۷۷۹۸۶۶
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

سریالی که پایانش را مخاطبان رقم می‌زنند

شبکه نت‌فلیکس در قسمت‌های جدید مجموعه «آینه سیاه» به مخاطبان امکان انتخاب پایان‌بندی اثر را می‌دهد.

مجله دیجی کالا: مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی «آینه سیاه» در سال‌های گذشته موفقیت‌های زیادی کسب کرده و در میان مخاطبان به یکی از مجموعه‌های مورد توجه تبدیل شده است. این مجموعه که یکی از دست‌مایه‌های اصلی آن رابطه انسان با تکنولوژی است و در هر قسمت، داستانی در این حوزه را روایت می‌کند بخاطر گره‌ها و پیچ و تاب‌های خاص داستانی‌اش طرفداران ویژه خود را پیدا کرده.

سریالی که پایانش را مخاطبان رقم می‌زنند

براساس آنچه نت‌فلیکس اعلام کرده در فصل جدید این سریال مخاطب می‌تواند خود دست به انتخاب بزند و در میان چند گزینه یک پایان‌بندی بخصوص را برای سریال انتخاب کند. موضوعی که می‌تواند بر جذابیت روایی مجموعه بیفزاید.

براساس آنچه تا این لحظه می‌دانیم این ویژگی صرفا برای یک قسمت از فصل جدید آینه سیاه تدارک دیده شده است. گرچه این اولین بار نیست که نت‌فلیکس از چنین امکانی در ساخت محصولاتش بهره می‌برد. پیش از این مجموعه انیمیشنی The Adventures of Puss in Boots در سال میلادی گذشته با همین ویژگی تعاملی از نت‌فلیکس پخش شد. در این مجموعه که بیشتر مخاطب کودک داشت امکان تعامل در بیش از ۱۲ بخش‌ یک قسمت ایجاد شده بود و هر انتخاب زیرشاخه‌های مختلف خود را داشت. همین موضوع باعث می‌شد یک اپیزود بارها دیده شود تا بیننده شاهد تمام امکان‌های مختلف یک قسمت بخصوص باشد.

به هر حال به نظر می‌رسد فراهم کردن امکانات تعاملی اینچنینی برای نت‌فلیکس و مخاطبانش جذاب است. همین موضوع باعث بکارگیری دوباره این ویژگی در یک سریال مهم‌تر این شبکه شده است. گرچه استفاده از این امکانات تعاملی هنوز چندان جدی نیست اما احتمالا در آینده بیشتر درباره فیلم‌هایی خواهیم شنید که با اراده مخاطب روایت‌های متفاوتی را پیش پای آن‌ها قرار می‌دهند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که چنین اتفاقی تا حدودی سینما را به سمت و‌ سوی بازی‌های ویدیویی حرکت می‌دهد. بازی‌هایی که در ژانر نقش‌آفرینی دسته‌بندی می‌شوند و بویژه آن دسته از بازی‌های ویدیویی که با عنوان movie game می‌شناسیم‌شان و از نمونه‌های مشهورش می‌توان به آثار دیوید کیج اشاره کرد. گرچه شاید این موضوع بعضی از سینمادوستان را نگران کند ولی فراموش نکنیم که فیلم تعاملی به مخاطب امکان نقش‌آفرینی (هرچند حداقلی) می‌دهد و همین موضوع می‌تواند عامل هم‌ذات‌پنداری بیشتر تماشاگر با فیلم و غرق‌شدن بیشتر او در اثر هنری شود.

فصل پنجم سریال «آینه سیاه» در ماه دسامبر سال میلادی جاری از شبکه نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج