۸۰۸۷۲۵
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه نیوکاسل"(Newcastle University) انگلستان صورت گرفته، نتایج امیدوارکننده‌ای را درباره تاثیر یک دارو بر بیماران مبتلا به سرطان مغز استخوان ارائه می‌دهد. دانشمندان در این پژوهش، بزرگترین بررسی را در مورد درمان بیماران مبتلا به "مولتیپل میلوما"(Multiple Myeloma) انجام دادند.

خبرگزاری ایسنا: پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدیدی دریافتند که مصرف نوعی دارو می‌تواند در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان مغز استخوان موثر باشد.

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه نیوکاسل"(Newcastle University) انگلستان صورت گرفته، نتایج امیدوارکننده‌ای را درباره تاثیر یک دارو بر بیماران مبتلا به سرطان مغز استخوان ارائه می‌دهد. دانشمندان در این پژوهش، بزرگترین بررسی را در مورد درمان بیماران مبتلا به "مولتیپل میلوما"(Multiple Myeloma) انجام دادند. میلوما، شایع‌ترین نوع سرطان استخوان است که از خود استخوان نشات می‌گیرد و منبع دیگری ندارد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که درمان بلندمدت با داروی "لنالیدوماید"(lenalidomide)، مدت زمان بهبودی بیماری را دو برابر می‌کند و امکان نجات بیماران را تا تقریبا هشت درصد افزایش می‌دهد.

افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان

پروفسور "گراهام جکسون"(Graham Jackson)، سرپرست این پژوهش گفت: این کشف غیرمنتظره نشان می‌دهد که استفاده بلندمدت از لنالیدوماید می‌تواند زمان بهبودی بیماران را پس از درمان ابتدایی، به شکل قابل توجهی افزایش دهد. این پژوهش، گام بزرگی در درمان میلوما به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که لنالیدوماید می‌تواند به بیماران جوان‌تر کمک کند از این بیماری دشوار نجات پیدا کنند. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که لنالیدوماید باید برای درمان افرادی که بیماری آنها به تازگی تشخیص داده شده و پیوند سلول بنیادی را پشت سر گذاشته‌اند، در نظر گرفته شود.

در این پژوهش، بیش از چهار هزار بیمار در 110 بیمارستان انگلستان مورد بررسی قرار گرفتند. در بخشی از این پژوهش، به 1137 بیمار مبتلا به میلوما، لنالیدوماید داده شد. نتایج بررسی نشان دادند که لنالیدوماید می‌تواند زمان بهبودی را در بیماران جوان‌تر، تا دو سال و در بیماران مسن‌تر تا یک سال افزایش دهد. همچنین، این دارو توانست میزان مرگ و میر را تا 50 درصد در هر دو گروه کاهش دهد.پروفسور "گورون کوک"(Gordon Cook)، از نویسندگان این پژوهش گفت: نتایج بررسی ما، نقش موثر لنالیدوماید را در طول عمر افراد مبتلا به میلوما تایید می‌کنند.

نتایج این پژوهش، در مجله "The Lancet Oncology" به چاپ رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین نیکخواه

      درسته، پدر من سرطان مغز و استخوان داشت و لنالیدوماید مصرف می‌کرد تاثیر شگفت انگیزی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج