۸۷۰۲۸۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رقابت تنگاتنگ فیلم‌ها در فصل اکران عید فطر

ترتیب چینش فیلم‌‌های حاضر در اکران رمضانی موجب شد این فصل از نمایش فیلم‌‌های سینمایی در رکود مطلق به سر ببرد.

وطن‌امروز: ترتیب چینش فیلم‌‌های حاضر در اکران رمضانی موجب شد این فصل از نمایش فیلم‌‌های سینمایی در رکود مطلق به سر ببرد. کنار هم قرار دادن چند فیلم‌اولی در کنار کمدی «سامورایی در برلین» موجب شد تنها کمدی حاضر در گیشه با فروش ۳ میلیاردی بیش از سایر فیلم‌ها مورد توجه قرار گیرد. با پایان یافتن اکران رمضانی و بر پرده نشستن فیلم‌‌های عیدفطر به نظر می‌رسد جان تازه‌ای به سینما دمیده شود. ۵ فیلم در اکران عید فطر در معرض دید علاقه‌مندان سینما قرار خواهد گرفت؛ ۲ فیلم کمدی و ۲ فیلم اجتماعی و یک ملودرام معمایی که نبردی تنگاتنگ در گیشه خواهند داشت.

«زهر مار» به کارگردانی جواد رضویان، «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور و «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در اکران عید فطر و از روز چهارشنبه روی پرده خواهند رفت. از هم‌اکنون به نظر می‌رسد از میان تمام فیلم‌‌‌هایی که روی پرده خواهند رفت، بهترین فیلم جشنواره فجر یعنی «شبی که ماه کامل شد»، فیلم تحسین شده «سرخپوست» و کمدی پرچهره «ما همه با هم هستیم» بیش از دیگر فیلم‌ها مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

«شبی که ماه کامل شد» بهت شد، حیرت شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، معما شد

تازه‌ترین فیلم نرگس آبیار نه‌تنها مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، بلکه تقریبا توانست تمام جوایز اصلی جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند؛ فیلمی با موضوعی امنیتی و با محوریت زندگی برادر عبدالمالک ریگی که منجر به شکل‌گیری یک ملودرام معمایی می‌شود. این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی خلق شده و بخش زیادی از ایرانیان از پایان آن باخبرند اما جذابیت درام قصه و پرداخت به جزئیات و اهمیت به عواطف انسانی اثر تحسین‌برانگیز نرگس آبیار را مورد توجه قرار خواهد داد. الناز شاکردوست و هوتن شکیبا به عنوان ۲ بازیگر اصلی این فیلم نقشی متفاوت از تمام عمر بازیگری خود ایفا کردند.

در کنار آنها فرشته صدرعرفایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، پدرام شریفی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، امین میری، بانیپال شومون، شبنم مقدمی و فرید سجادی‌حسینی نیز ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه این فیلم آمده است: روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد.

«ما همه با هم هستیم» یا همه با هم در یک کمدی

کمال تبریزی که در تجربه ساخت فیلم‌‌های کمدی مسیری ناموفق را در سال‌‌های اخیر طی کرده است، این بار «ما همه با هم هستیم» را با بهره‌‌‌گیری حداکثری از سلبریتی‌ها جلوی دوربین برده است؛ اتفاقی که موجب انتقاد بسیاری از اهالی رسانه شده و گفته می‌شود دستمزدهای شگفت‌انگیزی برای بازی‌‌های چندروزه در این فیلم پرداخت شده است.

محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی‌پور، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، بهزاد قدیانلو و... بخشی از بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود موضوع این اثر کمدی ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بماند. اکنون مشخص نیست آیا تبریزی به اندازه بهره‌‌‌گیری از سلبریتی‌ها توانسته بر جذابیت قصه خود بدون نیاز به شوخی‌‌های جنسی و مبتذل بیفزاید یا تجربه رکود در کمدی‌‌های این کارگردان ادامه‌دار خواهد بود؟

«سرخپوست» سینمایی

«سرخپوست» نیما جاویدی در جشنواره فیلم فجر توانست تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیزد. فارغ از کنایه‌ها و تعابیر سیاسی که در لایه‌‌های دراماتیک این فیلم پنهان مانده، اثر نیما جاویدی در فرم سینمایی خود کم‌نظیر حاضر شده است. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و آتیلا پسیانی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند؛ بازیگرانی که پیش از این نقشی مشابه را جلوی دوربین نبرده بودند و از همین رو تجربه متفاوتی برای تماشای آنها فراهم شده است. فیلم در فضایی معمایی، تقابلی میان قانون و انسانیت را به رخ می‌کشد و عمده سکانس‌‌های آن در فضای رازگونه زندان روایت می‌شود.

تعبیرهای فرامتنی متفاوتی پس از نمایش آن از این فیلم شکل گرفت؛ اما در هر صورت نیما جاویدی در روایت سینمایی داستان خود موفق عمل کرده است. در خلاصه داستان «سرخپوست» آمده: سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند.

«زهرمار» و یک شانه تخم‌مرغ

«زهرمار» جواد رضویان اگرچه جزو معدود کمدی‌‌‌هایی بود که جرأت حضور در جشنواره فجر را داشت اما به نظر می‌رسد اکران این فیلم در جشنواره چندان برای رضویان و فیلم اول او خوش‌یمن نبوده است؛ کمدی‌ای که سوژه‌ای جذاب را برای پرورش در اختیار دارد اما با داستان کم‌مایه و پی‌رنگ‌‌های تکراری به عنوان شانه تخم‌مرغی‌‌‌‌‌ترین فیلم حاضر در اکران عید فطر می‌توان آن را معرفی کرد.

فیلمی حول حاشیه‌‌های زندگی یک مداح با بازی سیامک انصاری که روایت آن چندان به مدیوم سینما نمی‌‌‌‌‌‌‌‌آید و بهتر می‌بود رضویان از همان ابتدا شبکه نمایش خانگی را برای رونمایی از فیلمش انتخاب می‌کرد. سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب‌اهری و سیامک ادیب ترکیب بازیگران «زهرمار» را تشکیل می‌دهند و در خلاصه داستان این فیلم نیز آمده است: رضا مردی که امروز به عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود، گذشته‌ای دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند... .

«دختر شیطان» بزن، برقص، بخوان

قربان محمدپور با ساخت فیلم قبلی خود اگرچه تلاش‌‌‌هایی برای همکاری مشترک بین سینمای ایران و هند انجام داد اما تلاش‌‌های او به «سلام بمبئی» رسید که از ارزش‌‌های سینمایی خالی بود و صرفا به یک کمدی گیشه‌ای محدود می‌شد. به نظر می‌رسید بیش از هر چیزی محدودیت‌‌های سینمای ایران او را به هند کشانده بود تا مساله رقص و حجاب را به شیوه خودش در سینما حل کند.

او این ‌بار هم «دختر شیطان» را در فضای بین ایران و هند ساخته است. اطلاعاتی از این فیلم منتشر نشده و تنها مشخص شده موسیقی «دختر شیطان» توسط «دلشاد شیخ» ساخته شده و «سونو نیگام» و «آریجیت سینک» ۲ خواننده سرشناس هندی ۲ ترانه از ۶ ترانه دختر شیطان را خوانده‌اند. از همین رو مشخص است دختر شیطان فیلمی موزیکال خواهد بود و بیش از درام قصه، شاهد رقص و آواز در این اثر خواهیم بود. حمید فرخ‌نژاد در کنار ایشا گوپتا، جکی شروف، گلشن گروور، سیمران میشکروتی، محمدرضا شریفی‌نیا و فردین حفیظی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج