۷۹۳۶۳۶
۳ نظر
۵۰۷۶
۳ نظر
۵۰۷۶
پ

«فردی مرکوری»؛ صدایی که می‌فروخت، فیلمی که نمی‌فروشد

علاقه‌مندان به گروه «کوئین» و خواننده اصلی این گروه «فردی مرکوری» مدت‌ها در انتظار اکران فیلم «راپسودی بوهمی(Bohemian Rhapsody)» بودند، اما همانطور که انتظار می‌رفت این فیلم که پیش از اکران بسیار سرو صدا کرده بود، پس از نمایش در سینما نتوانست انتظارات تماشاگران را برآورده کند و منتقدان نیز زبان به نقد راپسودی بوهمی گشودند.

روزنامه همشهری - آرش نهاوندی: علاقه‌مندان به گروه «کوئین» و خواننده اصلی این گروه «فردی مرکوری» مدت‌ها در انتظار اکران فیلم «راپسودی بوهمی(Bohemian Rhapsody)» بودند، اما همانطور که انتظار می‌رفت این فیلم که پیش از اکران بسیار سرو صدا کرده بود، پس از نمایش در سینما نتوانست انتظارات تماشاگران را برآورده کند و منتقدان نیز زبان به نقد راپسودی بوهمی گشودند.

«راپسودی بوهمی» فیلمی است درباره گروه راک ‌اند رول «کوئین» و به‌طور محوری داستان زندگی خواننده اصلی آن «فردی مرکوری» می‌پردازد.

«فردی مرکوری»؛ صدایی که می‌فروخت، فیلمی که نمی‌فروشد

داستان فیلم بازه‌ای زمانی از ابتدای زمان تشکیل این گروه موسیقی تا زمان برگزاری کنسرت سال 1985این گروه در ورزشگاه «ویمبلی لندن» را در بر می‌گیرد. نام راپسودی بوهمی از یکی از بهترین و مشهورترین آهنگ‌های گروه کوئین گرفته شده است. این فیلم نگاه محافظه‌کارانه‌ای به زندگی فردی مرکوری دارد و سازندگان فیلم به آخرین سال‌های زندگی این خواننده مشهور و درگذشتش بر اثر ابتلا به بیماری ایدز نمی‌پردازند. فیلم راپسودی بوهمی محصول مشترک بریتانیا و آمریکاست که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم، نیو ریجنسی، جی کی فیلمز و کوئین فیلمز تولید شده است، کمپانی فاکس قرن بیستم نیز مسئولیت پخش این فیلم را بر عهده‌ دارد.

فیلم راپسودی بوهمی هفته قبل در شب اول اکران خود در انگلیس در 575سینما نمایش داده شدکه در شب اول1.62 میلیون پوند معادل 2.08میلیون دلار فروش کرد. پیش‌بینی می‌شود این فیلم در دو روز اول اکران خود در آمریکا 26تا 30میلیون دلار فروش کند، بر همین اساس این فیلم احتمالا در هفته اول نمایش در سینماها و سالن‌های تئاتر آمریکا 35تا 40میلیون دلار فروش خواهد کرد. سایت «روتن تومیتو» فیلم راپسودی بوهمی را با 60درصد امتیاز مثبت فیلمی خوب ارزیابی کرده‌اند.

این امتیازات براساس 180نقد به این فیلم داده شده است. در بخش نقد این وب‌سایت درباره راپسودی بوهمی می‌خوانیم: سازندگان فیلم به‌طور عمیق به گروه کوئین و فردی مرکوری و تأثیر‌گذاری آنها در زمینه موسیقی راک نپرداخته‌اند، در این فیلم آمیزه‌ای از آهنگ‌های گروه کوئین بدون توجه به میزان محبوبیت این آهنگ‌ها در میان مردم به نمایش درآمده و سازندگان فیلم از بهترین ترانه‌های گروه کوئین غافل مانده‌اند.

در سایت «متاکریتیک» راپسودی بوهمی 48 امتیاز از 100را براساس نظر 41منتقد کسب کرده است. «اوون گلیبرمن» از نویسندگان و منتقدان مجله «واریتی» در این‌باره می‌نویسد که «رامی مالک» (بازیگر نقش فردی مرکوری) در راپسودی بوهمی توانسته به خوبی در نقش یک ستاره راک ظاهر شود و چالش‌هایی را که فردی مرکوری با آن در طول زندگی خود دست به گریبان بوده به خوبی نشان دهد.

«فردی مرکوری»؛ صدایی که می‌فروخت، فیلمی که نمی‌فروشد

پل ویتینگتون نویسنده «ایریش ایندیپندنت» که به راپسودی بوهمی از ۵ستاره ۳ستاره داده است، درباره این فیلم می‌نویسد: این فیلم ظرافت چندانی ندارد و زیرکی زیادی در ساخت آن به‌کار برده نشده است، در راپسودی بوهمی، داستان فردی مرکوری با صدایی بلند روایت می‌شود، رویدادها به سادگی در یکدیگر می‌آمیزند و شخصیت‌های فیلم به‌صورت یک بعدی ارائه می‌شوند. این فیلم در برخی از سکانس‌ها از دیالوگ‌های سنگینی نیز برخوردار است، با وجود نقاط ضعف و قوت فیلم «راپسودی بوهمی»، می‌توانم بگویم این فیلم در مجموع برایم فیلمی سرگرم‌کننده بود.

آلکسیس پتریدیس منتقد نویسنده ارشد مقالات پاپ و راک در روزنامه گاردین اما معتقد است که تصویری به سان یک قدیس از فردی مرکوری در این فیلم ارائه شده است. او همچنین بر این باور است که سازندگان راپسودی بوهمی به سرعت از کنار وقایع و حوادث رد می‌شوند و داستان فیلم به‌طور کامل مبنی بر واقعیات نیست، می‌توان گفت پایان‌بندی فیلم تا حدی مضحک ومسخره است. اشتباهاتی نیز در ترتیب زمانبندی وقایع از نظر تاریخی در این فیلم به چشم می‌خورد.

خواننده‌ای پارسی که در سال 2009به‌عنوان برترین خواننده راک مطرح شد

فردی مرکوری خواننده اصلی گروه کوئین با اصالت پارسی بود. او در سال ۱۹۴۶در زنگبار متولد شد. او موسیقیدان، خواننده و آهنگساز اهل بریتانیا بود که بیشتر هوادارانش وی را به‌عنوان خواننده و ترانه‌نویس اصلی گروه راک کوئین می‌شناسند. فردی مرکوری همچنین به‌عنوان یک مجری موفق روی صحنه به‌دلیل داشتن صدایی قوی و رسا شناخته می‌شد.

مرکوری که همواره از او به‌عنوان یکی از بهترین خوانندگان در تاریخ موسیقی عامه‌پسند یاد می‌شود، در فهرستی به نام «۲۲ صدای برتر موسیقی» که توسط «ام تی وی» تنظیم شده، پس از ماریا کری، در جایگاه دوم قرار گرفت. در سال ۲۰۰۸، نویسندگان «رولینگ استونز»، مرکوری را در جایگاه ۱۸ در فهرست ۱۰۰ خواننده برتر همه دوران‌ها قرار دادند. در سال ۲۰۰۹، در یک نظرسنجی توسط کلاسیک راک، مرکوری به‌عنوان برترین خواننده راک همه دوران‌ها انتخاب شد. مرگ مرکوری به‌عنوان نخستین ستاره راک که در سال ۱۹۹۱بر اثر ایدز درگذشت، رویداد مهمی در تاریخ این بیماری تلقی می‌شود.

«فردی مرکوری»؛ صدایی که می‌فروخت، فیلمی که نمی‌فروشد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      گذاشتن همچین پستی اونم بعد از اکران فیلم نشون دهنده‌ی بی اطلاعی شماس از سینما این فیلم برخلاف نقدای که گرفته عالی عمل کرده با بودجه 52 میلیون دلاری توی امریکا افتتاحيه 50 میلیونی و افتتاحیه‌ی جهانیش 141 میلیون دلار بوده چطور میگید این فیلم نمی فروشه نه تنها فروخته بلکه کولاک کرده

      پاسخ ها

      • محسن خرمشهری

        دمت گرم
        حرف حساب

    • محسن خرمشهری

      روحت شاد فردی بزرگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج