۸۴۵۹۶۸
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

زورآزمایی همت جوانان گمیشان با قدرت سیلاب

با گذشت حدود ۱۰ روز از بروز سیل در برخی از نقاط گلستان پیک اصلی سیلاب حاصل از سرریز سدهای شرقی استان بالاخره به شهر تاریخی گمیش تپه در شمال غربی استان گلستان رسیده است.

خبرگزاری مهر: با گذشت حدود ۱۰ روز از بروز سیل در برخی از نقاط استان پیک اصلی سیلاب حاصل از سرریز سدهای شرقی استان بالاخره به شهر تاریخی گمیش تپه در شمال غربی استان گلستان رسیده است.

بومیان منطقه بر این عقیده اند که مدیریت و کنترل سیلاب امشب نقش سرنوشت‌سازی در زیر آب رفتن یا نرفتن این شهر تاریخی و ساحلی دارد.

مشاهدات عینی نشان می‌دهد که علیرغم آنکه چند ساعت از تاریک شدن هوا در شامگاه چهارشنبه هفتم فروردین می‌گذرد اما جوانان و نوجوانان و حتی زنان ترکمن در بخش شرقی شهر گمیش تپه در مسیر معروف به ناردانلی مشغول پر کردن کیسه گونی برای مستحکم کردن کناره‌های کانال اصلی شهر هستند.

حجم آب ورودی به سوی گمیش تپه از سوی شمال شهر سیمین شهر به گمیش تپه لحظه لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود.

امشب شب سرنوشت است

قادر محمد ارازلی که پیرمردی حدوداً ۸۰ ساله است، گفت: امشب شب سرنوشت است اگر بتوانیم با کیسه گونی یا بیل مکانیکی سیلاب را طوری هدایت کنیم که وارد خانه‌های مردم نشود از تمام خطرات سیلاب عبور می‌کنیم.

وی افزود: الان زمانی برای لایروبی کانال نداریم اما هر طور که شده باید این سیل بزرگ را از شهر به سوی دریا هدایت کنیم.

زورآزمایی همت جوانان گمیشان با قدرت سیلاب

عبدالعزیز امانی، قایقران گمیشانی که در تاریکی شب همچنان مشغول به کار است، اظهار کرد: با قایق در حال حمل خاک برای مستحکم کردن کناره‌های کانال اصلی شهر هستم اگر میزان حضور بیل مکانیکی و بلدوزر بیشتر شود به راحتی می‌توانیم از سیلاب امشب عبور کنیم.

وی هم بر این عقیده است که امشب شب حساسی برای گمش تپه و اهالی ساکن در این شهر است.

وضعیت گمیشان ثابت شده است

برخی امکانات جدید به منطق رسید و باعث شد چندین دستگاه بیل مکانیکی و بولدزر که در نقاط مختلف شهر خاموش رها شده بود، دوباره به حرکت در آیند.

فرماندار گمیشان در خصوص آخرین وضعیت گمیشان اظهار کرد: گمیشان چند روزی است که وضعیت ثابتی دارد و در محاصره آب است که البته این آب نوسان دارد و گاهی بالا آمده و گاهی فروکش می‌کند.

امیرشیر توماج افزود: بالا آمدن آب گرگانرود، شهر و حتی پل خواجه نفس هم را تحت تأثیر خود قرار داده است و مردم احساس نگرانی می‌کنند.

زورآزمایی همت جوانان گمیشان با قدرت سیلاب

توماج با بیان اینکه خطری مردم را تهدید نمی‌کند، گفت: آبی که از جانب آق قلا بر اثر انفجار به سمت پایین دست و گمیشان روان شد اکنون فروکش کرده است.

وی بیان کرد: جاده ناردانی باز شده ولی بیشتر ماشین آلات سنگین و کمکدار می‌توانند از آن عبور کنند. گمیشان به آق قلا و جاده گمیشان به خواجه نفس هم همچنان مسدود است.

توماج گفت: در جاده خواجه نفس به گمیشان بخش از سدی که مردم در برابر سیل ایجاد کردند پاره شده و البته نیروهای مردمی برای ترمیم آن کمر همت بستند.

وی اظهار کرد: همه نیروها در منطقه مستقر هستند و سعی می‌کنند نقاطی که شهر را تهدید می‌کند، را پوشش دهند.

سه مرحله بحران را پشت سر گذاشتیم

توماج با بیان اینکه همچنین یک حفاظ برای سیلاب احتمالی که از بخش شرق وارد شود، ساخته شده است، تأکید کرد: علاوه بر اینکه نیروهای دولت برای حفاظت از شهر زحمت می‌کشند مردم هم جانانه از شهر خود دفاع می‌کنند و این زیباترین بخش ماجرا است.

وی افزود: چند مرحله از بحران، بارش ۲۰۰ میلی متری باران در گمیشان و سیمین شهر و مواجه با آبی که در سه بخش و به حجم ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۳۰۰ مترمکعبی از بالادست می‌آمد، را پشت سر گذاشتیم.

توماج گفت: در حوزه سیمین شهر و گلدشت همه چیز تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد و بحران را فعلاً پشت سر گذاشتیم و اکنون بیشترین نگرانی در گمیش تپه است که امیدواریم که گمیش تپه هم با تمهیدات اندیشیده شده به شرایط عادی برگردد.

فرماندار گمیشان بیان کرد: البته آثار این وضعیت ممکن است تا هفته‌ها ادامه داشته باشد ولی از روزهای آینده منتظر فروکش کردن آب هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م ش

      دولتی ها خجالت بکشند که نمی کشند وهمیشه طلب دارند از مردم

    • بدون نام

      بازم مردم دمتون گرم خاک بر سر دولت مردا ما

    • م.م

      اینکه سیله انشاالله ایندفعه زلزله۲۰ ریشتری بیادوهمه روکوفه یکون بکنه آخه اینم مملکته که درست کردن مرغ کیلویی ۱۶ هزارتومان گوشت کیلویی ۱۵۰۰۰۰ تومان والاه دیگه هیچی نمیشه خرید

    • م.م

      اینکه سیله انشاالله ایندفعه زلزله۲۰ ریشتری بیادوهمه روکوفه یکون بکنه آخه اینم مملکته که درست کردن مرغ کیلویی ۱۶ هزارتومان گوشت کیلویی ۱۵۰۰۰۰ تومان والاه دیگه هیچی نمیشه خرید

    • ناشناس....

      دم ایرانی جماعت گرم خاککککککککککک

    • وحید

      جناب م م مطلب شما ربطی به این موضوع نداشت خودم بچه گلستان هستم اتفاقیه که افتاده بافحش به دولت یاسرزنش کردن اینو اون چیزی درست نمیشه موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج