جاباما
۸۴۰۶۵۳
۴ نظر
۵۱۳۲
۴ نظر
۵۱۳۲
پ

برای این مسائل به دیگران توضیح ندهید

برخی از موضوعات هستند که کاملا شخصی می‌باشند، موضوعاتی مثل اعتقادات شخصی، رابطه عاطفی یا حقوق دریافتی... بنابراین نیازی نیست که در مورد آن‌ها به دیگران توضیح بدهیم.

برترین‌ها: تصمیماتی که ما در زندگی مان می‌گیریم، به شخصیت، فرهنگ، بلوغ، علاقه شخصی و خیلی از فاکتور‌های دیگر وابسته است؛ بنابراین ما نمی‌توانیم دیگران را به خاطر تصمیماتی که می‌گیرند یا رفتار‌هایی که از خود نشان می‌دهند، سرزنش کنیم. برخی از موضوعات هستند که کاملا شخصی می‌باشند، موضوعاتی مثل اعتقادات شخصی، رابطه عاطفی یا حقوق دریافتی... بنابراین نیازی نیست که در مورد آن‌ها به دیگران توضیح بدهیم؛ بنابراین اگر در مواردی که در ادامه برایتان آورده ایم، مورد حمله سوالات اطرافیان قرار گرفته اید، بدانید که شما هیچ تعهدی برای توضیح به آن‌ها ندارید.

برای این مسائل به دیگران توضیح ندهید

اعتقادات مذهبی و سیاسی

اعتقادات هر کس به خودش مربوط است، بنابراین دلیلی ندارد که شما برای دیگران در مورد آن‌ها توضیح دهید. البته اگر دیگران در مورد اعتقادات مذهبی و سیاسی از شما سوال کردند، تا جایی که فکر می‌کنید آزارتان نمی‌دهد، می‌توانید در موردش حرف بزنید، اما ابن را بدانید که مجبور نیستید برای جلب رضایت دیگران آنچه نمی‌خواهید را به زبان آورید یا این که برای متقاعد کردن آن‌ها هزار دلیل و برهان بیاورید. آنجا که توضیح در مورد این مسائل برایتان سخت است، بهتر است که سکوت کنید.

روابط عاطفی

به دیگران این اجازه را ندهید که زندگی عاطفی شما را در کنترل خود داشته باشند یا که مدام در مورد آن نظر دهند. تنها شمایید که می‌توانید برای رابطه تان تصمیم بگیرید. اگر شما از فردی خوشتان آمد، اما دیگران نظر مثبتی راجع به آن نداشتند، بهتر است که به نظرات آن‌ها توجهی نکنید و راه خودتان را بروید. شما مجبور نیستید برای آن‌ها توضیح دهید که چه چیز طرف مقابل شما را جذب کرد. تنها کافی ست که به ندای قلب تان گوش دهید و راه خودتان را بروید.

تنهایی

شاید از این که شما تنهایی را انتخاب کرده باشید، مورد نقد‌های منفی و بمباران سوالات دیگران قرار بگیرید، اما این زندگی شماست و به هیچ کس دیگری ربطی ندارد، بنابراین دلیلی ندارد که به آن‌ها توضیح دهید. شاید شما در این وضعیت احساس آرامش می‌کنید یا این که از آزادی که دارید لذت می‌برید. دلیل شما هر چه باشد تنها به خودتان مربوط است؛ بنابراین در مقابل این سوال اطرافیان که «چرا تنهایی؟» بهتر است که سکوت کنید.

عذرخواهی نکردن

اگر شما کاری کرده اید یا حرفی زده اید که نیازی به عذرخواهی در آن نمی‌بینید، بهتر است که این کار را نکنید. در واقع اگر شما برای چیزی که بدان اعتقادی ندارید، عذرخواهی کنید، خودتان را زیر سوال می‌برید؛ بنابراین بهتر است که اگر از نظر خودتان اشتباهی مرتکب نشده اید، تنها برای جلب رضایت دیگران، عذرخواهی نکنید. البته این بدبن معنی نیست که خودخواه باشید و از حرف تان پایین نیایید، اما اگر واقعا از نظر خودتان اشتباهی نکرده اید، زیر بار حرف زور هم نروید.

برای این مسائل به دیگران توضیح ندهید

تمام کردن رابطه

تمام رابطه‌های عاطفی به خوبی و خوشی به پایان نمی‌رسد، برخی از روابط به بن بست می‌خورند و دو طرف چاره‌ای جز جدایی ندارند. اگر شما هم در رابطه عاطفی تان احساس می‌کنید که به بن بست رسیده اید، بهتر است که بیش از آن ادامه ندهید. اگر بار‌ها برای طرف مقابل تان دلایل ناراحتی تان را توضیح داده اید، اگر او به شما احترام نمی‌گذارد یا اگر طوری رفتار می‌کنید که احساس بی ارزش بودن می‌کنید، بهتر است که بدون هیچ توضیحی از او جدا شوید. اگر احساس کردید که این کار به صلاح تان است، به طرف مقابل تان اجازه ندهید که با حرف هایش شما را متقاعد کند. شما مجبور نیستید برای این تصمیم به اطرافیان تان هم توضیح دهید؛ بنابراین به خودتان مطمئن باشید و راهی را که فکر می‌کنید به صلاح تان است، بروید.

تیپ و استایل

استایل شما نیز یکی از چیز‌هایی ست که تنها به خود شما ربط دارد. این که شما موهایتان را چگونه می‌بندید، چگونه آرایش می‌کنید یا این که چه لباس‌هایی می‌پوشید، به هیچ کسی جز خود شما ربط ندارد. همین که خودتان با آن‌ها احساس خوبی دارید، کافی ست؛ بنابراین برای تیپ و ظاهرتان به هیچ کس توضیح ندهید.

مکانی که زندگی می‌کنید

برخی از ما زندگی در وسط شهر را دوست دارند و برخی دیگر زندگی در حومه شهر، جایی آرام و به دور از هر نوع تکنولوژی. این که شما کدام مکان را برای زندگی ترجیح می‌دهید، به خودتان مربوط است. حتی این که شما تنها زندگی می‌کنید یا با خانواده تان نیز دلیلی کاملا شخصی ست؛ بنابراین در این مسائل نیز به دیگران اجازه سوال کردن ندهید. آن‌ها از زندگی خصوصی شما چیزی نمی‌دانند، بنابراین شایسته نظر دادن و قضاوت کردن نیز نیستند.

شغل

اگر در شغل آرزوهایتان در حال کارید، پس خوش به حالتان. شاید درآمد زیادی نداشته باشید، اما همین که از کارتان لذت می‌برید، یک دنیا می‌ارزد. احتمالا اطرفیان تان در مورد این که چرا شما این شغل را انتخاب کرده اید شما را سرزنش کنند، یا حتی شغل‌های پردرآمدتری به شما پیشنهاد دهند، اما بهتر است که با آن‌ها بحث نکنید و به کارتان ادامه دهید. هیچ چیزی بیشتر از کار کردن در شغلی که بدان علاقه ندارید نمی‌تواند به شما امید و انگیزه زندگی دهد.

برای این مسائل به دیگران توضیح ندهید

تربیت فرزندان

هر پدر و مادری، از این رو که با فرهنگ‌های متفاوتی بزرگ شده اند، شیوه تربیت متفاوتی نیز دارند. این که شما کودکتان را شبیه به دیگری تربیت نمی‌کنید، بدین معنی نیست که روش شما اشتباه است؛ بنابراین تحت تاثیر حرف‌های دیگران، به شیوه تربیت تان شک نکنید و راه خودتان را بروید. نیازی نیست که شما در مورد آنچه که به نظرتان درست است، برای دیگران توضیح دهید و دلیل و منطق بیاورید.

اهداف و آرزو‌ها

فرقی نمی‌کند که اهداف شما در چه زمینه‌ای ست، شغلی، عاطفی، هنری، ورزشی یا... هر چه باشد شما با اهداف و آرزو‌هایی که در سر دارید زنده اید. اگر کسی با اهداف شما مشکل دارد، بدین معنی ست که از شما و زندگی تان هیچ نمی‌داند؛ بنابراین به هیچ کس اجازه ندهید که سد راه شما در رسیدن به آرزوهایتان شود. رویا‌های شما نباید رویا بمانند، پس بدون توجه به نظرات دیگران، برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

مثبت اندیشی

برخی از افراد منفی نگرند، آن‌ها به همه چیز به دید منفی نگاه می‌کنند و بدتر از آن این که مثبت اندیشان را نیز به سخره می‌گیرند. زندگی هیچ فردی بدون مشکل نیست، اما ما برای این که امید به زندگی مان را از دست ندهیم، باید با دیدی مثبت به اطرافمان نگاه کنیم. اگر افرادی در اطراف شما هستند که مدام برای شادی و خنده هایتان به دنبال دلیل اند، بهتر است که آن‌ها را به حال خودشان بگذارید. شما نباید برای مثبت اندیشی تان به دیگران توضیحی دهید. تنها کافی ست در جواب آن‌ها به این طرز نگاه تان افتخار کنید و به راهتان ادامه دهید.

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      good...

    • بدون نام

      ما نمی خواهیم توضیح بدیم ولی ملت دست بردار نیستند

    • بدون نام

      من سرم تو کار خودم بوده همیشه ولی یه عده فضولی تو خونشونه البته اینم بگم که جوری رفتار کردم که خیلی وقتا مستقیم نمیتونن ازم سوال کنن از این و اون سراغ میگیرن

    • بدون نام

      در جواب به این کامنت ها معلومه که شما نمی تونید با سیل جمعیت افراد بیکار کنجکاو کنار بیایید
      شما باید این افراد را کنار بگذارید ، مگر اینکه چاره ای نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج