جاباما
۸۶۴۵۳۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تخت‌روانچی: قبلا با کنگره آمریکا گفتگو کرده‌ایم

نماینده ایران در سازمان ملل در گفتگو با یک رسانه آمریکایی عنوان داشت که اگر آمریکایی‌ها اطلاعات موثقی در اختیار دارند چرا به افکار عمومی مردم خود و جهان ارائه نمی‌دهند.

خبرگزاری مهر: «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل، در گفتگو با سی بی اس آمریکا، ضمن جعلی خواندن اطلاعات آمریکا که مدعی است تهدیدهای ایران در منطقه افزایش یافته است، عنوان داشت: اگر آمریکایی‌ها اطلاعات موثقی در اختیار دارند چرا به افکار عمومی مردم خود و جهان ارائه نمی‌دهند.

وی در ادامه، اطلاعات جعلی را ریشه مشکلات در خاورمیانه دانست و گفت: تا زمانی که آن‌ها نمی‌توانند این اطلاعات را به اشتراک بگذارند، بنابراین ما این اطلاعات را به عنوان اطلاعات جعلی می‌نامیم. تا زمانی که آن‌ها نمی‌توانند این اطلاعات را با عموم مردم به اشتراک بگذارند، من فکر می‌کنم که هیچ چیز با ارزشی وجود ندارد. این است که می‌گوئیم این اطلاعات نامعتبر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون با هیچ یک از نمایندگان کنگره آمریکا مذاکره کرده اید یا خیر، گفت: ما قبلاً با برخی از اعضای کنگره گفتگو کرده‌ایم، اما اخیراً خیر. این یک اقدام متعارف است که در زمان آن انجام می‌دهیم.

تخت‌روانچی: قبلا با کنگره آمریکا گفتگو کرده‌ایم

نماینده ایران در پاسخ به این سوال که چه کسانی بوده اند، گفت: به شخصه تاکنون با هیچ کسی در کنگره صحبت نکرده‌ام.

مجری این شبکه به خبر مطرح شده مبنی بر وجود شماره تماس ظریف بر صفحه تلفن سناتور «داین فاینستاین» سناتور دموکرات آمریکا اشاره کرد و پرسید آیا هیچ از دموکرات‌ها در این موقعیت کلیدی با ایران تماس داشته اند؟

تخت روانچی پاسخ داد: من در این زمینه اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که ترامپ در گفتگو با سرپرست وزارت دفاع گفته است نمی‌خواهد به سوی جنگ با ایران برود، افزود: من اعتقاد دارم که رئیس جمهوری ترامپ نمی‌خواهد بجنگد.

وی ادامه داد: اما این بدان معنا نیست که افرادی که به او نزدیک هستند نظر خود را به اشتراک نگذارند. من نمی‌خواهم در سیاست آمریکا دخالت کنم، اما واقعیت این است کسانی از مقامات دولت سعی دارند با تحریک، زمینه لازم را برای جنگ یا درگیری با ایران ایجاد کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: چیزی که رئیس جمهوری ترامپ امروز گفت، چیز جدیدی نیست، زیرا ما معتقدیم ایران به جنگ علاقه ندارد. ما نمی‌خواهیم شاهد یک درگیری گسترده در منطقه خودمان باشیم. بنابراین کسانی که سعی در ایجاد بی ثباتی و ناامنی در منطقه دارند، باید مراقب این مساله باشند.

تخت روانچی در پاسخ به این سوال که رهبر عالی شما و رئیس جمهوری ترامپ می‌گویند که جنگ نمی‌خواهیم، اما شما می‌گوئید که باید مراقب بود، گفت: هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد، تا زمانی که در منطقه ما ناو آرمادا، ناوگان و بمب افکن وجود دارد. سوالاتی که باید مطرح شود این است که چرا آرمادا در منطقه است؟

وی تصریح کرد: اطلاعات جعلی که علت اصلی همه این وقایع است باید مورد توجه قرار گیرد و باید مراقبت شود. ما معتقدیم به محض این که از این اطلاعات جعلی خلاص شویم، همه ما در وضعیت بسیار بهتری قرار خواهیم گرفت.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که منظور ما از اطلاعات جعلی چیست، گفت: اطلاعات جعلی که ما می‌گوئیم این است که ایران در مشکلات منطقه دخیل است؛ اطلاعات جعلی که می‌گوئیم این است که ایران بی ثباتی را در عراق ایجاد می‌کند، مساله مهم این است که حتی این گزارش‌های اطلاعاتی، توسط متحدان آمریکا هم پذیرفته نمی‌شوند، بنابراین این‌ها دلایل اصلی مشکلات در منطقه ما هستند.

تخت روانچی درباره ادعای تصاویر قایق‌های کوچک سپاه که به موشک‌های کوتاه برد مجهز شده اند هم گفت: من یک نظامی نیستم، اما می‌توانم به شما بگویم که ما موشک‌ها را شلیک نکرده ایم، ما موشک‌های قایق‌های کوچک را استفاده نکرده ایم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: تا زمانی که آن‌ها نمی‌توانند این اطلاعات را به اشتراک بگذارند، بنابراین ما این اطلاعات را به عنوان اطلاعات جعلی می‌نامیم. تا زمانی که آن‌ها نمی‌توانند این اطلاعات را با عموم مردم به اشتراک بگذارند، من فکر می‌کنم که هیچ چیز با ارزشی وجود ندارد. این است که می‌گوئیم این اطلاعات نامعتبر است.

تخت روانچی افزود: تنها به کسانی که این گزارش‌های اطلاعاتی را معتبر دانسته اند، نگاه کنید. همان کسانی که مسئول دخالت در عراق در سال ۲۰۰۳ بودند همان‌هایی هستند که اکنون تلاش می‌کنند درگیری دیگری را در منطقه ما ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که درباره جان بولتون صحبت می‌کنید، اظهار کرد: من از کسی نام نمی‌برم، اما او در آمریکا و همچنین اروپا شناخته شده است که به دنبال یافتن راه‌هایی برای ایجاد درگیری بین آمریکا و ایران است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که شما دیپلمات هستید، آیا به دنبال مذاکره هیچ یک از آمریکایی‌ها برای کاهش این تنش‌ها بوده اید گفت: در این عرصه کاری تاکنون انجام نشده، اما نتیجه آن کاملاً روشن است. شما نمی‌توانید ارعاب و فشار داشته باشید و در عین حال درخواست گفتگو کنید.

تخت روانچی تاکید کرد: گفتگو و ارعاب نمی‌توانند دست در دست هم دهند، آن‌ها در تقابل هم قرار دارند. شما نمی‌توانید گفتگو را با کسی آغاز کنید که تلاش می‌کند مشکلی برایتان ایجاد کند، تلاش می‌کند تا شما را مرعوب سازد، تلاش می‌کند به شما زور بگوید.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه آمریکا همچون کسی است که چماق به دست گرفته و می‌خواهد ارعاب ایجاد کند، گفت: همزمان هم درخواست گفتگو می‌دهد.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: به چگونگی اظهارنظر آن‌ها درباره ایران نگاه کنید، به پیش شرط‌هایی که برای ایران مطرح کرده اند بنگرید، در نتیجه می‌توانید به این جمع بندی برسید که آن‌ها علاقه‌ای به گفتگو ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج