۷۹۹۷۶۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

مردم هنوز نمی‌دانند روز کتابگردی چیست!

سنت کتاب‌گردی درحالی پنج ساله می‌شود که مردم هنوز نمی‌دانند دقیقا روز گتاب‌گردی چیست و با دیدن جمعی که به کتاب‌فروشی‌ها می‌روند، متعجب نگاه می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: سنت کتاب‌گردی درحالی پنج ساله می‌شود که مردم هنوز نمی‌دانند دقیقا روز گتاب‌گردی چیست و با دیدن جمعی که به کتاب‌فروشی‌ها می‌روند، متعجب نگاه می‌کنند.

پنجمین آیین کتاب‌گردی روز پنجشنبه ۱ آذرماه با حضور احمد مسجد جامعی - عضور شورای شهر تهران -، رضا صالحی امیری- رییس کمیته المپیک -، نیکنام حسینی‌پور - مدیرعامل خانه کتاب -، محمود آموزگار - رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران- و جمعی از نویسندگان، ناشران و خبرنگاران، با حضور کم‌رنگ مردم برگزار شد.

برخی مسؤولان مربوط و نامربوط دیگر نیز در میان‌ راه به کتاب‌گردها پیوستند.

وزیر فرهنگ و راشاد اسلامی نیز بعد از ظهر به کتاب‌گردی پرداخت و مجموعه فرهنگی مکتب تهران را برای این کار انتخاب کرد و در آنجاجمع انجمن داستان‌نویسان تهران حضور یافت. سیدمجتبی حسینی- معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- نیز در این روز به کتاب‌گردی پرداخت. محسن جوادی- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- اما اعلام کرد که به دلیل کسالت در برنامه‌های روز کتاب‌گردی نمی‌تواند حضور داشته باشد.

برخی از کتاب‌فروشی‌ها نیز خود برنامه‌هایی برای حضور نویسنده‌ها در این کتاب‌فروشی‌ها به بهانه روز کتاب‌گردی داشتند.

کتاب‌گردها از کتاب‌فروشی‌های پیدایش، کمال‌الملک، لارستان، کتاب‌، رویش، اساطیر، علمی و فرهنگی، زند، بامداد امید صبا، ایرانیان و چند کتاب‌فروشی دیگر بازدید کردند و در این میان قول و وعده‌هایی هم رد و بدل شد؛ مثلا در کتاب‌فروشی ایرانیان به سید اسماعیل شاداب‌نیا - پیر کتاب‌فروش - که می‌خواهد مغازه‌اش را واگذار کند، قول داده شد از او حمایت شود و این کتاب‌فروشی را احیاء کنند، یا برای مبارزه با قاچاق کتاب‌ قول‌هایی داده شد. البته کتاب‌هایی هم توسط مسؤولان خریداری شد.

کتابگردی با ابتکار احمد مسجدجامعی با هدف تاکید بر اهمیت نقش کتابفروشان در سراسر کشور با شعار«من هم می‌آیم» برگزار می‌شود، امسال درحالی این سنت پنج ساله می‌شود که هنوز عامه مردم از این موضوع چندان اطلاعی ندارند و با دیدن خبرنگاران و عکسان سوال رایجشان این است:

«فیلمبرداریه؟»، «چه خبر شده؟»، «تجمع برای چیه؟»، «به‌جای این‌کارها برید دزدا رو بگیرد»، «شعار چرا نمیدین؟». نگاه متعجب مردم و گاه چند غرولند هم سهم کتاب‌گردان می‌شود.

به نظر می‌رسد اقدام کتاب‌گردان فعلا برای حفظ کتاب‌فروشی‌ها و حتی کتاب چندان فایده‌ای قابل اشاره ندارد؛ هرچند اقدام شایسته‌ای است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کتاب گردی یعنی دوردور کردن ثروتمندان و شو لباس هنرپیشه ها و مسافرت خارجی بازیگرا و فوتبالیست ها و صابون به شکم مالیدن فقرا !!!!!

    • بدون نام

      وقتی درکشوری کتاب قاچاق می‌شود وخواندنش جرم است، کتاب گردانی، یعنی همان مواد روانگردان مخدر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • سیامک

      خیلی سخت بوده براتون یه توضیح کامل بدین از کتاب گردی؟

    • بدون نام

      که تو ایران سرانه مطالعه کمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج