اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۰۵۴۸۵
۶۱ نظر
۵۰۰۶
۶۱ نظر
۵۰۰۶
پ

روحانی: در مقطع حساس تاریخی هستیم

رئیس جمهور در نشست روسای مجالس۶ کشور با محوریت چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای گفت: خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها و شرکای آن بی‌تردید نمونه بارز تروریسم اقتصادی است. منطقه ما امروز در مقطع حساس تاریخی قرار گرفته است؛ در مقطعی که تروریست‌ها و خشونت‌طلبان به دنبال راه‌اندازی گردابی از خشونت، فقر، تحریم، ترور و کودتا هستند. از پاکستان تا ایران، از افغانستان تا ترکیه و از چین تا روسیه؛ آن‌ها نمی‌خواهند ما دور هم جمع شویم و گفتگو کنیم و کنار هم همدل و همزبان باشیم.

خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست روسای مجالس۶ کشور با محوریت چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای عنوان کرد: روسای محترم مجالس حاضر در جلسه، عالیجنابان خانم ها آقایان، مایه خرسندی است که در کنفرانس روسای مجالس ۶ کشور افغانستان، چین، ایران، پاکستان، روسیه و ترکیه حضور می‌یابیم. لازم می‌دانم از رئیس مجلس پاکستان به دلیل دوران مسئولیت یکساله خودشان برای این کنفرانس و تعهداتشان برای کمک به این روند تشکر کنم و به ریاست مجلس آقای لاریجانی تبریک می‌گویم که از هم اکنون ریاست این کنفرانس را بر عهده گرفتند.

وی افزود: جهان امرز شاهد چالش‌های سخت و پیچیده‌ای علاوه بر بحران‌های اقتصادی، توسعه‌نیافتگی، فقر و گرسنگی یکجانبه‌گرایی افراطی‌گرایی و تروریسم است. در این فرصت چند چالش مهم بشری را به عرض شما می‌رسانم.

روحانی: در مقطع حساس تاریخی هستیم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم از بدو تاسیس تاکنون با این پدیده شوم مواجه بوده و از این بابت متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است. اقدامات تروریستی از جمله شهادت ۷۲ تن از سیاست‌مداران در یک بمبگذاری سال ۱۳۶۰ و شهادت رئیس‌جمهور و نخست وزیر وقت کشور توسط تروریست‌ها در همان سال و شهادت بیش از ۱۷ هزار تن از مردم عادی در ۴۰ سال گذشته به دست گروه‌های تروریستی که در اروپا و آمریکا تحت حمایت دولت‌های غربی هستند، شهادت دانشمندان هسته‌ای و حمله تروریستی داعش سال قبل به مجلس و حادثه اخیر اهواز و حادثه چابهار از این دست حوادث هستند.

وی ادامه داد: این حوادث کوچکترین خللی در عزم و اراده و ملت ایران برای مبارزه بی‌امان با اشکال تروریسم وارد نکرده و نخواهد کرد. امروز امنیت ابعاد گستره‌تری نسبت به قبل دارد. امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و روانی جامعه ما را در بر گرفته است و اخلال در هر یک می‌تواند در حوزه تروریسم تعریف شود.

روحانی خاطرنشان کرد: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران به عنوان شکل بارزی از تروریسم ملت ما را هدف قرار داده است، تروریسم اقتصادی به معنای وحشت‌آفرینی برای ایجاد فشار در یک کشور و ایجاد رعب و ترس در کشورهای دیگر برای ممانعت از سرمایه‌گذاری در کشور هدف است.

رییس‌جمهور ادامه داد: خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها و شرکای آن بی‌تردید نمونه بارز تروریسم اقتصادی است. منطقه ما امروز در مقطع حساس تاریخی قرار گرفته است؛ در مقطعی که تروریست‌ها و خشونت‌طلبان به دنبال راه‌اندازی گردابی از خشونت، فقر، تحریم، ترور و کودتا هستند. از پاکستان تا ایران، از افغانستان تا ترکیه و از چین تا روسیه؛ آنها نمی‌خواهند ما دور هم جمع شویم و گفت‌و‌گو کنیم و کنار هم همدل و همزبان باشیم؛ اما باید بدانند این اراده ما است که دست در دست هم بر دشمن مشترک فائق شویم. البته این پیروزی مستلزم آن است که همگی مسئولیت خود را به یاد داشته باشیم. موفقیت ما نیازمند اراده مستمر در کشف سرچشمه‌های تباهی و پوشش دسته جمعی در خشکاندن این ریشه‌ها است. فقر و نابرابری از ریشه‌های خشونت و تروریست در این منطقه است.

رییس‌جمهور کشورمان ادامه داد: ما در معرض یورشی همه جانبه هستیم که نه تنها هویت ما را تهدید می‌کند بلکه مصمم است پیوندهای دیر پای ما را از هم بگسلد. کشوری که جنگی تجاری را با چین به راه انداخته، به پاکستان طعنه می‌زند، افغانستان را تحقیر می‌کند، ترکیه را تنبیه می‌کند، روسیه را تهدید می‌کند و ایران را تحریم می‌کند اولین کشوری است که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست.

وی افزود: وقتی تجارت چین را در تنگنا قرار می‌دهند همه ما متضرر می‌شویم، وقتی به پاکستان طعنه می‌زنند، تحقیر افغانستان خوار کردن همه ما است و هرگاه روسیه را تهدید کنند ما هم امنیت خود را در مخاطره می‌بینیم. وقتی ایران را تحریم می‌کنند همه ما را از تجارت پرسود و آزاد تحریم کرده‌اند.

روحانی گفت: ما اینجا هستیم تا بگوییم بنا نداریم این گستاخی‌ها را تحمل کنیم. مهمانان عزیز من می‌خواهم از تلاش ایران بگویم؛ ایران به حکم رسالت خود سد بزرگی در برابر سوداگران خشونت بوده است و بهای سنگین ایستادگی را هزاران نفر از دلاوران ما با پرداخت جان پرداختند. ما سالانه 800 ملیون دلار برای مبارزه با مواد مخدر و برای امنیت و سلامت اروپا و آسیا صرف می‌کنیم. برای لحظه‌ای تصور کنید اگر رخنه‌ای در این سد ایجاد شود چه فاجعه‌ای پیش می‌آید. ما در مبارزه با تررویسم هم صدها نفر از نیروهای خود را فدا نمودیم و سالانه میلیون‌ها دلار هزینه کردیم. بدون این فداکاری‌ها این منطقه شاهد حضور و قدرت‌گیری خلافت وحشی داعش بود.

وی با تاکید بر اینکه باید ضمن حفظ قدرت دفاعی، نظامی‌گری در منطقه را تقلیل دهیم، گفت: زیر ساخت انتقال انرژی و اطلاعات از دیگر هم‌کاری هایی است که باید دنبال کنیم و از تجارت کالا و خدمات به خصوص با همسایگان حمایت کنیم و به توازن قوای پایدار با همسایگان مبتنی بر احترام و عدم رقابت مخرب پایبند باشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکا کشوری مداخله‌جو است و نمی‌تواند کسی را در این آرمان‌ها یاری کندف گفت: انتظارات ما از آمریکا روشن است. از کسی که به دیوارها تعظیم می‌کند انتظار نداریم به پل‌ها احترام بگذارد. از کسی که به مسئولیت‌های گذشته تن نمی‌دهد انتظار نداریم مسئولیت جدید بر عهده بگیرد. از کسی که به تمدن‌های چند هزارسال احترام نمی‌گذارد انتظار نداریم نگهدارنده پایه تمدن‌های مشترک باشد. اما آمریکا هر کجا در انهدام جوامع سهمی داشته باشد اجازه نمی‌دهیم از هزینه خسارت‌ها بگریزد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثلا چکار میخواهید بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرحله نابودی مردم ایران از فقر و بیکاری و تورم

      • بدون نام

        همیشه در شرایط حساس یه چیزی هستیم چهل سال اینو میگن چیزی نخوایم

      • بدون نام

        چهل سال مقطع حساس هست

      • رضا

        چهل ساله مقطع حساسیم انگار

      • بدون نام

        موندم جواب آنهایی که میگن متأسفیم بزای آنها که به روحانی رای دادن و چی بگم انگار اگر رییسی انتخاب شده بود الان ایران گلستان بود شماها همونایی هستین که هشت سال زیر بال و پر مموتی و گرفتین اونم هشت سال گند زد به مملکت الانم به خودتون دهن کج میکنه

    • بدون نام

      برجام پوسیده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم براي كسايي كه بخاطر برجام به روحاني راي داد

    • بدون نام

      حسن جان بخیال شو بابا بیشتر بفکر اقتصاد مملکت باش
      علی برکت اللاه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کدوم فکر

      • بدون نام

        اتفاقاً به فکر اقتصاد خوشونن

    • بدون نام

      شمابملت خودت گستاخ ترید ولی واردات رو از اونجا قطع کن اگر صداقت داری و بلوف نمیزنی

    • بدون نام

      اگر نمیتونید تحمل کنید خب توضیح بدید چکار میخوایید بکنید

      پاسخ ها

      • م

        مگه کاری بلده؟ حرف علی برکه الله

    • بی نام

      خون راه ننداز مردم فقیر خونی دیگر در رگ ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی واسه حفظ دولتش نیاز داره دشمن تراشی کنه با هزینه مردم ...منتها اینو میدونه که مردم حوصله ندارن

    • بدون نام

      ...،حیف اون رای که به تو دادم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه فرقی داشت؟

    • بدون نام

      حسن امریکارو ول کن جلو بانکها کارمندان بانک دلالان بگیری مملت درست میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +

      • محمد

        مشکل همینه که یا این کارا کار خودشونه یا براشون نفع داره یا نمیخوان مملکت درست بشه که بازم براشون نفع داره

    • بدون نام

      واقعا حیف ان رای فقط حرف چنان رونق اقتصادی بکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه نکرد
        خیلی ناشکری
        مگه نگفنه بود چنان رونق اقتصادی داشته باشیم که به یارانه نیاز نداشته باشید
        مگه الان این طوری نیست

    • بدون نام

      خدایی گند زدی به مملکت ول کنید برید خو دتون عامل گرونی
      هستید

    • بدون نام

      بادمجون کیلویی 8 تومن پیاز کیلویی 4 تومن شبیه کابوسه

    • بدون نام

      براي شما حساسه
      براي ملت كه همه دوران ها بدبختي بوده

    • بدون نام

      زن و نون

    • علی

      همون مقطع حساس کنونی را میگی که الان ۴۰ ساله نوشیم؟!!

    • بدون نام

      يا مقطع حساسه
      يا جنگه
      يا تحريمم
      يا تورم 400% هست
      شما بفرمايي ما چه مقطعي را زندگي كرديم و راحت بوديم ؟!

    • شهرام

      درست میفرمایید جناب روحانی . کاملا دقیق فرمودید . در مقطع حساسی از زمان هستیم . دنیا طردمان کرده . اقتصادمان فلج که نه بلکه رو به موت است . تحریمها مثل باران بهار میبارد . اختلاس و دزدی تا گلوی مملکت را آلوده کرده . از همه مهمتر اینکه بخش اعظمی از ملت بعلت ناتوانی دولت در کنترل مافیای قیمتها ، بخش اعظمی از خورد و خوراکشان را حذف کرده اند . چند روز دیگر شب یلدا میرسد و شاهد مردانی خواهیم بود که روسیاه خانواده میشوند و فقط به آسمان نگاه میکنند اما معلوم نیست که از خدا چه میخواهند و برای که میخواهند . خدا بفریاد ایران برسد .

    • اصفهانی

      مثل یه بچه ی شیطون که ماشین را از صاحبش میگیره و با خوش شانسی چندتا پیچ و خطر را رد میکنه ولی ایندفعه پیچش مثل قبلیا نیس ، خیلی تنده ...باید انتخاب کنه که ماشین را بفرسته ته دره یا بکشه خاکی و پس صاحبش بده.

    • بدون نام

      این مقطع حساس تاریخی دست از سر ما برنمیداره

    • بدون نام

      حسن برو گند زدی بدترین ریس جمهوری انقلاب تو بودی فکر نکنم بد تر از تو بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبشون را بگو

      • بدون نام

        هر دفعه گفتیم اوضاع بهتر میشه بدتر شده ! باید منتظر بدتر از اینهم باشیم !

    • بدون نام

      دوستان زیادی حساس نباشید. ژاپن و ترکیه واردات نفتشون از ایران را 0 کردن تا اخر سال صادرات به 300 هزار بشکه میرسه. دولت حقوق کارمندا رو هم نمیتونه بده.برید نون خشک و بیسکویت و کنسرو بخرید

    • بدون نام

      نقی نهار نخورده اییییی.....

    • مهدی

      راست میگه در مقطع بزرگ تاریخ هستیم.
      آخه شما سپر دارید.دیگه بریدیم از فحش هائی که از تاریخ خوردیم.

    • بدون نام

      در مقطعی هستیم که مردم نفسهای اخر را می کشند .....

    • حجت

      حیف اراء و خدشه دار کردن شناسنامه بعد از دهه ۶۰ شدم ، والله دست به همه کار میشد زد خدارو شاکر که سالم زندگی کردم ، نه مثل برخی ها هر مالی رو بیت الحال فرض نکردم.

    • بدون نام

      کی نبودیم دقیقا؟؟

    • مصطفی

      خداوند حضور پر برکت جناب آقای روحانی عزیز و بزرگوار را در کنار ملت سرافراز ایران مستدام و سایه خیر و برکت او را بر سر مردم ایران محفوظ بدارد.خداوند هرچه او از دنیا میخواهد به او عطا کندجناب روحانی ایکاش میشد دوره ریاست جمهوری را به 16 سال افزایش میدادند . در این دوره کوتاه ملت ایران قادر نیستند تمام زوایای وجود متعالیتان را شناسائی نموده و با تفکرات و بینش های حضرتعالی مونس شوند. هیچگاه نمی توان قدردان زحمات شبانه روزی شما بود.خدایا مردم از خوشی

    • بدون نام

      لعنت به این مقطع حساس تاریخ !

    • taha

      مقطع حساس واسه شما یا مردم؟ما الان چهل ساله ک مقطع حساسه واسه مون .تاریخ یعنی همین مردم همین مدنیتی ک شما نابود کردین ب خدا اگه این کشور تصرف میشد کمتر خسارت میدید

    • بدون نام

      شمارا بخدا کنار بکش بزار شاید طرف مقابل یخرده به انصاف بیاد وسنگ اندازی نکنند پدر مصتضعف در آمد

    • بدون نام

      باداد صداش ( تکنولوژی ومیکروفن پیشرفته نبود) واضح نبود و...

    • بدون نام

      والا ما از اون زمانی که یادمون هست در مقطع حساسی قرار داشتیم .. نمی دونم چرا این مقطع حساس دست از سر ما بر نمی داره

    • بدون نام

      خیلی پررویی بابا.
      پدر مردم را در آوردی حالا نشستی اون بالا برامون روضه تاریخ میخونی؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تونمیدونی چی شده ایندفعه روحانی تمام مایحتاج مردم بجای این که به روز شود برگشته به پنجاه سال پیش یک مردم قدرت خرید لباسشویی ندارند برگشت شستن بادست ان هم باتاید گران دوم ابگرمکن برقی ونفتی وگازی همه گرون شده وحشتناک مردم اب گرم میکنن درداخل دیگ ویخچال گرون وووو ووووووو این دفعه خیلی مردم دارند عذاب میکشن یک فکری بکن نمی تونی بده دست کاردان مگه نمی گفتی توی این سینه من پرازدرد است تامردم راگول بزنی که زدی تورا هرکسی که می پرستی ازاین خرپیاده شو

    • حالم بهم میخوره از تکرار

      حرف تازه ای نیست . چهل سال است که در مقطع حساس تاریخی هستیم !

    • بدون نام

      چه مقطعی مردم فکر کردن راست میگید جناب روحانی شما نشان دادید که ادبیات هیچ نقشی نداره در تربیت جامعه و همه چی رو سیاسی نشون دادید ودادند و متاسفم برای شما واون کسی که مثلا خودمونی میخواد حرف بزنه میگه: با کدام اب و صابون....! این چه حساسیتی هست که با سیاست نامشخص و بودجه احزاب وافراد بالا وپایین میشه وما هیچ سودی نمیبریم ؟!!!!!به شما رای ندادم ولی توهین هم نکردم برام تعجب داره که اگه تشریفاتی هستید حداقل مردم را امیدوار نمیکردید!!

    • مگه میشه گفت؟

      چنگیز خان مغول و اسکندر مقدونی و محمود افغان با هم دسته جمعی اندازه ی روحانی فاتحه ی ایران رو نخوندند

    • امیر

      خیلی خوب منظورشو رسوند. آمریکا میخواد ایرانی نباشه، روحانی به کنایه گفت آهای اروپا ماییم که دازیم امنیتتو تامین میکنیم. حواست باشه
      واقعا سیاستمداره

    • بدون نام

      چنان رونق اقتصادی کنم

    • بدون نام

      پس استعفابده تابدترنشده کلیدتم ببرباخودت

    • بدون نام

      پس استعفابده تابدترنشده کلیدتم ببرباخودت

    • وحید

      جناب رئیس جمهور بنظرتون کی قراره مردم از این مقاطع حساس خلاص شن!!!یه سال ده سال بیست ساااااال یا شایدم چهل سال دیگه باید صبر کنیم

    • حسین میرنژاد

      در پاسخ به اونهایی که میگن فرق نداشت به کی رای بدیم خواهش میکنم دفعات بعد اگه براتون فرق نداره رای ندید. شاید برای بعضی فرق داشته باشه لااقل

    • بهاره

      حسن برو برونابودکردی ملت ایرانو بررررررررروووووووووووووووووووووو فقط برو

    • بدون نام

      چهل ساله که در مقطع حساس هستیم

    • علوی

      بفرمائید چه موقع در مقطع حساس نبوده ایم امان از دست این مقاطع چه تحصیلی چه تحمیلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج