جاباما
۷۷۸۹۵۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

حال لیر ترکیه چگونه بهتر شد؟

حال لیر ترکیه در حال بهبود است. سیاست‌گذاران اقتصادی بسته درستی را شروع کرده اند و احساس می‌شود که شرایط این کشور را در بازار‌های نوظهور بهبود می‌بخشد.

خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ، با این حال هنوز، اجزای کلیدی برای ایجاد یک شرایط پایدار در مقابل مبارزه‌ای که خریداران خارجی برای نگهداری اوراق قرضه این کشور دارند، به وجود نیامده است.

در ماه سپتامبر زمانی که بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را کاهش داد، ارزش لیر ترکیه سقوط کرد و خرید و فروش اوراق عرضه در بازار‌های نوظهور کاهش یافت. اتفاقی که سبب شد سرمایه گذاران جهانی مالکیت خود را بر اوراق قرضه ترکیه به پایین‌ترین زمان ممکن یعنی شش ماه کاهش دهند. اگر شرایط دوباره بازسازی شود و موقعیت‌های مثبت، پیش بینی می‌شود که بیش از ۱۸ درصد نرخ اسمی اوراق قرضه ترکیه رشد کند.

کریستین ویتوسکا استراتژیست دویچه بانک می‌گوید: به لحاظ چشم انداز مثبت و ارزش، بدون شک این موضوع ارزشمند است. اما اول سرمایه گذاران خارجی نیاز دارند که ببینند تنش‌های سیاسی این کشور با ایالات متحده آمریکا کاهش یافته و برای ترکیه ثبات در روابط با اتحادیه اروپا لازم است.

تصمیم ایالات متحده برای تحریم ترکیه درباره بازداشت یک کشیش آمریکایی که در ماه اگوست انجام شد، ارزش لیر را کاهش داد. این کاهش ۴۰ درصدی به سرعت نرخ تورم این کشور را در سال جاری میلادی افزایش داد که در ۱۵ سال گذشته سریع‌ترین افزایش نرخ تورم محسوب می‌شود. این موضوع برای سرمایه گذاران خارجی علامتی بود که میزان نگهداشت اوراق قرضه را ۱۸ درصد کاهش دهند که این پایین‌ترین نرخ از سال ۲۰۱۲ است.

اولین نشان‌ها از ایجاد روابط حسنه این هفته پدیدار شد؛ زمانی که رجب طیب اردوغان با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین دیدار کرد. بعضی از سرمایه گذاران امیدوار شدند که کشیش آندرو برونسون در دادرسی بعدی خود در ۱۲ اکتبر آزاد خواهد شد.

هنریک گولبرگ استراتژیست موسسه نومرا در لندن می‌گوید:اگر او آزاد شود، من فکر می‌کنم که راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها ایجاد خواهد شد و احتمالا لیر ترکیه به زیر سطح ۶ دلار کاهش خواهد یافت. خبری که برای نرخ تورم و چشم انداز اوراق قرضه ترکیه، خبر خوبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آهان فهمیدم چرا وضع لیر بهتر شد ... ! آخرش رسید به همون موضوع کشیش ...

    • بدون نام

      اااااااشتی کردن اوضاع درست شد

    • بدون نام

      هنریک گولبرگ استراتژیست موسسه نومرا در لندن می‌گوید:اگر او آزاد شود، من فکر می‌کنم که راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها ایجاد خواهد شد و احتمالا لیر ترکیه به زیر سطح ۶ دلار کاهش خواهد یافت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج