوروش پرستان
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
خب یرو ولی یکبار فکرکن ببین چرا 7 آبان؟رفتن کوروش به بابل و کشتن مردم اونجا رو برای چی باید جشن گرفت؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
اصلا ایا الان مهمه این قضیه خوب هر روز به یه بهونه ای سرگرمیت اینهمه بزرگ و مشاهیر داریم کدومتون منشتون شبیه بزرگانه اصلا چرا دور میرین مگه الان جوانمردی رو منع میکنند چرا داریم همه از هم دزدی میکنیم ؟
Iran, Islamic Republic of
12:56 - 1397/07/03
بسیار عالی کوروش با دین در تضاد نیست.
Iran, Islamic Republic of
13:04 - 1397/07/03
وقتی منشور حقوق بشر به اسم کوروش وجود دارد وتمام دنیا اون و وجود کوروش رو قبول دارن بعضی افراد که مطمئنا ایرانی نیستن میگن کوروش افسانه هست
Iran, Islamic Republic of
13:46 - 1397/07/03
اگر کوروشی وجود داشت که ندارد چرا شما پیرمرد 70 ساله ندارید که نامش کورش باشد چرا فردوسی ا ز افسانه رستم گفته ولی از کورش نگفته چرا هیچ جای ارز دنیای اثری ندارد آن قبر هم متعلق به مادر حضر ت سلیمان است
پاسخ ها
رع
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
... منشور کوروش جهانی هست. و بنای حقوق بشر هست. شما تژاد پرست هستید. ولی فارسهای بافرهنگ واصیل وطن پرست هستند.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
علت اینه که کاخهای هخامنشی از زیر خاک پیدا شدن در حدود 150 سال پیش؛ درست مثل کاخی که تازگی در ترکیه پیدا شده و گویا معادل کاخ آپادانا هست. اینم که میگی کورش نام جدیدی هست، اولا تغییریافته ش در زبان مردم مناطق جنوبی هست و اونجا رودخانه کر داریم و نام کورش در الواح و کتیبه ها معلوم شد. وگرنه نامی هست که در تورات هم اومده و در غرب سیروس هست؛ حالا معادل زبانی سیروس در زبان قدیم ما چی بوده به عهده زبانشناسای بیطرف و نه مزدور پانترکهای جعلی باف
7
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
ورپیرار تحصیلات دانشورانه نداشت. او در حالی همه مورخان رسمی را بی‌سواد می‌دانست که در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا که پرسید: «لطف می‌کنید مدارک تحصیلی و سوابق علمی خود را برای ما بیان کنید؟» پاسخ داد: «من هم جدی گفتم سوادی ندارم و اتفاقاً هر چه بی‌سوادتر باشم، بیشتر اسباب سرشکستگی مورخانی که قادر به پاسخ دادن به گفته‌های من نیستند، خواهم بود.»
Iran, Islamic Republic of
13:52 - 1397/07/03
دمش گرم اونایی که میگن کوروش افسانس ساقیشونو عوض کنن...
Iran, Islamic Republic of
13:59 - 1397/07/03
درود بر خودم!
پاسخ ها
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
چرا بعضی ها دین و مذهب و سیاست را با تمدن بشری و اصالت قاطی میکنند ؟؟؟؟ کوروش بزرگ فقط برای پارس ها ( فارس ) که از تبار آریایی بوده و اصالت پاک ایرانی دارند مورد قبول و احترام است . لذا نژاد و قومیت های دیگر که در ایران زندگی میکنند و میگویند ایرانی هستیم بعد از کوروش بزرگ وارد ایران شده اند و ایرانی خالص نیستند واسه همینه که نسبت به کوروش بزرگ حرمت نگه نمیدارند . کوروش بزرگ مظهر تمدن و اصالت و امپراتوری بزرگ هخامنشیان می باشد . هیچ ربطی هم به سیاست و مذهب هم ندارد . 7 آبان سالروز تولد کوروش بزرگ را پاس میداریم .
parisa.a
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
هر هر هر
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
حسین اقا کوروش 4 شهریور به دنیا آمده. 7 آبان یک روز جشن برای یهودیانه ربطی به کوروش ایرانی نداره
Iran, Islamic Republic of
14:30 - 1397/07/03
... اونایی ک دارن هویت ایران وایرانی رو زیر سوال میبرن کوروش تنها شاه جهان بوده ک امپراطوریش نصف کره خاکی رو در بر میگرفته عظمتی ک در اون دوران ایران داشته هیچ مملکتی و شاهی نداشته جز کوروش کبیر.درود بر کوروش و کوروشیان
Iran, Islamic Republic of
14:48 - 1397/07/03
برتری انسان ها به تقواشونه نه نژادشون از تفرقه افکنی وخود برتر بینی بپرهیزید
Iran, Islamic Republic of
15:05 - 1397/07/03
از سال ها پیش باید برای کوروش روزی را نامگذاری می کردید نه حالا که کشور به بیماری تجزیه طلبی دچار شده
Iran, Islamic Republic of
15:14 - 1397/07/03
با سلام خدمت دوستان،همه ی کامنتها رو خوندم واقعا اکثر اینهایی که نظر دادن نشون میده اصلا اهل مطالعه نیستند،یکی میگه کوروش وجود نداره.... ....
به عنوان یک آدم عاشق تاریخ که عمرشو تو این راه گذاشته به همه توصیه می کنم 4 جلد کتاب شاهکار مرحوم ناصر پورپیرار "12 قرن سکوت" را بخونن تا دنیاشون عوض بشه،
اگر حوصله یا وقتشو نداشتید مستند "تخت گاه هیچکس" ناصر پورپیراررو دانلود کنید وببیبنید تو آپارات هم است،حتما حتما حتما این مستند رو بارها وبارها بیبینید تا عمق تحریف تاریخ مارو به دست یهودیهای کثیف متوجه بشید......لعنت بر مسببین ""فاجعه پوریم و در راس آنها کوروش خونریز.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
از اسمت معلومه که مال کجایی. مقاصد امثال شما هم بر ایرانیان پوشیده نیست. اون تاریخی هم که شما عمرت رو به پاش گذاشتی دوزار نمی ارزه. تورات با تمام تحریفش صد شرف داره به قصه بافیهای شما پان ترکهای ناعزیز خواستی برو بخون
فاجعه پوریم هم آقای تاریخ خون ربطی به کورش نداشت، در زمان خشایار بود
یهودیها هم اون زمان جزو اقوام خداپرست بودن و صاحب شریعت، پس کمک به اونها در زمان کورش منعی نداشت
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
درود برشما انسان مطالعه گر و باسواد
7
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
ورپیرار تحصیلات دانشورانه نداشت. او در حالی همه مورخان رسمی را بی‌سواد می‌دانست که در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا که پرسید: «لطف می‌کنید مدارک تحصیلی و سوابق علمی خود را برای ما بیان کنید؟» پاسخ داد: «من هم جدی گفتم سوادی ندارم و اتفاقاً هر چه بی‌سوادتر باشم، بیشتر اسباب سرشکستگی مورخانی که قادر به پاسخ دادن به گفته‌های من نیستند، خواهم بود.»
7
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
اینی که شما میگی سواد دانشگاهی نداشته میشه بگی از
کدوم دانشگاه فارغ التحصیل شده
بدون نام
Seychelles
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
ناصر پور پیرار را 1 نفر تاریخ دان دیگه تایید نمیکنه. ننه بزرگ منم اسم خودش را بذاره تاریخ دون تو میری دنبالش؟
Iran, Islamic Republic of
16:20 - 1397/07/03
بهزاد تو همونی هستی که به شاهنامه گفتی شاخنامه وبه کوروش کبیر گفتی کوروش کیفیر وگفتی زبان فارسی لهجه 33ام عربیه هر چقدر به ما فارس ها توهین کنی ما به ترک ها توهین نمیکنیم چون هزاران ترک زبان ایرانی برای ایران شهید شدن وتو نمیتونی تفرقه بندازی فقط می دونم برای دشمن ایران کار میکنی وکفش دشمنان ایرانو میلیسی نمک خوردن ونمک دون شکستن کار ادم های پستی مثل توئه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
آفرین.دست این برای همه رو شده
Iran, Islamic Republic of
16:59 - 1397/07/03
کوروش کبیر پادشاها بزرگ جهان امپراطوری بزرگ نصف بیشترجهان زیردستش بودن و۷۰درصدمردم دنیا وخودفیلم ۳۰۰امریکاییهاواروپاییهاکلی فیلم میسازن وکلی افتخارمیکنن وولی ایران وایرانی بایدافتخارکنه به همچین تاریخ تمدن وفرهنگ کوروش کبیروداریوش بزرگ خشایارشا....
پاسخ ها
parisa.a
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
اخییی اونایی که منفی دادن خودشونم میدونن بی هویتن طفلکیا
Iran, Islamic Republic of
17:08 - 1397/07/03
درود بر کوروش کبیر ...
پاسخ ها
گلپا.ری
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
ای بهزاد کم سواد وبی اطلاع بازم پیدات شد.
بهتره خموش باشی تااینکه حرف بی ربط.....
Germany
17:28 - 1397/07/03
بدون ۱۵:۱۶ سن کوروش تا همون دهه هایی که گفتی قد میده نه بیشتر، کاش اونایی که به من توهین میکنن برن افسانه های یهودی هارو بخونن تا بدونن کوروش از کجا نشات گرفته‌.یهودی ها معتقد بودند از بینشون یک منجی بنام کوروش ظهور خواهد کرد، وقتی یه نفر اومد طرفدارهای یهودیشو از بابل نجات داد یهودی ها گفتن این همون کوروشه و کوروش شکل گرفت.
درمورد اون کاربری هم که درمورد فردوسی گفته باید بگم که نظر من باز همونه، من میگم حتی فردوسی نادان نامی از کوروش نبرده.پس از یه موجود خیالی بت نسازید.
کاش قبر جعلی کوروش و فردوسی توو شهرهای ترک نشین بود با خاک یکسانشون میکردیم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
همون خلخالی از شهرهای ترک نشین زد و مقبره رضاشاه و با خاک یکسان کرد بسه دیگه نمیخواد قبر کوروش و شاعر فردوسی رو با خاک یکسان کنید از تخریب پل لرستان تا آتش سوزیهای جنگلهای شمال و حمله به کتیبه فردوسی تو عید تمسال همه میدونن کار کیا بود از خودت خجالت بکش که انقدر تحت تاثیر چند هزار ماموری که دهه ۷۰ از طرف علی اف پدر به آذرباییجان شرقی و غربی مهاجرت کردن قرار گرفتی درضمن کوروش و یا فردوسی خوب یا بد مسلمان که دیگه هستی حمله و تخریب قبر و نبش قبر در اسلام حرامه اما رو حساب عقده های نژادیت از فارسها دنبال اینکار هستی من فارس نیستم اما مثل تو و امثالت انقدر عقده ندارم که بخوام قبر کسانیکه چند صد سال مردن و تخریب کنم
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
رضاشاه هرچی کاشته بود درو کرد، رضاشاه...و بیشرف همونی بود که دستور داد کتاب ترکهارو آتیش بزنن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
بهزاد من از رضاشاه حمایت نکردم طرفدارشم نیستم نوشتم که
فارس نیستم من اصلا فارس نیستم اما مثل تو و امثالت با تخریب قبور به سبک وهابیها مخالفم عقده تو و امثالتم از رضاشاه فقط بخاطر اینه که چرا احمد شاه قاجار و از قدرت خلع کرد مقصر اصلی خلع قدرت رضاشاه محمد علی شاه قاجار بود
پدر همون احمد شاه بود که مجلس و به توپ بست و بعدشم از ترس رفت و به سفارت روسیه پناهنده شد و پسر ۱۲ ساله اش و بدون پدر و مادر جا گذاشت وگرنه تا قبلش شما هم فارسی رو زبان میدونستید هم کارتون به جایی نرسیده بود که بخواید قبر یه مرده رو مثل وهابیها خراب کنید و از قبر مرده هم عقده گشایی کنید
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
والله بیشتر از اینکه کورش از افسانه های یهودیها منشا گرفته باشه، پان ترکیسم و تاریخی شما هست که از صهیونیستها منشا گرفته.
Iran, Islamic Republic of
17:58 - 1397/07/03
کسایی که میگن کوروش یک شخصیت ساختگیه وماله 200 ساله پیشه، پس چرا در کتابهای انجیل تورات و حتی قرآن از کوروش نام برده شده؟؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
در قران از کوروش نامی برده نشده ذوالقرنین رو احتمال دادن که کوروش باشه ولی اون یکتاپرست بوده و کوروش طبق متن استوانه اش بت پرست بوده
Iran, Islamic Republic of
18:03 - 1397/07/03
ستایش و سجده فقط مخصوص خداست اما کوروش هم قسمتی از تاریخ و افتخارات ایران است و سخنانش منشور سازمانهای بین المللی است و وقتی جهان به یادش و سخنانش و اعمال و کردارش حتی وصیت نامه اش ارزش قائله چرا ما که ایرانی هستیم کم رنگش میکنیم اگه بعضی از مسئولین ما مثل وصیت نامه او عمل میکردن و فامیل و افراد چاپلوس و ...رو از وزارتها جمع می کردن شاید حالا اوضاع کشور ما هم خیلی خوبتر از حالا بود . درخصوص حمایت از جنس ایرانی هم موافقم ولی به شرطی که مثل ایران خودرو و سایپا نشه و خون مردم رو بمکه حالا هم هر چی گرون کنن دولت مقصره و مشمول ذمه مردم میشه ...
Iran, Islamic Republic of
19:52 - 1397/07/03
کوروش پیامبر انسانیت و آزادی برای همه تاریخ بشر است
Iran, Islamic Republic of
20:08 - 1397/07/03
اسم سگ مهران مدیری هم کوروشه
پاسخ ها
بهزاد
France
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
درود به تو سامان
بدون نام
France
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
خخ سوزش شدیدی داری بهزاد جان
خوشبختانه همه اینجا مخالفتن
Iran, Islamic Republic of
22:56 - 1397/07/03
من درآوردی رضا شاه درود بر ترکها راستی چرا میگوید کبیر. کبیر که عربی است
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
تو میادین استرالیا و آمریکا و حتی اسراییل تندیس کوروش هست تو میگی من درآوردی رضاشاه درضمن پادشاه بزرگ کوروش میگفتن در گذشته برای راحتی میگن کوروش کبیر
United Arab Emirates
00:08 - 1397/07/04
خوب نمیخواد با حس وطن پرستی مردم بازی کنید شما تا حالا نمیدونستید کوروش کیه
Iran, Islamic Republic of
20:15 - 1397/07/04
کوروش در همه کتیبه های تخت جمشید خودشو معرفیکرده انگار میدونست ابلهانی وجود اونو رد میکنن در سراسر جهان کوروشو میشناسن ودر موزه لوور فرانسه از دوران هخامنشیان اثار باستانی در معرض دیدگان جهانیان وحود داره اقا بهزاد شما برو به ابراهیم تاتلیست افتخار کن
Iran, Islamic Republic of
22:16 - 1397/07/04
زنده باد کورش کبیر
پاسخ ها
طناز مراغه
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
اقابهزاد لایک هزاربار برادرم.
بدون نام
France
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
طناز مراغه
تو و امثال بهزاد ور اقلیت هستید
ذوق نکن
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج