۸۷۲۴۴۵
۵۰۴۲
۵۰۴۲
پ

تغذیه بعد از ماه رمضان، چگونه باید باشد؟

ماه رمضان و روزه‌داری، فرصت خوبی است که بدن به لحاظ تغذیه‌ای بازسازی شود. اما، آنچه نباید فراموش شود، توصیه‌های غذایی بعد از یک ماه روزه‌داری است.

برترین‌ها: ممکن است برای برخی از روزه‌داران این سوال مطرح باشد که بعد از اتمام ایام روزه‌داری آیا لازم است برای عادی سازی شیوه تغذیه خود نکاتی را رعایت کنند؟ آیا می‌توانند در تمام وعده‌ها غذا صرف کنند یا بازگشت به شرایط عادی باید به مرور و مثلا در عرض یک هفته انجام بگیرد؟

بازگشت یکباره مصرف غذا در وعده‌های غذایی هیچ اشکالی ندارد. البته به شرطی که افراد مراقب میزان دریافت چربی، نمک و شکر باشند و نباید هیچ یک از این مواد بخصوص شکر را بیش از اندازه مصرف کنند.

تغذیه بعد از ماه رمضان، چگونه باید باشد؟

وعده‌های غذایی سبک و کم حجم را انتخاب کنید

بعد از ماه مبارک رمضان غذا‌ها را در حجم کم و در تعداد وعده بیشتر میل کرده و در طول روز ۳ وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و ۲ تا ۳ میان‌وعده مصرف کنید. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز است که به هیچ عنوان نباید فراموش شود.

تغذیه بعد از ماه رمضان، چگونه باید باشد؟

تعادل و تنوع را در مصرف مواد غذایی رعایت کنید

تعادل و تنوع را در مصرف مواد غذایی رعایت کنید؛ برای رعایت تعادل و تنوع باید در طول روز از ۵ گروه اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، گروه میوه‌ها، گروه سبزی‌ها، گروه شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغز‌ها استفاده شود. همچنین به مقدار خیلی کم از مواد غذایی متفرقه شامل روغن‌ها و شیرینی‌ها مصرف کنید.

خوردن را به تدریج آغاز کنید

خوردن مقدار زیادی غذا، به شکل یک باره، مشکلاتی را در دستگاه گوارش ایجاد می‌کند و باعث نفخ و احساس ناراحتی درمعده می‌شود؛ از این رو، باید خوردن غذا را به تدریج و با غذا‌های کم حجم و سبک، با مقدار کم، آغاز کرد.

غذا‌های سرخ کردنی و کبابی نخورید!

روش‌های کباب کردن، تنوری کردن یا پخت غذا در فر به علت خشکی ممکن است به دستگاه گوارش آسیب برساند و توصیه می‌شود به ویژه در روز‌های ابتدایی بعد از ماه مبارک کمتر استفاده شود. همچنین بهتر است از کباب کردن با زغال پرهیز شود و به جای آن از کباب پز استفاده شود.

تغذیه بعد از ماه رمضان، چگونه باید باشد؟

بدترین روش پخت که متاسفانه بسیار مورد استقبال عده‌ای زیاد از افراد است، روش سرخ کردن است. جالب این‌که با این روش بیشتر ویتامین‌های مواد غذایی از بین می‌روند و فرد تنها مقدار زیادی چربی که بسیار چاق‌کننده است را وارد بدن خود می‌کند. لازم است تا حد امکان از مصرف غذا‌های سرخ‌کردنی پرهیز و در صورت مصرف اندک، حتما تنها از روغن مایع مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن در حرارت‌های بالا استفاده شود.

مایعات بیشتری مصرف کنید

بدن در ماه مبارک رمضان، مقدار زیادی آب از دست داده است. بنابراین، بسیار مهم است که با نوشیدن آب و انواع مایعات، کمبود آب بدن را جبران کنیم.

مصرف لبنیات را ادامه دهید

معمولا مصرف لبنیات در ماه رمضان بیشتر می‌شود، عادت بسیاری از افراد در این ماه، این بوده که با یک لیوان شیر افطار کنند که بهتر است مصرف شیر را در وعده صبحانه ادامه دهند و از ماست و دوغ خانگی کم‌چرب و کم نمک نیز در وعده‌های غذایی ناهار و شام استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج