۷۷۹۸۸۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

عقب‌گرد ۲۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز به پشتوانه حقوقی‌ ها و مانور گروه‌های پیشرو همچون بانکداری، معدنی‌ها و پالایشی‌ها شاهد حمایت از نماگرهای بورس بود. شاخص کل بورس تهران به ۱۸۵ هزار و ۵۵۹ واحد رسید.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه ۱۱ مهرماه ۹۷ با کاهش ۲۷۰۰ واحدی به رقم ۱۸۵ هزار و ۵۵۹ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۸۲۳ واحدی عدد ۳۲ هزار و ۲۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۳۱۵۰ واحدی به رقم ۱۹۹ هزار و ۱۷۰ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۱۶۴۷ واحدی به رقم ۱۳۸ هزار و ۳۳۹ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۷۰۲۱ واحدی عدد ۳۶۱ هزار و ۷۰۳ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۵۱ واحدی بر روی رقم ۲ هزار و ۱۱۴ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۳۴ واحد ، پتروشیمی جم با ۱۹۰ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۸۶ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با ۳۱۱ واحد، تاپیکو با ۲۱۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۰۳ واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد و ۷۱۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۹۰ هزار و ۲۸۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه ما، ایران دارو، قند هگمتان و حق تقدم خرید سهام موتورسازان تراکتورسازی ایران، سیمان خاش، بیمه کوثر، توسعه شهری توس‌‌گستر، قند نیشابور، موتوژن، قند قزوین، کربن ایران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و بیمه نوین از سوی ناظر بازارسهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی دماوند، ایران ارقام، ملی سرب و روی ایران، ماشین‌سازی اراک.

سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، بانک اقتصاد نوین، سالمین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل، صنایع پتروشیمی گلستان، مجتمع سیمان غرب آسیا، سرمایه‌گذ اری توسعه گهران امید، صنایع شیمایی ایران، ایران خودرو، صنعتی بهشهر، معادن بافق، توسعه معادن روی ایران، به‌پرداخت ملت، بیمه البرز.

داروپخش، داروسازی امین، البرزدارو و حق تقدم خرید سهام آن، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، صنایع سیمان غرب، تولیدی گرانیت بهسرام، سرمایه‌گذاری بوعلی، لعاب ایران و حق تقدم خرید سهام آن، گروه مپنا، صنایع سرماآفرین ایران بازگشایی شدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۰۰ میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در بیمه سامان نیز امروز کمتر از ۲۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین ۲۰ میلیون سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش به ارزش ۲۳.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابجا شد و در نهایت، بیش از ۱۷ میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان با معاملات انتقالی به کدهای درون گروهی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

امروز همچنین ۳ میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنعت بیمه به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی کار خود را با افزایش فشار فروش از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار آغاز کرد که از میانه بازار با حمایت حقوقی‌ها و پیشرو شدن صنایعی همچون گروه بانکداری، معدنی‌ها و پالایشی‌ها از روند ریزشی بازار کاسته شد، بازاری که امروز با خبرهای خوب متعددی همچون صدور رأی دادگاه لاهه به نفع ایران در پرونده شکایت از امریکا و خروج از پیمان برجام و همچنین افزایش نرخ نفت خام در بازارهای جهانی روبه‌رو شد.

در بازار ارز نیز با وجود تداوم اقدام‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار آزاد ارز، اما نوسان قیمت‌ها دوباره در مدار صعودی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد بازار سهام در اوایل هفته آینده با توجه به حجم نقدینگی جاری شده در بازار سهام، در بازار دوباره بتواند در مدار صعودی قرار بگیرد، بازاری که با توجه به رشد قابل تأمل قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی باید دورنمای سودآوری شرکت‌ها را با ذره‌بین بنگرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج