۷۷۸۹۱۵
۱۰ نظر
۵۹۷۰
۱۰ نظر
۵۹۷۰
پ

مصاحبه با «دوناتلا ورساچه»، طراح برتر لباس در جهان

وناتلا ورساچه در سال ۱۹۵۵ در کشور ایتالیا به دنیا آمد. او در کنار دو فرد مهم و تاثیرگذار در صنعت مد و لباس بزرگ شد. مادرش یک خیاط لباس و برادرش جیانی ورساچه، یک طراح لباس جوان نوظهور بود. او در اواخر دهه ۱۹۷۰ تصمیم گرفت به عنوان یک مشاور با برادرش کار کند. او در دهه ۱۹۸۰، به عنوان طراح لباس لاین Versus در کمپانی برادرش فعالیت می‌کرد.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: دوناتلا ورساچه «Donatella Versace» در سال ۱۹۵۵ در کشور ایتالیا به دنیا آمد. او در کنار دو فرد مهم و تاثیرگذار در صنعت مد و لباس بزرگ شد. مادرش یک خیاط لباس و برادرش جیانی ورساچه، یک طراح لباس جوان نوظهور بود. او در اواخر دهه ۱۹۷۰ تصمیم گرفت به عنوان یک مشاور با برادرش کار کند. او در دهه ۱۹۸۰، به عنوان طراح لباس لاین Versus در کمپانی برادرش فعالیت می کرد.

مصاحبه با «دوناتلا ورساچه»، طراح برتر لباس در جهان

دوناتلا در مورد برادرش می گوید: «جیانی واقعا نابغه است. اگر او نبود، من هم اکنون در این موقعیت نبودم. او از من آدم دیگری ساخت. او به من یاد داد از محدودیت ها نترسم و قوانین را بشکم. همانطور که می دانید زنان از او راضی و خشنودند، نه به خاطر طراحی های لباس های او، بلکه به خاطر قدرت و اعتماد به نفسی که او به زنان می دهد. برادرم به زنان می گوید که از جنسیت تان نترسید. او بخشی از شماست و باید قدرش را بدانید.» شاید این موضوعات در حال حاضر از نظر شما عادی باشد، اما برادرم این حرف ها را چندین سال قبل می زد، آن زمان که کسی جرات بیان اش را نداشت.

«ما بخش بزرگی از صنعت مد و فشن را مدیون جیانی هستیم. او بود که برای اولین بار به ارزش ستاره ها در ردیف اول فشن شوها پی برد، او بود که قدرت سوپرمدل ها را کشف کرد و حتی مد و فشن را به عنوان پلتفرمی بین المللی در رسانه ها مطرح نمود.»

پس از این که برادرش در سال 1990 به قتل رسید، دوناتلا به عنوان مدیر هنری برند ورساچه انتخاب شد. این طراح 63 ساله، توانست که این برند را به کمک برادر بزرگ تر و دخترش توسعه و در سال 2011، در همکاری با برند سوئدی H&M، آن را به شهرت جهانی برساند. او توانست درآمد شرکت اش را در مدت زمان اندکی چند برابر افزایش دهد. او درآمد 210 میلیون پوندی اش را در سال 2006، به 600 میلیون پوند در سال 2016 رساند.

این تغییر یکی از بزرگ ترین موفقیت ها در صنعت مد و فشن بود، به خصوص زمانی که بسیاری از برندها جایگاه خود را در صنعت دیجیتال مارکتینگ از دست دادند.

اما دلیل موفقیت دوناتلا ورساچه چه بود؟

او در جواب می گوید: «من از راه دیگری وارد صنعت مد شدم و سعی کردم آن را تغییر دهم. به نظر من صنعت مد و فشن نیاز به یک تغییر یا بهتر است بگوییم یک انقلاب، داشت. مد باید بهتر می شد و رشد می کرد. به نظرم این صنعت در زمینه مد خیابانی ضعیف بود. من سعی کردم که مد خیابانی را به شیوه جدیدی ترویج دهم. در واقع هر کسی باید سبک خاص خودش را داشته باشد نه این که چیزهای شبیه به دیگران تولید کند. چیزی که من سعی کردم به آن پایبند باشم.»
خلاقیت و زیبایی، تنها در کلکسیون لباس های زنانه او دیده نمی شود، اگر به کلکسیون لباس های مردانه او هم نگاهی بیاندازید، خواهید دید که تک تک لباس هایی که او طراحی می کند پر از شور و نشاط جوانی و زیبایی ست.

او در مورد تیم طراحی اش می گوید...

«من یک تیم بسیار قوی دارم. گروهی از جوانان که از نقاط مختلف جهان مانند انگلستان، آمریکا، چین... آمده اند، ما همیشه دور هم می نشینیم و با هم گفتگو می کنیم. من از آنها سوال می کنم مثل این که «دیروز کجا رفتی؟»، «چه چیزهایی دیدی؟» یا این که «در حال حاضر چه احساسی داری؟» کار من به گونه ای ست که باید با جوانان در ارتباط باشم و به حرف هایشان گوش دهم. من با آدمهایی که قبلا در ارتباط بودم، قطع همکاری کردم و تصمیم گرفتم که وقتم را صرف نسل جوان تر کنم. البته آنها نیز با من ارتباط خوبی برقرار می کنند که دلیلش را هم نمی دانم.»

مصاحبه با «دوناتلا ورساچه»، طراح برتر لباس در جهان

چرا فکر می کنی که جوان ها عاشقت هستند؟

من مهربانم، البته خودم اینطور فکر می کنم. نمی دانم اما سعی می کنم که خیل جدی نباشم. وقتی جدی و خشک می شوم، افسرده می شوم. من دوست دارم که با جوان ترها در ارتباط باشم. مثلا من خودم از گرفتن سلفی بیزارم، اما زمانی که جوان تر از من می خواهند که این کار را انجام دهم، با آنها همراه می شوم. یا معمولا به کنسرت های راک می روم و در آنجا می بینم که آنها برای دیدن و عکس گرفتن با من چه سر و دستی می شکانند. تمام اینها نشان دهنده این است که من در میان آنها محبوبیت زیادی دارم.»

آیا دوست داری که کارت را گسترش دهی؟

«من دوست دارم که بهترین خودم را ارائه دهم. من دلم می خواهد که دیگران من را به عنوان یک زن قوی بشناسند و بدانند که هر کاری از دستم بر می آید. البته در کنار تمام آنها من حس ناامنی و ترس زیادی را تجربه می کنم. شاید مردم باورشان نشود اما واقعا همینطور است. مثلا پس از برگزاری هفته های شو، من نقدهای منفی زیادی را در مورد کلکسیون لباس هایم می شنوم اما سعی می کنم که همه آنها را بشنوم. گاهی حتی حق با آنهاست، در این شرایط از دست خودم عصبانی می شوم.»

همه می دانند که دوناتلا چندین سال به کوکایین اعتیاد داشت. زمانی که در مورد این دوره از زندگی اش از او سوال کردیم، در جواب گفت: «بله، من آن دوران را به خوبی به یاد دارم. دوران وحشتناکی بود. من واقعا از کارهای خودم پشیمانم.»

مصاحبه با «دوناتلا ورساچه»، طراح برتر لباس در جهان

وجود ستاره های جهان در زندگی شخصی و کاری او تاثیر بسیاری گذاشت. او با افراد مشهوری چون زین مالک، تو چینز یا لیدی گاگا کار کرده است. او خودش در این باره می گوید: «من عاشق موسیقی هستم و دوست دارم که با خواننده ها و موزیسین ها در ارتباط باشم. مثلا من با مدونا یا رابی ویلیامز بزرگ شدم. مطمئنا آنها در زندگی من، چه شخصی و چه کاری، تاثیر زیادی داشته اند.»

اگر چه دوناتلا را بیشتر به عنوان طراح لباس زنانه می شناسیم اما او به گفته خودش، عاشق طراحی لباس های مردانه است. او در مورد آینده شرکت اش می گوید: «مطمئنا من شرکتم را در آینده ای نزدیک به دست یک طراح خلاق می سپارم. من دوست دارم که افراد جدید را ملاقات کنم و با استعدادهای جوان آشنا شوم چون که می خواهم شرکتم تا همیشه در اوج باشد. من به دنبال افرادی نرمال نیستم، برعکس افراد عجیب و غریب را ترجیح می دهم. من خودم را مدیر شرکت نمی دانم، بلکه تیمم را در کنار هم یک شرکت می دانم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرا این شکلی کرده خودشو

      پاسخ ها

      • بی نام

        شکل خودشه دیگه

      • بدون نام

        میموووووووووووووووووونووووووووووووووووووووووووووو

      • من

        شکلش کاملا طبیعیه عجیب به نظر ما میرسد چون مثل ایرانی ها دماغشو عمل نکرده

      • بدون نام

        کجا این عمل ندارهه
        اتفاقا بخاطر عمل زیاد و بعد از اون پیرشدن
        این بلا سرش اومده

    • بدون نام

      ما باید از خارجیها یاد بگیریم
      کاراشونوتیمی انجام میدن براهمین مشهور میشند
      توکشور ما همه تک روی میکنند براهمین ورشکسته میشند

    • نوشی

      همین شکلیه خخخ

    • نور

      این زن بی نظیره ،میتونه یه الگوی کامل برای آینده و پیشرفت دختران ما باشه

    • user

      جیانی ورساچی در سال 1997 توسط اندرو کونان به قتل رسید نه در سال 1990

    • space girl

      کاربری ک اسمت من هست
      اولن ظاهر اصن تو حرفه مهم نیس این درست
      ولیع بهترع تو چیزی ک سررشته نداری نظر ندیع
      این خانوم با عمل خودشو همچین کردع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج