جاباما
۸۶۲۸۲۳
۲ نظر
۵۰۸۷
۲ نظر
۵۰۸۷
پ

چرا همیشه به مشاوره افراد حرفه‌ای نیاز داریم؟

دنیایی که ما درون آن زندگی می‌کنیم، فشار‌های مختلفی را از جهات مختلفی به ما وارد می‌کند. همه‌ی ما می‌دانیم که خیلی از وقت‌ها در برابر این فشار‌ها تسلیم می‌شویم و آرزو می‌کنیم که‌ای کاش کسی بود که بتوانیم فشار این خستگی را با او تقسیم کنیم.

برترین‌ها - ترجمه از یگانه سهرابی: دنیایی که ما درون آن زندگی می‌کنیم، فشار‌های مختلفی را از جهات مختلفی به ما وارد می‌کند. فشار‌هایی همچون خانواده، کار، سلامتی، محیط، سیاست‌های دولت و یا مشکلات خاص خودمان. شاید کتمان کنید، اما همه‌ی ما می‌دانیم که خیلی از وقت‌ها در برابر این فشار‌ها تسلیم می‌شویم و آرزو می‌کنیم که‌ای کاش کسی بود که بتوانیم فشار این خستگی را با او تقسیم کنیم.

چرا همیشه به مشاوره افراد حرفه‌ای نیاز داریم؟

برخی از ما از اعضای خانواده، دوستان، همکاران و یا حتی افراد غریبه در این زمینه کمک می‌گیریم. اما دسته‌ی دیگری از مردم به هیچ وجه از کسی درخواست کمک نمی‌کنند و رنج می‌کشند. ما در این مقاله در صدد تغییر عقیده‌ی شما برمی آییم و در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چرا همیشه به مشاوره افراد حرفه‌ای نیاز دارید. با ما همراه باشید.

مشاوره افراد حرفه‌ای

حتی بزرگترین و برجسته‌ترین افراد جامعه هم به مشاوره افراد حرفه‌ای نیاز دارند. اما ایده‌ی نشستن در دفتر یک مشاور برای بسیاری از مردم، تصور بعیدی است و حتی احمقانه به نظر می‌آید. آن‌ها ترجیح می‌دهند شب تا صبح را به ولنگاری بگذرانند و با خوشگذرانی‌های موقت، مشکلات خود را از یاد ببرند. آن‌ها می‌خواهند با این کار از زیر بار مشکلات خود در بروند. اما نمی‌دانند که هرکسی باید مشکلش را به موقع حل کند وگرنه در آن غرق خواهد شد. حال ممکن است بعضی از ما نیاز مبرم تری به مشاوره افراد حرفه‌ای داشته باشیم. اما اولین سوال این است که مشاوران قادر به حل چه مشکلاتی هستند؟

مشکلات متعارف که توسط مشاوران حل و فصل می‌شود

مشاوران حرفه‌ای اصولاً چیزی فراتر از یک مشورت دهنده هستند. آن‌ها تمام توجهشان را به شما معطوف می‌کنند تا بتوانند منابع اصلی مشکل شما را پیدا کنند و به شما کمک کنند که در مسیر درست و راه اصلی قرار بگیرید. پس از یک دوره‌ی جلسات مشاوره با افراد حرفه ای، شما نحوه‌ی برخورد و حل مسئله را به طور کامل فرا خواهید گرفت. برخی از متعارف‌ترین مشکلاتی که توسط مشاوران حل می‌شود:

۱. اعتیاد به الکل و مواد مخدر

بسیاری از جوامع مختلف در جهان با مشکلات اعتیاد سر و کله می‌زند و امروزه طیف اعتیاد‌ها متنوع‌تر از گذشته است؛ مانند اعتیاد به تلویزیون، قمار، اینترنت، اعتیاد به غذای خاص و.... اگرچه که الکل و مواد مخدر همیشه در صدر این لیست درخشان قرار داشته اند؛ اعتیاد به الکل می‌تواند ریشه در مشکلات دوران کودکی، فشار کاری، عدم برقراری رابطه محبت آمیز با خانواده و همسر یا یک فقدان خاص در زندگی داشته باشد. ریشه‌ی این مشکل هرچه که می‌خواهد باشد، مهم این است که مواد مخدر و الکل خیلی از زندگی‌ها را به مرز نابودی کشانده است.

چرا همیشه به مشاوره افراد حرفه‌ای نیاز داریم؟

اگر به مسکن‌های دارویی برای مقابله با فشار کار روزمره نیاز دارید، پس می‌توانید برای مشاوره افراد حرفه‌ای مراجعه کنید و داروی مناسب خود را با مشورت آن‌ها دریافت کنید. اما روی آوردن به مواد مخدر می‌تواند زندگی شما را خراب‌تر از چیزی که هست بکند و سلامت شما را تا حد مرگ کاهش دهد. ممکن است بپرسید که چرا برخی از مردم دچار اعتیار می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها به راحتی زندگی شان را می‌کنند؟

تصور غلط ما این است که فکر می‌کنیم اعتیاد قابل ترک کردن است. اعتیاد خصوصاً به الکل، نمی‌تواند کاملا ترک شود و حتی به گفته‌ی روانشناسان، تأثیری صرفاً چند ماهه یا چند ساله دارد. شاه کلید حل این مشکل، مصرف بسیار کم و دور ماندن از تمام ماشه‌هایی است که اعتیاد شما را فعال می‌کنند.

۲. استرس و افسردگی

مشکلات روانی نیز یکی از متعارف‌ترین مشکلات جوامع به حساب می‌آید. این مشکلات مثل جعبه‌ی پاندورا می‌مانند و بهتر است تا حد ممکن از آن‌ها دوری کنیم. اما هر روزه با مشکلات و موارد استرس زای بسیاری همچون کار، خانواده، صورتحساب‌های ناتمام و هزار مورد دیگر مواجه می‌شویم که مغز ما را مثل یک آسیاب فرسوده می‌کنند.

اگرچه که یک مقدار استرس می‌تواند ما را سرحال و رو به جلو نگه دارد، اما مقدار زیاد آن قطعاً می‌تواند آسیب‌های وحشتناکی به انسان بزند. سلامت روانی یک بخش حیاتی برای سلامت انسان است و بدون آن، احتمالاً جسم ما کاملاً بلا استفاده خواهد بود.

بهتر است چند روزی را از کارتان فاصله بگیرید و برای هر نعمتی که دارید خدا را شاکر باشید. اهدافتان را برشمارید و برای رسیدن به آن‌ها رویاپردازی کنید. این کار می‌تواند حال و هوای شما را عوض کند و برای موجهه با چالش‌های جدید آماده کند. البته بسیاری از مردم واژه‌های استرس و افسردگی را با همدیگر یکی می‌دانند که این یک اشتباه محض است. این دو، هر کدام بلای مختلفی هستند که افسردگی نسبت به استرس به درمان پیچیده‌تر و تخصصی تری نیاز دارد.

۳. مشکلات رابطه‌ای

این نوع از مشکل هم در میان تمام جوامع بسیار متعارف است. چرا که تقریباً همه‌ی ما روابط بد و فاجعه آمیزی را با خانواده، خواهر یا برادرمان، معشوقه مان، همکار‌ها یا همسایه هایمان تجربه کرده ایم. در مشاوره افراد حرفه‌ای متوجه می‌شویم که مشکلات رابطه‌ای ما در زمان بزرگسالی ریشه در کودکی ما دارد و از شما خواهد پرسید که در زمان کودکی برای شما چه اتفاقی افتاد؟ شما هم فکر می‌کنید که این سوال فقط برای اتلاف وقت پرسیده شده و جیب شما را خالی خواهد کرد. اما لازم است بدانید که بخش اعظمی از مشکلات زمان بزرگسالی ما ریشه در مشکلات زمان طفولیت مان دارد.

چرا همیشه به مشاوره افراد حرفه‌ای نیاز داریم؟

نتیجه

اگر در زندگی تان زخم یا آسیب روحی خاصی را متحمل شدید و نمی‌توانید از دست آن خلاص شوید، سریعاً به یک روانشناس مراجعه کنید. اگر فکر می‌کنید که با روانشناس خارج از محدوده‌ی زندگی تان راحت ترید، پس به دنبال مشاوره افراد حرفه‌ای در خارج از شهر خود بگردید.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معصومه

      خواهش میکنم اگه کسی مشاور خوب و با قیمت معقول میشناسه به من معرفی کنه.ممنون میشم.

    • امیر

      مقاله خیلی خوبی بود ، ممنون از اطلاع رسانی هایی که به ملت در حال پیشرفت ایران میکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج