اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۱۴۵۴۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

لیورپول در راه جشن قهرمانی زودهنگام؟

لیورپول سومین شروع برتر در تاریخ لیگ جزیره را به نام خود ثبت کرده است.

وبسایت نود: در حساس ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر انگلیس لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان آرسنال بود و در شب هت‌تریک بابی فرمینو، موفق شد با نتیجه ۵-۱ توپچی ها را تحقیر کند تا سال ۲۰۱۸ را با کسب ۵۴ امتیاز از ۲۰ بازی به پایان برساند.

لیورپول در ۲۰ بازی نخست خود ۱۷ مسابقه را برده و تنها در برابر چلسی (۱-۱)، منچسترسیتی (۰-۰) و آرسنال (۱-۱) امتیاز از دست داده است. کسب ۵۴ امتیاز از تنها ۲۰ بازی نخست، کاری است که پیش از لیورپول تنها دو تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر آن را انجام داده اند.

در حقیقت تنها چلسی فصل ۰۶-۲۰۰۵ (۵۵ امتیاز) و منچسترسیتی فصل ۱۸-۲۰۱۷ (۵۸ امتیاز) توانسته بودند نتایج بهتری در ۲۰ بازی نخست نسبت به لیورپول کسب کنند. اما آن دو تیم چه سرنوشتی داشتند و آن فصول را چگونه به پایان رساندند.

چلسی ژوزه مورینیو بعد از فصل خاطره انگیز ۰۵-۲۰۰۴، فصل بعد را هم با اقتدار کامل آغاز کرد. آبی های لندن در ۹ بازی ابتدایی خود به پیروزی رسیدند و تعداد بردهای خود را بعد از ۱۹ مسابقه، به عدد ۱۷ رسانده بودند که هر دو برای لیگ برتر یک رکورد محسوب می‌شد. چلسی بعد از ۲۰ بازی ۱۸ دیدار را برده بود و تنها برابر اورتون (تساوی ۱-۱) و منچستریونایتد (شکست ۱-۰) امتیاز از دست داده بود تا در پایان هفته بیستم ۵۵ امتیازی باشد.

فرم متزلزل چلسی در ماه فوریه در کنار عملکرد فوق العاده منچستریونایتد با آغاز سال ۲۰۰۶ نگرانی هایی را نسبت به تکرار قهرمانی ایجاد کرد اما آبی ها به مسیر خود بازگشتند و در نهایت بعد از پیروزی ۳-۰ مقابل رقیب مستقیم، منچستریونایتد در هفته سی و ششم، در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات از قهرمانی خود به بهترین شکل دفاع کردند.

بعد از پیروزی ۴-۰ مقابل وست‌بروم در هفته سوم، چلسی به صدر جدول رفت و دیگر آن را به هیچ تیم دیگری تحویل نداد تا ژوزه مورینیو باز هم آبی ها را به یک قهرمانی مقتدرانه دیگر برساند.

تا سال ها این سوال وجود داشت که آیا تیمی قادر است دستاوردهای چلسی در دو فصل ۰۵-۲۰۰۴ و ۰۶-۲۰۰۵ را تکرار کند؟ پاسخ این سوال منچسترسیتی پپ گواردیولا در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بود. سیتیزن ها حتی یک گام فراتر گذاشته و در این فصل رکوردهای ثبت شده مورینیو را یکی بعد از دیگری از بین بردند.

منچسترسیتی در ۲۰ هفته ابتدایی فصل ۱۹ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و تنها در جریان تساوی خانگی ۱-۱ مقابل اورتون در هفته دوم از کسب سه امتیاز ناکام بود. ۵۸ امتیاز در ۲۰ هفته ابتدایی سیتی گواردیولا را به مقتدرترین تیم تاریخ لیگ برتر در این بازه تبدیل کرده است. منچسترسیتی در ادامه نتوانست این روند را حفظ کند و دو بار متحمل شکست شد اما هیچ اتفاقی مانع از جشن زودهنگام قهرمانی آبی آسمانی ها نشد.

من‌سیتی در بازی هفته سی و سوم در ورزشگاه ومبلی با نتیجه ۳-۱ تاتنهام را برد و در انتظار بازی منچستریونایتد در برابر وست‌بروم نشست. یک روز بعد و با شکست ۱-۰ منچستریونایتد، نزدیک ترین تعقیب کننده سیتی، شاگردان پپ گواردیولا قبل از آغاز هفته سی و چهارم جشن قهرمانی گرفتند؛ قهرمانی که با بیشترین امتیاز (۱۰۰)، بیشترین امتیاز خارج از خانه (۵۰)، بیشترین گل زده (۱۰۶)، بیشترین پیروزی (۳۲) و بیشترین اختلاف امتیاز با تیم دوم جدول (۱۹) در تاریخ لیگ برتر همراه بود.

لیورپول در حساس ترین آزمون فصل خود روز پنجشنبه در ورزشگاه اتحاد به مهمانی منچسترسیتی خواهد رفت. دیداری که نقش مهمی در سرنوشت فصل لیورپول ایفا خواهد کرد و می‌تواند پاسخ مناسبی برای این سوال فراهم آورد که "آیا لیورپول شایسته ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ است؟"

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali.alone

      100%لیورپول امسال قهرمانه بدون شک با صلابت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج