۸۶۷۷۵۱
۴ نظر
۵۰۶۷
۴ نظر
۵۰۶۷
پ

رهایی از قصاص برای مرد همسرکش

قضات دادگاه کیفری مرد میانسالی را که به اتهام قتل همسر سابقش به قصاص محکوم شده بود به علت پیگیری نکردن پرونده از سوی خانواده مقتول به پرداخت دیه محکوم کرد.

ایران نوشت: قضات دادگاه کیفری مرد میانسالی را که به اتهام قتل همسر سابقش به قصاص محکوم شده بود به علت پیگیری نکردن پرونده از سوی خانواده مقتول به پرداخت دیه محکوم کرد.

این مرد هفت سال پیش پس از جدایی از همسرش متوجه رابطه‌های پنهانی وی شده و او را با چاقو به‌ قتل رسانده بود. بعد از دستگیری متهم محاکمه شد اما دختر ومادر زن مقتول از حق قصاص خود گذشت کردند. مادر مقتول گفت: من به‌خاطر نوه‌ام از حق قصاص داماد سابقم گذشت می‌کنم نمی‌خواهم نوه‌ام وقتی بزرگ شد از من کینه‌ای به دل داشته باشد. اما پدر مقتول خواستار قصاص متهم شد. بدین ترتیب متهم پس از اعتراف به‌جنایتی که مرتکب شده بود به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد.

اما هفت سال از زمان صدور حکم سپری شد و پدرمقتول که باید مبلغ تفاضل دیه را پرداخت می‌کرد تا مرد زندانی اعدام شود نتوانست این پول را فراهم کند و پرونده را نیز پیگیری نکردند. سرانجام چند روز قبل مرد زندانی که از بلاتکلیفی ۷ ساله در زندان خسته شده بود با درخواست اعمال ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی از قضات دادگاه خواست او را از این وضعیت بلاتکلیفی نجات دهند.

بدین ترتیب قضات شعبه دهم دادگاه کیفری متهم را به پرداخت دیه محکوم وصبح دیروز از نظر جنبه عمومی واعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی یعنی از جنبه عمومی جرم وی را محاکمه کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دیگه چه قانونی است؟ سر جون از دست رفته باید تفاضل دیه پرداخت کنه یعنی چی

    • راستگو

      نوه ات از تو کینه داشته باشد ولی از پدرش که مادرش را کشته نداشته باشد در ضمن مرد حق نداشت زن را که از او جدا شده بود بکشد هر چند زن به بیراهه می رفت چون از او جدا شده بود

    • بدون نام

      جنایت کارها همیشه راهی براشون هست که از مجاذات رهایی پیدا کنند وهمیشه خون یک انسان پایمال میشه تفاضل دیه را باید خود دولت بده تا این قاتلها وجانیها براحتی دست به قتل وجنایت نزنتد

    • بدون نام

      خوب از بیت المال بدید چه طور افغانی ها میتونن از بیت المال استفاده کنن ایرانی ها نه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج