۸۰۱۵۴۸
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

جلوی کودکانتان دعوا کنید، خوب است

همیشه به ما گفته‌اند جلوی فرزندان دعوا نکنید چراکه خوب نیست و تأثیر بد روی آن‌ها می‌گذارد. اما اکنون یافته‌های محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که همه‌چیز باید برعکس باشد و دعوا کردن (با پایان خوش) جلوی کودکان خوب هم هست!

خبرآنلاین: همیشه به ما گفته‌اند جلوی فرزندان دعوا نکنید چراکه خوب نیست و تأثیر بد روی آن‌ها می‌گذارد. اما اکنون یافته‌های محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که همه‌چیز باید برعکس باشد و دعوا کردن (با پایان خوش) جلوی کودکان خوب هم هست!

این محققان دریافته‌اند که لب گزیدن جلوی فرزندان و پنهان کردن احساسات می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و اگر والدین هنگام افسردگی، استرس یا عصبانیت، واکنش خود را نشان دهند، فرزندانشان روابط بهتری با آن‌ها پیدا خواهند کرد.

به گفته این محققان پنهان کردن احساسات و اینکه فرزندان بفهمند والدین چیزی را از آن‌ها پنهان می‌کنند؛ باعث سردرگمی‌شان می‌شود.

«سارا واترز» یکی از این محققان پس از آزمایش روی ۱۰۹ کیس تحقیقاتی گفت: بچه‌های ۷ تا ۱۱ سال در برابر والدینی که احساسات منفی‌شان را پنهان کردند، کمتر پاسخگو و مثبت اندیش شدند.

وی به‌عنوان دستیار پروفسور در دانشگاه واشنگتن تأکید می‌کند که کودکان در معرض سرکوب قرار می‌گیرند اما این چیزی است که والدین خیال می‌کنند کار خوبی است.

بنابراین بروز احساسات منفی نه‌تنها امری منفی تلقی نمی‌شود، بلکه سازنده بوده و رابطه فرزند با پدر و مادر را منطقی‌تر می‌کند.

البته محققان روی دعواهای با پایان خوش تأکید می‌کنند، نه خشونت‌های غیرمنطقی که منجر به دعوای فیزیکی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئنا هرگونه پرخاش دعوا اثرات مخرب ان در ذهن بچه نقش ميبندد و در بزرگسالي به نحوي بروز خواهد كرد،،،هماهنگ كردن و داشتن محيطي أرام بستگي به نحوه مديريت خانواده دارد،،فريب بچه ها و ترفند در محيط خانواده و كلاس درس ناخوشايندست ،،،يك معلم وقتي معلم كه وقتي وارد كلاس ميشه همه مجذوب نحوه اموزش ان دقيقه ها رو احساس نكنند و از وجود او باارزش شدن را احساس كنند ،،يعني دانش اموزان و فرزندان از معلم و والدين خود سودمند شوند و نه فريب ادمهاي احمق را بخورند،

    • بدون نام

      کلا با اصول غلط تربیت شدیم رفت تازه دانشمندا فهمیدن که کلا هر شیوه تربیتی زمان ما اعمال میشده کلا غلط بود برای همین الان همه عادت دارن به دروغ به ریا به پنهون کاری به خیانت به زیرابی رفتن به حسادت و ... نابود شدیم رفت الان با بچه عین یه آدم متشخص رفتار میشه

    • ادریسی

      حالا باچه سازی باید برقسیم هر دفعه یه پیشنهاد دارن این محققین دلخوش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برقسیم نه برقصیم

      • بدون نام

        مرد خانواده اگر یک مدیر لایق وتوانمندی باشه اول حسن اخلاق آرام باشه عصبی نباشه از زمین وزمان طلبکار نباشه محبتش رانثار خانوادهش کنه خانوادهای بسیار موفقی خواهد داشت مردهای عصبی خانواده را متزلزل ونابود می کنند چون در آن خانه ترس واسترس حکم فرماست

    • بدون نام

      دعوا کردن (با پایان خوش) جلوی کودکان خوب هم هست!

    • آدولف هیتلر

      محققان آمریکایی نمیدونند سکه تو ایران چقده

    • بدون نام

      امروز یا دیدن این تیتر واقعا مطمئن شدم که برترینها یک سایت اتش افروز وتفرقه افکن هست ... اصلا قابل اعتماد نیستی برترینها ....... اگر اخر تبترت( با پایان خوش) را اضافه میکردی کارت درست بود ولی با خذف این یک کلمه که بار اصلی مقاله در ان بود مشخص شد که با رسالت ایجاد جنگ در خانواده ها ودر جهان طی طریق میکنی ......لطف کن سانسور نکن

    • آدولف هیتلر

      هرچیزی که بد است متواند خوب هم باشد وهرچیزی که خوب هست میتواند بد هم باشد ولی دعوای خانوادگی تو ایران خوب نیست چون قیمت سکه بالاست زن اگه مقصر ۱۰۰در۱۰۰هم باشه بازم تقصیر مرد است با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج