۷۸۶۵۰۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

صادرات آلمان به ایران کاهش یافت

انجمن بانک‌های آلمان اعلام کرد که پس از خروج آمریکا از برجام، صادرات آلمان به ایران کاهش یافته است.

خبرگزاری فارس: آماری که خبرگزاری رویترز امروز جمعه ۲۷ مهر ماه استخراج کرده، نشان می‌دهد که از زمان خروج آمریکا از برجام، صادرات شرکت‌های اروپایی به ایران کاهش یافته است؛ این در حالی است که آلمان و دیگر شرکای اروپایی‌اش در برجام، همیشه از تلاش برای حفظ این توافق چندجانبه بین‌المللی سخن گفته‌اند.

آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری و در راستا عملی شدن یکی دیگر از قول‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، از برجام خارج و ۱+۵ به ۱+۴ تبدیل شد. مقامات دیگر کشورهای باقی‌مانده در برجام و اتحادیه اروپا از آن موقع به بعد، از لزوم حفظ برجام و البته از الزامی بودن ادامه اجرای تعهدات برجامی ایران سخن گفته و می‌گویند.

آماری که امروز از کاهش صادرات آلمان به ایران خبر داده، حاصل کار تحقیقی انجمن بانک‌های آلمان است که به اختصار با عنوان BdB شناخته می‌شود. در این گزارش آمده که در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی، صادرات به ایران ۴ درصد کاهش داشته و افکنده شدن سایه تهدید تحریم‌های طولانی‌مدت آمریکا، می‌توانند این کاهش را عمیق‌تر کند.

آلمان بزرگ‌ترین شریک وارداتی ایران در بین اروپایی‌هاست.

اتحادیه اروپا قول داده که برای محفوظ ماندن تعاملات مالی ایران و قاره سبز از تحریم‌های آمریکا، یک کانال مالی جدید به نام «ساز و کار ویژه» ایجاد کند. بناست که این کانال عملکردی مانند سوئیفت داشته باشد و تا ۱۰ آبان یعنی ۳ روز پیش از دور دوم تحریم‌های آمریکا، باز شود. تحریم‌های ۱۳ آبان فروش نفت ایران را هدف گرفته است.

«هلگر بینگمان» رئیس انجمن صادرکنندگان آلمان این هفته گفته بود که کاهش صادرات به ایران «تازه اول کار است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      اگه به خیال این دولت نشسته اید بی مایه فطیر است.

    • سید

      اروپایی ها به مراتب از آمریکاییها بدترند
      سازوکارویژه فقط یک بازی بیشتر نیست

    • ع.م

      نویسنده محترم، پنج به اضافه یک، پنج کشور چین و روسیه و آلمان و فرانسه و انگلیس است در یک طرف و آمریکا، اون یک است. یعنی تمام کشورهای قدرتمند مستقل به اضافه آمریکا، در مقابل ایران. ایران جزو این کشورها نیست. تمام دنیا یک طرف، آمریکا، یک طرف. خودمون رو گول نزنیم، یک کم واقع بین باشیم.

    • بدون نام

      بله متاسفانه صادرات بقیه کشورهای هم به این سمت درحال حرکت مییاشد واوضاع برای بخش تولید های رور به روز سخت تر خواهد ووضعیت صادرات کشور ما هم به همین سرنوشت دچار خواهد مخصوصا نفت وپتروشیمها که حدود 50درصد صادرات ودرامد ارزی هستش حالا دراین اوضاع بد اقتصادی بی تدبیری ونالایق وارنتهای مخصوص اقازادها واختلاف داخلی را هم بین اصولاگرها واصلاح طلبهارا هم به ان اضافه کنیم تنها را پیروزیی دراین جنگ نابرابر اتحاد وبه کارگرفتن نیروهای پاکدامن ونخبه میباشد که متاسفانه دولت فعلی گوش شنوایی دراین موردها ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج