۸۲۰۶۸۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شهرداری خانه نیما را تا آخر سال می‌خرد

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به دنبال تأمین اعتبار است، گفت: امیدواریم تا پایان سال خانه نیما را خریداری کنیم و آن را تبدیل به خانه موزه و یا پاتوق فرهنگی کنیم.

فارس: حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تاریخی زیادی در محدوده بازار تهران داریم، گفت: باید به این ساختمان‌ها از دو بُعد میراث و ایمنی نگاه کنیم بیشتر مالکان این بناها علاقه‌مند نیستند که بنای خود را حفظ کنند چرا که برایشان اقتصادی نیست. باید شرایطی فراهم کنیم که این ملک‌ها برای مالکان اقتصادی باشد و کمتر به فکر تخریب و نوسازی این بناهای تاریخی باشند.

شهرداری خانه نیما را تا آخر سال می‌خرد

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بسیار بر روی این بناهای تاریخی حساس شده است، گفت: به هیچ عنوان مجوز تخریب و نوسازی به این بناهای تاریخی داده نمی‌شود ولی مالکان این بناها به شکل‌های مختلف ساختمان را تخریب می‌کنند تا بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

خلیل‌آبادی اضافه کرد: برخی از این ساختمان‌ها 80 سال پیش ساخته شدند و از نظر ایمنی ضعیف هستند باید با کمک شهرداری و مالکان ایمن‌سازی لازم صورت گیرد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص خرید خانه نیما، گفت: به دنبال تأمین اعتبارات هستیم تا بتوانیم این بنا را خریداری کنیم از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خواسته‌ایم که بودجه خرید این خانه را فراهم کند.

به گفته خلیل‌آبادی، امیدواریم که امسال بتوانیم خانه نیما را خریداری کنیم و بعد از بازسازی آن را تبدیل به خانه موزه و یا پاتوق فرهنگی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج