۸۰۴۲۸۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ویلچری که با حرکات صورت کار می‌کند

برزیلی‌ها با کمک اینتل ویلچری ساخته‌اند که با هوش مصنوعی کارکرده و اجازه می‌دهد معلولان با حرکات و حالات مختلف صورت آن را کنترل و مدیریت کنند.

خبرآنلاین: استارتاپ Hoobox Robotics کیت ویلچری موسوم به Wheelie ۷ را ابداع کرده که با ۱۰ حرکت تعریف‌شده صورت ازجمله بالا بردن ابرو تا چسباندن زبان مدیریت می‌شود.

فناوری جدید که با کمک اینتل توسعه‌یافته ابتدا حرکات کاربر معلول را یاد گرفته و سپس در عرض ۷ دقیقه روی اپلیکیشن ثبت‌شده و از طریق رابط نرم‌افزاری به‌صورت اپلیکیشن قابلیت نصب پیدا می‌کند. کاربر با کمک یک متخصصِ مراقب می‌تواند حرکات صندلی را با حرکات خود سازگار کند و از طریق نرم‌افزار تشخیص چهره، سنسورها، فناوری رباتیک و دوربین اینتل موسوم به Intel ۳D RealSense Depth کار می‌کند.

درواقع «ویلی» نقشه سه‌بعدی صورت را گرفته و با الگوریتم هوش مصنوعی دیتا را به‌صورت برزمانی/ real time به ویلچر منتقل می‌کند. سیستم مذکور هم در روشنایی و هم در تاریکی کار می‌کند و با ۹۵ درصد از ویلچرهای موجود در بازار کار می‌کند.

ویلی روی ۶۰ معلول در آمریکا روی افراد مبتلابه quadriplegia، اسکلروز جانبی آمیوتروپیک یا معلولیت‌های ناشی از سن آزمایش‌شده است. طبق آمار ۲۸۰ هزار آمریکایی با آسیب نخاعی زندگی می‌کنند که هرسال ۱۷۷۰۰ نفر بدان افزوده می‌شود.

دکتر «پائولو پین هیرو» موسس استارتاپ Hoobox گفت: بدون کمک‌های اینتل این پروژه امکان‌پذیر نبود و ما سعی می‌کنیم به مردم معلول و بیمار کمک کنیم تا خودمختاری خود را به دست بیاورند.

ویلچری که با حرکات صورت کار می‌کند

ویلچری که با حرکات صورت کار می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج