۷۷۶۲۵۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

یوفا: پرونده‌ی تخلف مالی PSG همچنان باز است

اتحادیه‌ی فوتبال اروپا، یوفا اعلام کرد به تحقیقات بیشتر درباره‌ی عملکرد باشگاه پاری سن ژرمن ادامه می‌دهد.

ورزش سه: یوفا بعد از اینکه اعلام کرد به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین انصاف مالی یا فایننشل فیرپلی باشگاه پاری سن ژرمن را جریمه نخواهد کرد، این نکته را متذکر شد که با اینحال تحقیقات درباره‌ی عملکرد مالی این باشگاه فرانسوی از سوی یوفا ادامه خواهد داشت.

باشگاه PSG بعد از به خدمت گرفتن ستاره‌های گران‌قیمتی مثل نیمار و کیلین امباپه مورد توجه یوفا قرار گرفت و اتحادیه‌ی فوتبال اروپا اعلام کرد عملکرد و صورتهای مالی این باشگاه متمول فرانسوی را بررسی خواهد کرد تا تخطی احتمالی آن از قوانین انصاف مالی را مشخص کند. این اقدامات از سپتامبر ۲۰۱۷ و بعد از آن آغاز شد که ناصر الخلیفی مالک ثروتمند پاری سن ژرمن برای خرید نیمار و امباپه در مجموع چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون یورو پرداخت کرده بود.

باشگاه PSG به دلیل این ولخرجی‌ها به زیر پا گذاشتن قوانین مالی اعلام شده از سوی یوفا متهم شده بود. بر اساس قوانین موسوم به انصاف مالی، هیچ فدراسیون فوتبالی نمی‌تواند بیشتر از درآمدهای سالانه‌ی خود هزینه کند، این قوانین در مورد باشگاه‌هایی که زیر نظر یک مالک خصوصی ثروتمند یا یک سهامدار عمده‌ی ثروتمند اداره می‌شوند هم صادق است.

یعنی باشگاه پاریسی که در تملک الخلیفی قرار دارد باید از این قوانین یوفا تبعیت کند. بر اساس قوانین انصاف مالی، باشگاه‌هایی که در رقابتهای اروپایی برگزار شده از طرف این اتحادیه شرکت می‌کنند در یک دوره‌ی سه‌ساله نباید حداکثر بیشتر از ۳۰ میلیون یورو کسری بودجه داشته باشند.

پاری سن ژرمن سال گذشته در فصل تابستان ۱۸۶ میلیون یورو هزینه کرده و تنها ۱۰۷ میلیون یورو درآمد داشته. در سه سال اخیر، کسری بودجه‌ی ناشی از نقل و انتقالات باشگاه پاری سن ژرمن به ترتیب ۷۹ میلیون یورو، ۱۸۹.۶ میلیون یورو و ۷۴.۷ میلیون یورو بوده است. از فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲ تا امروز هم مجموع کسری‌های PSG به ۸۳۷.۱۵ میلیون یورو بالغ می‌شود.

یوفا روز سیزدهم ژوئن اعلام کرد تصمیم گرفته در مورد پرونده‌ی پاری سن ژرمن این باشگاه را با جریمه مواجه نکند. اما یوفا سه هفته بعد اعلام کرد که پرونده‌ی مالی پاری سن ژرمن را بار دیگر مورد بررسی قرار خواهد داد. تاکید اخیر یوفا مبنی بر اینکه تحقیقات درباره‌ی عملکرد مالی PSG همچنان ادامه دارد نشان می‌دهد که تلاشهای الخلیفی برای تاثیرگذاری بر یوفا و مختومه اعلام کردن پرونده‌ی پاری سن ژرمن فعلاً موفقیت‌آمیز نبوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش چرنده .پول عربا ميچربه به قانونشون .اينفانتينو هم مثل بلاترگ پلاتینی فاسده .دیگه چی رو میخوان بررسی کنند قشنگ دارن میگن پول گرفتن تا رای صادر نکنند یا هی عقب ميندازنش تا بلاخره یه راه فراری براي مالک عربی پیدا کنند کثافت های عوضى .فساد در همه جای دنیا موج میزنه .حالا رئال که 4ساله برعکس پی اس جى که نزدیک 900ميليون یورو کسری بودجه داره سود کرده ولی همینقدر ولی کجا عدالت اجرا میشه ?!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج