۸۱۶۲۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شهرداری تهران: مالکان خانه نیما مذاکره نمی‌کنند

سرپرست شهرداری منطقه یک تهران می گوید: تعیین طرح فرهنگی برای خانه «نیما یوشیج» در شمال پایتخت از سوی میراث فرهنگی ،اعتراض مالکان فعلی را در پی داشته است، بگونه ای که اعلام کرده اند در شرایط کنونی امکان مذاکره نیست.

ایرنا: سرپرست شهرداری منطقه یک تهران می گوید: تعیین طرح فرهنگی برای خانه «نیما یوشیج» در شمال پایتخت از سوی میراث فرهنگی ،اعتراض مالکان فعلی را در پی داشته است، بگونه ای که اعلام کرده اند در شرایط کنونی امکان مذاکره نیست.

شهرداری تهران: مالکان خانه نیما مذاکره نمی‌کنند

اسماعیل بدریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در روز افتتاح خانه - موزه سیمین و جلال، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهر ان بر تعیین تکلیف این خانه تاکید کرد که بلافاصله موضوع در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی برای این خانه طرح فرهنگی گذاشته است و زمانی که یک ملک دارای این طرح باشد قیمت آن پایین می آید،خاطرنشان کرد: مالکان از این موضوع شکایت کردند و خواستار برداشتن طرح فرهنگی هستند.

سرپرست شهرداری منطقه یک تصریح کرد: مالکان فعلی نیز با یکدیگر اختلافات جدی دارند و اعلام کرده اند اکنون امکان مذاکره درخصوص خانه را ندارند.

وی افزود: مالکان این ملک می خواهند پس از شکستن رای وارد مذاکره در این باره شوند.

به گفته بدریان با توجه به اینکه تعیین قیمت کارشناسی برای املاک تا 6 ماه اعتبار دارد و شهرداری باید برای آن هزینه کند بنابراین هر زمان که بخواهیم با مالکان وارد مذاکره شویم قیمت کارشناسی ملک را تعیین خواهیم کرد.

خانه نیما یوشیج در سال 1380 مصادف با سالمرگِ این شاعر در فهرست آثار ملی کشور ثبت اما سال گذشته پس از 16 سال، از فهرست آثار ملی ایران خارج شد.

خانه نیمایوشیج واقع در محلهٔ تجریش تهران ،خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه رهبری است که در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 4603 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.

علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج (زادهٔ ۲۱ آبان ۱۲۷۶ - درگذشتهٔ ۱۳ دی ۱۳۳۸) شاعر معاصر ایرانی و بنیانگذار شعر نوین و ملقب به پدر شعر نو فارسی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج