۷۹۹۸۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
پ

قاسمی:آمریکا باید تحریم دارو و مواد غذایی را بردارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: بر اساس رأی دیوان لاهه، آمریکا باید تحریم های خود را علیه ایران در سه مورد که با جان انسان ها سر و کار دارد، مثل دارو و مواد غذایی را بردارد.

خبرگزاری صدا و سیما: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه صدور قرار موقت دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران را برگ برنده ای در برابر آمریکا توصیف کرد و اظهار داشت: این برد بزرگ را به همت سیاستمداران و بخش حقوقی وزارت امورخارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری و حقوقدان های مجرب کشورمان به دست آوردیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از نقش و جایگاه دیوان بین المللی دادگستری لاهه استفاده لازم را ببریم گفت:‌ این دیوان شاید نتواند در کوتاه مدت ابزارهای لازم را برای فشار حداکثری به ایالات متحده فراهم کند اما با توجه به جایگاه و نقش معنوی آن در سطح جهان می تواند فضایی تنفسی برای شرکت های دارویی، غذایی و تأمین کننده قطعات و نگهداری ناوگان هواپیمایی ایران ایجاد کند تا همکاری بیشتری با کشورمان انجام دهند.

قاسمی تصریح کرد: بر اساس رأی دیوان بین المللی دادگستری لاهه، آمریکا باید تحریم های خود را علیه ایران در سه مورد که با جان انسان ها سر و کار دارد مثل دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و قطعات هواپیما بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ‌البته آمریکا با سیاست های قلدرمابانه ای که در سطح جهان دنبال می کند، می خواهد همه نهادهای بین المللی را نادیده بگیرد و برای آن ها ارزشی قائل نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در سیاست یکجانبه گرایی مطلق سیر می کند افزود: ‌ایالات متحده همانطور که از برجام، معاهده آب و هوایی پاریس و دیگری پیمان هایی که عضو آن بود خارج شد سعی دارد از پیمان مودت میان آمریکا و ایران (منعقد شده درسال ۱۹۵۵) هم خارج شود اما دیوان بین المللی دادگستری لاهه این اقدام آمریکا را نقض پیمان اعلام کرد.

قاسمی گفت:‌ این پیمان مودت به گونه ای تنظیم شده است که بعد از خروج آمریکا هم تا یک سال اعتبار آن باقی خواهد ماند و می تواند ادامه داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه رأی دیوان بین المللی دادگستری لاهه به نفع ایران را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ‌این دیوان عالی ترین نهاد حقوقی سازمان ملل است که در سطح جهان در جایگاه نخست در حوزه قضایی و حقوقی قرار دارد.

قاسمی گفت: به رغم مخالفت های آمریکا و صرف هزینه های سنگین، دیوان بین المللی دادگستری صلاحیت خود را برای بررسی این پرونده تأیید کرد و کار خود را به درستی انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بومی

      دارو هیچوقت تحریم نبوده. بلکه مافیای قدرت اون رو بر مردم تحریم کرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ، لعنت خدا بر دروغگویان

      • خخخخخخخخ

        مردم همه کارشناس هستند بهتر نیست قبل از سخن پراکنی با بزرگ تر ها مشورت کنی.

      • بدون نام

        دارو تحریمه چون شبکه بانکی تحریمه پس دارو رو سخت وارد می کنند و این وسط افراد فاسدی هم هستند که دنبال منافع حقیر خودشون هستند. ولی دلیل ایجاد این فسادها همون تحریمه.تف به مزدورهای آمریکا که دست کمی از احتکارگران دارو ندارند

    • بدون نام

      بردارد هه بچه گول میزنید

    • نه

      دارو جزء تحریم نیست

    • بدون نام

      دلش نمیخواد شما که ادعا خود کفایی را دارید حالا التماس می کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا همه اینهایی که از تحریم دفاع می کنند سرطان بگیرند و دارو گیرشون نیاد

    • بدون نام

      اقای قاسمی تحریم که فرصت هست تحریم که اثری نداره به قول خودتون ما که ۴۰ ساله تحریم هستیم پس چرا انقدر دارید التماس میکنید که امریکا تحریما رو برداره ما که توی همه چیز خود کفا هستیم....
      ...

    • خخخخخخخخ

      قاسم جان التماس نکن

    • م.م

      اون روزی که ازدیوارسفارت خونه بالارفتیدازاین پیمان خارج شدیدضمنا درزمینه غذاوداروتحریم نیستیم افکارعمومی روفریب ندیدلطفا

    • علیرضا

      سری قبل که جای دارو، دسته بیل و فضولات گاوی وارد کردید! واسه این بار چه برنامه ای دارید؟

    • م.م

      چرانظرات رونمیذارید

      پاسخ ها

      • خخخخخخخخ

        به سانسور چی حقوق میدهند که واقعیات را سانسور کنه جدیدن به او افزایش حقوق هم پیشنهاد کردن .

    • سیمرغ

      دروغگویی وعوام فریبی بخشی از سیاست دولت شماست خودتان اعلام کردید که کشور سوئیس در حال مذاکره با آمریکا برای راه اندازی یک خط اعتباری ویژه به منظور تسهیل در واردات دارو وغذا هست آمریکا هم بارها اعلام کرده که غذا ودارو شامل تحریم ها نیست حالا دیگه برای لاپوشانی بی کفایتی خودتان بهانۀ تحریم ها را مرتب پیش می کشید و از طرف دیگر می گوید تحریم ها اثری بر زندگی مردم نخواهد داشت و مردم نگران نباشند. خجالت هم خوب چیزی هست بابا.

    • کارمند

      بهتر نیست دروغ نگویید؟
      شما هم دست از لجبازی و دشمنی بردارید تا نیمی از مشکلات حل شود

    • بدون نام

      آمریکا گفته دارو ومواد غذایی وتجهیزات پزشکی و کشاورزی جزو تحریم نیست واین مطلب رو صدهابار اعلام کرده ومردم ایران میدانن شما چرا طوری وا نمود میکنید که این اقلام هم تحریمه؟؟؟؟؟ جز اینکه خودتون رو ضایع کنید کاری از پیش نمیبرید با ملت دانای ایران رو راست باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا گفته؟ پس حتما حقیقت رو گفته!!!!!

    • علیرضا محمدی

      شما که میگفتید تحریمها هیچ اثری نداره،خدا لعنتت کنه هر چی دروغگوعه.

    • بدون نام

      مزدورها زیر این خبر چه فعال بودند:)

    • شرق

      خب دارو وابسته هستیم وکاریش نمی شود کرد اما مواد غذایی که دیگر نباید وابسته باشیم ..می گویند در جنگ جهانی دوم که مردم شهرها آذوقه وخوراک کم می آوردند ..به نوعی از روستاها تهیه می کردند چرا باید التماس کرد که دشمن موادغذایی را تحریم نکند سیاست اقتصادی شماها کاملا در خط سراب گونه ا اجنبی بوده است .واگر این کاربه گردن روستاییان بود از خوراک کم نداشتیم مدل خانه ها در روستاها را دارند عوض می کنند که روستایی دیگر گاو گوسفند مرغ خروس زندگی طبیعی نداشته باشد ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج