۸۲۷۵۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ناامیدی از کارگردان‌های بزرگ در جشنواره فجر

در اکران های روز سوم هم انتظارات از کارگردان سرشناس حاضر در جشنواره سی و هفتم برآورده نشد و هنرمند و میرکریمی مانند کیومرث پوراحمد، علاقه مندان به سینما را ناامید کردند، حتی صفی یزدانیان هم نتوانست با «ناگهان درخت» درخشان ظاهر شود و طرفداران «در دنیای تو ساعت چند است؟» ناراضی به خانه برگشتند.

همدلی: سی‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر سومین روز خود را پشت سر گذاشت و مستند «بهارستان خانه ملت» به کارگردانی بابک بهداد و فیلم های «ناگهان درخت» صفی یزدانیان، «قصر شیرین» رضا میرکریمی و «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند به نمایش درآمد. در اکران های روز سوم هم انتظارات از کارگردان سرشناس حاضر در جشنواره سی و هفتم برآورده نشد و هنرمند و میرکریمی مانند کیومرث پوراحمد، علاقه مندان به سینما را ناامید کردند، حتی صفی یزدانیان هم نتوانست با «ناگهان درخت» درخشان ظاهر شود و طرفداران «در دنیای تو ساعت چند است؟» ناراضی به خانه برگشتند.

ناامیدی از کارگردان‌های بزرگ در جشنواره فجر

حضور کم‌فروغ بزرگان

انتقادها از «تیغ و ترمه» به کارگردانی پوراحمد به قدری تند و تیز بود که کارگردان مو سپید کرده سینما به صورت رسمی از همه و حتی تاریخ سینما عذرخواهی کرد. میرکریمی هم به قدری در سال های اخیر درگیر امور مدیریتی و دبیری جشنواره ها شده که فاصله بسیار زیادی با کارگردان مولف «اینجا چراغی روشن است»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «به همین سادگی» و «حتی یه حبه قند» پیدا کرده؛ فیلم هایی که سیمرغ هایی را هم برایش به ارمغان آوردند. محمدرضا هنرمند هم بعد از 17 سال دوری از سینما و ساخت «عزیزم من کوک نیستم» با هنرنمایی پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، مرحوم مهدی فتحی و ... با «سمفونی نهم»، فیلمی عجیب و غریب به جشنواره آمده که یاد هیچ یک از آثار خوش ساختش را زنده نکرد.

سانس‌های فوق‌العاده

البته از سوی دیگر، تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها در سینماهای مردمی به سانس فوق العاده کشیده شده، از آن جمله می توان به فیلم «متری شش و نیم»، ساخته جنجالی سعید روستایی اشاره کرد؛ فیلمی که دیرتر از دیگر فیلم‌ها به جدول نمایشی جشنواره اضافه شد و ۱۵ سانس فوق‌العاده داشت.‌ البته حاشیه‌هایی مانند انتشار خبر توقیف و ممیزی «متری شش و نیم» هم در استقبال پرشور مخاطبان بی تاثیر نبود. همچنین فیلم‌های نرگس آبیار، علیرضا رئیسیان، محمدحسین مهدویان، همایون غنی زاده و نیما جاویدی از دیگر فیلم‌هایی بودند که نمایش آنها در سانس فوق العاده ادامه پیدا کرد.

این بهدادِ متفاوت

در پردیس ملت که نسبت به روز قبلش، جمعیت بیشتری حضور داشتند ۴ فیلم به نمایش درآمد و بازیگران اصلی آنها از جمله حامد بهداد، مهناز افشار، پیمان معادی، ساره بیات و حمید فرخ نژاد به نشست خبری فیلم‌های‌شان رفتند. بهداد مانند دوره های گذشته جشنواره با حرکات عجیب و منحصر به فردش، سوژه اصلی عکاسان به شمار می رفت. یکی دیگر از اتفاقات عجیب روز سوم جشنواره در سالن رسانه‌ها، جلوگیری از ورود افرادی بود که کارت آنها به عنوان تصویربردار ثبت شده اما در دو سانس آخر یعنی هنگام نمایش فیلم‌های قصر شیرین رضا میرکریمی و سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند به سالن نمایش فیلم‌ها راه پیدا نکردند. البته پاسخ درستی به چرایی این اتفاق داده نشد. در این روز حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی که دیگر می‌توان او را رئیس سازمان سینمایی دانست، به سینما بهمن رفت تا سانس ویژه ای با نمایش فیلم «غلامرضا تختی» برای نابینایان برگزار شود.

درختِ کسل‌کننده

دیگر فیلم روز سوم جشنواره برای اهالی رسانه «ناگهان درخت» صفی‌یزدانیان بود، همه منتظر فیلم جذاب دیگری همچون «در دنیای تو ساعت چند است» بودند اما خیلی‌ها این فیلم را در اندازه اثر قبلی یزدانیان ندانستند و به خاطر طولانی بودن فیلم، خسته شدند. با این حال پیمان معادی که علاوه بر ایفای نقش اصلی در این فیلم، تهیه کننده آن هم است، در این باره گفت: «این فیلم به دنبال فروش بیست و پنج میلیاردی نیست اما قطعاً برای دیده شدن هم دست به هر کاری نمی‌زند و شاید تنها ۱۰درصد عاشقان سینما علاقه‌مند به این فیلم باشند.»

معادی در شرایطی در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر نقش داشته، که در فیلم سعید روستایی هم نقش مهمی را ایفا کرده و در کنار حامد بهداد احتمالاً از نامزدهای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد خواهد بود. حامد بهداد که در فیلم «جان‌دار» هم بازی کرده، در سومین روز جشنواره برای تماشای فیلم «قصر شیرین» رضا میرکریمی به سالن رسانه‌ها آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج