جاباما
۸۳۰۳۶۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

یاد بگیرید که چگونه از سیکل قدرت روزانه، هفتگی و فصلی بدن‌تان در جهت ارتقاء سلامت‌تان استفاده کنید، بدون اینکه به درد سر بیفتید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: یاد بگیرید که چگونه از سیکل قدرت روزانه، هفتگی و فصلی بدن‌تان در جهت ارتقاء سلامت‌تان استفاده کنید، بدون اینکه به درد سر بیفتید.

دندان‌تان را بعد ازظهرها پُر کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

خاصیت ضد درد بی‌حسی دندان بعد ازظهرها بیشتر از صبح‌ها دوام می‌آورد. مطالعه‌ای نشان داد لیدوکائین وقتی که در ساعات اولیه‌ی بعد ازظهر تزریق شده بود در مقایسه با صبح زود، پنج برابر طولانی‌تر سیستم عصبی را بی‌حس نگه داشته بود.

فشار خون‌تان را صبح‌ها و شب‌ها چک کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

به طور کلی فشار خون در طول روز نوسان دارد؛ نزدیک به زمان خواب در پایین‌ترین سطح خود است و صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بالاترین میزان را دارد. اگر قرار است فشار خون‌تان را تحت کنترل داشته باشید تا به پزشک‌تان کمک کنید تصمیم بگیرد آیا به دارو نیاز دارید یا نه، پس با یک بار چک کردن فشار خون در روز نمی‌توانید اطلاعات درستی به پزشک‌تان بدهید.

اگر خودتان فشار خون‌تان را می‌گیرید، بهترین کار این است که یک بار صبح و یک بار پایان عصر یا شب این کار را انجام دهید. هر روز سر ساعت مشخصی فشار خون‌تان را بگیرید و بی‌نظم نباشید. توجه به این نکته‌ی مهم تفاوت زیادی در نتیجه خواهد داشت و پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد به داروی فشار خون نیاز دارید یا فقط کافیست با رژیم غذایی مناسب و ورزش، فشار خون‌تان را کنترل کنید.

چهارشنبه‌ها و شنبه‌ها خودتان را وزن کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

کارشناسان مدتهاست توصیه می‌کنند افرادی که سعی در کاهش وزن دارند دست کم یک بار در هفته خودشان را وزن کنند و این روشی است که تاثیرش ثابت شده. اما حالا پژوهشی که در دانشگاه واشنگتن انجام شده توصیه‌ی دیگری دارد: یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که رژیم دارند معمولا آخرهفته‌ها کمی پُرخوری می‌کنند اما اگر چهارشنبه (که آخرین روز کاری هفته است) خودتان را وزن کنید (مخصوصا اول صبح که وزن‌تان کمترین است)، بازخورد مثبتی می‌گیرید که می‌تواند وسوسه‌ی پُرخوری آخر هفته را کاهش دهد. و مجددا وزن کردن در روز شنبه نیز کمک‌تان می‌کند اگر در دو روز تعطیلی گذشته پُرخوری کرده‌اید، فورا روش خود را اصلاح کنید.

سر شب ورزش کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

اگر دوست دارید زودتر به تناسب اندام و وضعیت بهتری در سلامتی خود برسید باید بدانید ورزش کردن در ساعات پایانی روز موثرترین راه است. تحقیقات نشان می‌دهد بین ساعات ۴ تا ۸ عصر، در مقایسه با ساعات صبح، قدرت و استقامت به میزان ۵ درصد بالاتر می‌رود و شما می‌توانید سخت‌تر تمرین کنید و ضمنا عضلات‌تان نیز گرم‌ترند که کمک‌تان می‌کند از آسیب پیشگیری کنید.

داروهای پیشگیری کننده را سرشب مصرف کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند آسپرینی که هر روز مصرف می‌کنید اگر عصر یا شب مصرف شود کمتر ممکن است موجب خونریزی معده شود، و حتی احتمال دارد این زمان ِ مصرف باعث محافظت کنندگی بیشتر از شما نیز بشود. علتش این است که احتمال حمله قلبی صبح‌ها بیشتر می‌شود (بین 6 صبح و ظهر، خطر حمله قلبی تقریبا سه برابر بیشتر از باقی ساعات روز است). آسپرین با کاهش احتمال چسبندگی پلاکت خون کمک می‌کند ریسک لخته شدن خون پایین بیاید. یک عدد قرص آسپرین به تنهایی، در تمام طول عمر ده روزه‌ی پلاکت از آن محافظت می‌کند، اما پلاکت‌های جدید تمام مدت در حال ساخته شدن‌ هستند. مصرف آسپرین در شب خیال‌تان را راحت می‌‌کند که طی خطرناک‌ترن ساعات شب، داروی کافی برای محافظت از پلاکت‌های تازه تولید شده دارید.

اول بهار، شبی که قرار است ساعت‌تان را یک ساعت به جلو بکشید، یک ساعت زودتر به رختخواب بروید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

هیچکس یک ساعت به جلو کشیده شدن ساعت در اول بهار را دوست ندارد و قلب‌تان هم دلیل خوبی دارد که مثل شما از این یک ساعت کمتر خوابیدن بیزار باشد. محققان سوئدی دریافته‌اند طی اولین هفته‌ی یک ساعت به جلو کشیده شدن ساعت‌ها، احتمال حمله قلبی ۵ درصد بیشتر می‌شود که به احتمال بسیار زیاد به دلیل همان یک ساعت کمبود خواب و اختلالی است که در سیکل بدن روی می‌دهد. بهار سال بعد یک ساعت زودتر به راختخواب بروید تا این کمبود را جبران کنید.

تست آسم را صبح انجام دهید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

راههای هوایی بدن ما در تاریک‌ترین ساعات شب (بین 2 تا 5 صبح) به طور طبیعی تنگ‌تر و ملتهب‌تر می‌شوند، بنابراین احتمال حملات آسم در این ساعات بیشتر است. اگر صبح اول وقت به پزشک‌تان مراجعه کنید تست تشخیصی شما بیشتر نشاندهنده‌ی وضعیت بیماری‌تان خواهد بود چون علائم‌تان در بدترین حالت خود هستند. ضمنا از آنجاییکه خانمها در روزهای پیش از پریود خود، بیشتردر معرض حملات و علائم شدید آسم هستند توصیه می‌شود در همین زمان برای تست آسم مراجعه کنند و در این مدت داروها را در دسترس خود بگذارند.

داروی آلرژی‌تان را شب‌ها مصرف کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

علائم تب یونجه مانند آبریزش بینی، خارش گلو و عطسه معمولا صبح‌ها شدیدترند. مصرف دارو پیش از زمان خواب برای بیشتر افراد دچار آلرژی مفید خواهد بود.

صبحانه‌تان را کنار پنجره میل کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

قرار گرفتن در معرض خورشید صبحگاهی به تنظیم ساعت درونی بدن‌تان کمک می‌کند و بهتر می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. ضمنا شب‌ها نیز راحت‌تر به خواب خواهید رفت.

شام‌تان را دست کم سه ساعت پیش از خواب میل کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

در بیماری ریفلاکس اسید معده به مری، اسید معده مکررا به سمت مری می‌رود و این می‌تواند علائم آسم را نیز تشدید کند. کارشناسان توصیه می‌کنند حتی اگر سوزش معده ندارید، به نفع سلامتی‌تان است که شام‌تان را دست کم سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب تمام کنید.

اگر به شرق سفر می‌کنید، صبح و اگر به غرب سفر می‌کنید شب به مقصد برسید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

اگر به شرق کره زمین سفر می‌کنید، تابیدن نور خورشید صبحگاهی به صورت‌تان هنگام ترک فرودگاه کمک‌تان می‌کند ساعت بدن‌تان را با وقت جدید تنظیم کنید. اگر به غرب کره زمین سفر می‌کنید، سعی کنید عصر آنجا برسید. برای جلوگیری از جت لگ؛ چند روز پیش از سفر از غرب به شرق کره زمین، اول صبح از نور قدرتمند خورشید استفاده کنید تا ساعت بدن‌تان تشویق به استفاده از آن شود. اگر هم قرار است از شرق به غرب کره زمین بروید، از چند روز قبل خودتان را در معرض نور عصرگاهی قرار دهید تا ساعت درونی‌تان کمی به تاخیر بیفتد. به هر جهتی که سفر می‌کنید، اولین شبی که در منطقه‌ی زمانی جدید هستید، قبل از خواب یک دوز 3 میلی گرمی ملاتونین مصرف کنید تا خواب بهتری داشته باشید و ساعت درونی‌تان نیز تنظیم شود.

عصرها پیاده روی کنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

خیلی از افرادی که آلرژی دارند، صبح‌ها دچار عطسه و خارش گلو می‌شوند و ضمنا بسیاری از درختها نیز گرده‌های خود را با اولین تابش نور صبحگاهی رها می‌کنند. بنابراین بهترین زمان برای پیاده روی، عصرها و شب‌هاست.

بعد ازظهرها چُرت بزنید

عادتهای خوب سلامتی را به وقت‌شان انجام دهید

احساس خواب آلودگی بعد از ناهار لزوما به این معنی نیست که زیاد خورده‌اید. سیکل هوشیاری بیولوژیکی شما در ساعات اولیه‌ی بعد ازظهر کمی افت می‌کند، بنابراین زمان خوبی است که کمی چُرت بزنید. حتی اگر قبل از چُرت زدن یک فنجان چای یا قهوه بنوشید خیلی بهتر هم هست. شاید عجیب و ضدنقیض به نظر برسد اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند اثرات انرژی بخش کافئین حدودا 45 دقیقه بعد از نوشیده شدن بروز خواهند کرد. یعنی وقتی که بیدار شوید سرحال و باانرژی خواهید بود. البته اگر معمولا شبها بیخوابی دارید، بعد از 5 بعد ازظهر چُرت نزنید.

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیرا

      آقا من آخری رو همیشههههه و حتمااااا انجام میدم.

    • بدون نام

      عالی بود ممنون

    • بدون نام

      ممنون از مطلب زيباتون

    • sara

      مرسی جالب ومفید بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج