اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۱۹۳۳
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

بطحایی: کنکور تیشه به ریشه دانش‌آموزان می‌زند

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ‌کس خیران را وادار به مدرسه‌سازی نکرده بلکه آنها از روی ایمان و اعتماد مدرسه می‌سازند.

ایلنا: سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز در بیستمین جشنواره مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان گلپایگان با بیان اینکه آزمون‌های مکرر و توجه بیش از حد به آنها، اهداف اصلی تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داده، گفت: بر اثر توجه بیش از حد به حافظه‌محوری در مدارس، سایر ساخت‌ها و زمینه‌های یادگیری از جمله آموزش سخن‌وری و صبوری کردن به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: اگر وزارت آموزش و پرورش می‌گوید کنکور با این روش تیشه به ریشه دانش‌آموزان می‌زند به این دلیل است که فضایی که کنکور ایجاد کرده اجازه نمی‌دهد معلم و مدرسه به اهداف والا و آموزش درس زندگی توجه کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی نیز از مسیر خود منحرف شده، تصریح کرد: در اردوها نیز تست و آزمون تمرین می‌کنند در صورتی که دانش‌آموزان در اردو باید فلسفه با هم زندگی کردن را یاد بگیرند.

بطحایی: کنکور تیشه به ریشه دانش‌آموزان می‌زند

بطحایی با اشاره به اینکه بخشی ایرادهای موجود نظام تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش است، افزود: رسانه ها، رادیو و تلویزیون، دانشگاه‌ها، تریبون‌ها و منبرها که در جامعه نقش تعلیم و تربیت دارند نیز مقصر هستند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین نخستین پله برای رسیدن به آموزش و پرورش توسعه یافته و مطلوب را تامین فضا و تجهیزات مناسب دانست و گفت: در صورت مهیا نبودن فضا و تجهیزات، فرایند تعلیم و تربیت با اختلال مواجه می شود.

بطحایی تاکید کرد: برای من به‌عنوان یکی از اعضای دولت جای تاسف است که در برخی شهرستان‌ها که بازدید داریم، مشاهده می‌کنیم دستگاه‌های دولتی ساختمان‌های نو و زیبا دارند اما کنار آنها مدارس فرسوده به چشم می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه خیران جای خالی دولت را در بسیاری از مواقع پر کرده‌اند، گفت: هیچ‌کس خیران را وادار به مدرسه‌سازی نکرده بلکه آنها از روی ایمان و اعتماد مدرسه می‌سازند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از نیمی از مدارسی که امسال در کشور به بهره‌برداری رسید با کمک خیران ساخته شده، افزود: امسال حدود هشت هزار کلاس درس با کمک خیران به بهره‌برداری رسید.

بطحایی با اشاره به اینکه خیران با ساختن مدرسه در تعیین سرنوشت و آینده کشور مشارکت می‌کنند، گفت: زیر چادر هم می‌توان علم و اخلاق را فرا گرفت اما اصول تعلیم و تربیت امروز می‌گوید که فضا و تجهیزات آموزشی زمینه تعلیم و تربیت را فراهم می‌کند. مسیری که آموزش و پروش باید دنبال کند این است که مدارس را به تدریج به خانه اول و محلی برای زندگی کردن دانش‌آموزان تبدیل کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از این نقش در سال‌های گذشته تغییر کرده، اضافه کرد: رئیسان آموزش پرورش باید به جای رتبه‌های برتر کنکور اعلام کنند دانش‌آموزان در مهربانی و کمک به مردم چقدر پیشرفت کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدحسین

      اگه همین کنکورم نبود ک الان هر .... دانشگاه ملی نشسته بود حدااقل یذزه جلوی چون تورو شاید بگیره....شماعرضه ندارید برای همین تعداد دانشجو شغلو کاری ایجاد کنید بعد میخاین چ غلطی کنید

    • بدون نام

      کاش 20 سال قبل کنکور لغو شده بود ،آینده بسیاری جوانان دختر؟پسر ایران ازدست مافیای کنکوری به فنا رفت،.

    • مریم

      خب کنکور را حذف کنند فقط حرف درمانی شده

    • بدون نام

      سخن بسیاربه جا وبه حقی فرمودند.
      دبیری با25 سال سابق خدمت ازبلوچستان

    • Mahsa

      امیدوارم‌ تا 3 سال دیگه برش دارید چون نوبت کنکور من میرسه

    • ولی دانش اموز

      احست..خوب متوجه شدی..خدا قوت

    • بدون نام

      تو اگه فکر بچه ها بودی اون قدر سطح سواد پایین نبود که در یک کلاس نهم ندونند یک به اضافه منفی یک چند میشه اگه راست میگی به وضعیت معلمین برس با این وضعیت فلاکت

    • بدون نام

      آقای بطحایی این کنکور نیست که تیشه به ریشه استعداد و خلاقیت بچه های این مملکت زده این سیستم آموزشی غیر عادلانه ای هست که چندین سال با وجود نداشتن خروجی مثبت روی انجامش پا فشاری میشه...با حذف شدن کنکور چی درست میشه؟تقلب های فراوانی که در امتحانات نهایی صورت میگیره چه از طریق خرید سوالات و کمک معلم و چه بین بچه ها رو چیکار میکنین چند هزار نفر نمره نهایی بیست داریم؟این نمره میتونه نشون دهنده تسلط صد در صدیه اون دانش آموز روی مطالب باشه؟اوت دانش آموزی که توی منطقه محروم بوده با تلاش خودش 19 شده بین اینهمه تقلب چطور میتونه امید عدالت داشته باشه جز اینکه فقط به کنکور فکر کنه؟نمیگم کنکور بدون اشکال نیست هست ولی حتی اون دانش آموز منطقه محروم هم میتونه انتظار دانشگاه خوب رو از طریق کنکور دادن داشته باشه کسی نه پولی داره صندلی بخره و نه پولی برای رفتن از کشور

    • بدون نام

      حرفهای قشنگ اما... ✋

    • بدون نام

      البته تیشه به ریشه دانش آموزان عادی وگرنه اونا که سهمیه دارند مشکلی ندارن

    • بدون نام

      خواهشا این بساط کنکور و کلاسهای کنکور که بیشتر مافیا بازی بنظر میرسه رو جم کنید ،بگذارید استرس و تفاوت های دانش آموزان با وجود این کلاسها از بین بره

    • سید

      انتظار داره همه دکتر بشن
      پس از سی سال کار تو آموزش و پرورش شرم دارم از چنین وزیری
      ای کاش توا وزیر میفهمیدی که بین دانش آموز مستعد و تنبل فرق هست.

    • A.K.T

      نابود شدیم دیگه...

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      حذف کنکور مساوی با نابودی استعدادها درخشان .ورود آقازاده های بی استعداد بااستفاده از رانت به دانشگاه ها که مساوی با نابودی علم خواهد شد.لااقل رشته هایی که با سلامت و جان انسانها سروکار دارند را بی خیال شوید .مابقی رشته ها مانند علوم انسانی الان هم کنکورشان تشریفاتی ست .

    • ا

      درود بر اقای بطحایی تنها وزیر دلسوز برای نسل اینده تا اکنون شما بوده اید درد را خوب می شناسید اگر بگذارند درمان کنید اما کنکور برای عد ه ای نان خوبی دارد وکاملا به زیان است وذهن وفکر دانش اموزان را از اول تحصیل منحرف می کند

    • بدون نام

      فعلا که چهل ساله تو و امثال تو تیشه به ریشه فرهنگیان و آموزش و پرورش میزنید.

    • بدون نام

      اینقدر استعدادها بخاطر همین کنکور به دانشگاهها راه پیدا نکردن و کسانی که رفتن کلاس کنکور و فقط نحوه تستزنی رو یاد گرفتن در بهترین رشته ها پذیرش شدن و در عمل نتونستن در دانشگاه موفق شن!!! لعنت به مافیای کنکور! لعنت به سهمیه های بیخود و تقلبی!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج