۷۸۷۶۴۹
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

بهزیستی: ۶۰۰ زن به خانه‌های امن آمدند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود ۲۲ خانه امن در کشور گفت: سال گذشته در مجموع حدود ۶۰۰ زن در خانه های امن پذیرش شدند.

خبرگزاری ایرنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود ۲۲ خانه امن در کشور گفت: سال گذشته در مجموع حدود ۶۰۰ زن در خانه های امن پذیرش شدند.

حبیب الله مسعودی فرید افزود: خانه های امن برای حمایت از زنان در معرض خشونت در خانواده است چون در بسیاری مواقع اتفاقاتی می افتاد که به دلایل مختلف زنان در خانه یا در معرض خشونت خانگی هستند یا می ترسیدند و نگران هستند که در معرض خشونت قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: ممکن است این نگرانی زنان واقعی یا غیرواقعی باشد؛ اغلب این زنان از طرف همسر مورد خشونت خانگی قرار می گیرند البته گاهی نیز مردان تحت خشونت خانگی قرار می گیرند اما به طور کلی تعداد زنان تحت خشونت خانگی بیشتر است.

وی ادامه داد: زنان پس از آنکه مورد خشونت قرار می گیرند از خانه بیرون می آیند و اغلب جا و مکان ندارند و ممکن است اتفاقات زیادی برای آنان بیفتد و وضعیت را از آنچه هست پیچیده تر و بغرنج تر کند. بنابراین بهزیستی حمایت هایی را بعد از راه اندازی اورژانس اجتماعی از این زنان دارد و آنان معمولا در مراکز مداخله در بحران اسکان داده می شدند و سپس خانه های امن راه اندازی شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در شهرهایی که خانه امن زنان وجود ندارد، اورژانس اجتماعی این آمادگی را دارد که این زنان را در مراکز مداخله در بحران اسکان دهد.

مسعودی فرید افزود: نوع خدماتی که به این زنان (زنان در معرض خشونت خانگی) ارائه می شود نسبت به کسانی که به مراکز مداخله در بحران می آیند، کاملا متفاوت است.

وی اضافه کرد: خدمات طولانی مدت به زنان در معرض خشونت خانگی در خانه های امن ارائه می شود. در این خانه ها فقط زنان همسرداری که در خانواده تحت خشونت هستند، اسکان داده می شوند.

وی تاکید کرد: توسعه خانه امن بر اساس نیاز استانها است. بر اساس مطالعات استانی اگر این نیاز به بهزیستی اعلام شود، خانه های امن را توسعه می دهیم.

مسعودی فرید یادآور شد: امسال عمدتا تلاش داریم، به ارتقای کیفی خدمات این مراکز بپردازیم و توسعه کمی فقط براساس بررسی های میدانی اگر نیاز باشد انجام می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شراره

      و این است افتخار و آمار ملی آفرین برشما

      ریشخند هم داریم واقعآ انگاری 600 نفر را سازماندهی کردید

      ای کاش 6 نفر سازماندهی بشوند و تیتر خبر همین باشد

      600000 هزار نفر بی سرپناه و لامکان این دیگه هنر نیست که

    • بدون نام

      رییس کل بهزیستی وکارمندان تانگهبانان سا،زمان بهزیستی آیا توان دارند با حقوق ماهیانه 100 تومن معلولین شدیدبهزیستی درمنزل امرارمعاش کنند وهمچنین مجلس و دولت?؟!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج