۸۷۰۳۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

راز گشایی از دیدار‌های رئیسی؛ او برای تغییر آمده

ابراهیم رئیسی از زمانی که در مسند ریاست دستگاه قضا نشسته، سعی دارد چهره متفاوتی از خود به نمایش بگذارد.

رویداد ۲۴: ابراهیم رئیسی از زمانی که در مسند ریاست دستگاه قضا نشسته، سعی دارد چهره متفاوتی از خود به نمایش بگذارد.

تا پیش از رئیسی، دیدارهای روسای دستگاه قضا به صورت «سخنران و حضار» برگزار می‌شد، مدتی است اما این رسم به هم خورده و میهمانان به صورت دور تا دور می‌نشینند و شکل «متکلم وحده» برای رئیس دستگاه قضا از بین رفته است؛ شاید تصمیماتی از این دست امیدوارکننده باشد که قوه قضائیه که رئیس آن از بدنه دستگاه قضاست، به سمت تغییر حرکت می‌کند.

مدیران مسئول رسانه او را نقد می‌کنند و از مشکلات می‌گویند؛ اما جالب آنکه تغییر صورت می‌گیرد و مثلا حکم توقیف برای بیش از دو ماه برچیده می‌شود. احتمالا باید تفاوت را در پیشینه همه روسای قوه دید و به سابقه سی ساله قضایی رئیسی امیدوار بود و گفت فردی که سی سال در قوه قضائیه بوده، حتما مشکلات را بهتر از کسی می‌شناسد که از بدون سابقه قضایی از حوزه به قوه آمده است.

راز گشایی از دیدار‌های رئیسی؛ او برای تغییر آمده

در دیدار روزنامه‌نگاران با رئیس قوه قضائیه، رئیسی سخن اسماعیلی سخنگوی قوه که گفته بود «یکی از خبرنگاران از کف خیابان جمع شده» را اصلاح کرده بود و از ادبیاتی قابل قبول‌تر استفاده کرده بود.

به نظر می‌رسد ابراهیم رئیسی سعی دارد با برگزاری جلساتی با افراد مختلف، تا حدی مشکلات را حل کند. هر چند در دیدار او با فعالان دانشجویی، باز هم خبری از فعالان تشکل‌های اصلاح طلب و صنفی دانشگاه‌های کشور نبود، اما در دیدار با روزنامه‌نگاران، چند مدیر سایت اصلاح طلب فرصت یافتند مواضع خود را مطرح کنند.

در این مدت رئیسی البته دو دستور مهم داده است. یکی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان مهریه که ظاهرا با ساز و کار جدید، دیگر زندانی مهریه نخواهیم داشت و دومی رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی و عدم توقیف رسانه‌ها بیش از دو ماه. چنانچه چند روز پیش اعلام شد هفته نامه صدا رفع توقیف شده و تا زمان تشکیل دادگاه، اجازه دارد به انتشار خود ادامه دهد.

نمایندگان سابق و فعلی مجلس نیز در این مدت نامه‌هایی به رئیسی نوشته‌اند و دو دیدار نیز با رئیس قوه قضائیه برگزار کرده‌اند. درخواست برای رسیدگی سریع و شفاف به پرونده پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی، رسیدگی مجدد به پرونده سعید طوسی و ... از جمله این نامه‌ها بوده.

محمد کاظمی نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس می‌گوید امروز هر اتفاقی که در جامعه می‌افتد، مردم از قوه قضائیه انتظار دارند مشکلات را حل کند لذا به همین جهت در سال‌های اخیر در واقع کار قوه قضائیه و اجتهاد قوه قضائیه چند برابر شده و از طرف دیگر حقوق‌ها در قوه قضائیه هیچ افزایشی نداشته است. در نتیجه فشار مضاعفی بر روی قضات و کارکنان وجود دارد. اگر رییسی بتواند در جذب قضات و تکمیل کادر اداری قوه قضائیه گامی بر دارد، موفق خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج