۸۷۵۹۳۸
۹۱ نظر
۶۵۳۷
۹۱ نظر
۶۵۳۷
پ

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

در چند ماه اخیر موضوع تسلط یا ناآشنایی هنرمندان و به‌خصوص بازیگران ایرانی به زبان‌های خارجی در صفحات فرهنگی رسانه‌ها و سایت‌های مجازی تیتر شده است.

روزنامه شهروند: در چند ماه اخیر موضوع تسلط یا ناآشنایی هنرمندان و به‌خصوص بازیگران ایرانی به زبان‌های خارجی در صفحات فرهنگی رسانه‌ها و سایت‌های مجازی تیتر شده است. اول‌بار این موضوع را انتقادات مغرضانه رسانه‌هایی خاص درباره انگلیسی صحبت‌کردن لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین تیتر کرد. در حالی که هر کسی حتی در زبان مادری خودش هم می‌تواند در واژه‌هایی خاص تیک‌های کوچکی داشته باشد. جدیدترین مورد تیترشدن این موضوع را هم نیوشا ضیغمی موجب شد که در جلسه معرفی سریال رالی ایرانی به انگلیسی حرف‌زدن خنده‌دار خود اشاره کرد!

در شرایطی که یک بازیگر (هنرمند) برای به روز نگه داشتن خود و استفاده از منابع دست اول در زمینه کاری- هنری‌اش نیازمند تسلط به یک زبان پرکاربرد دیگر است -و این را غربی‌ها بهتر از ما فهمیده‌اند-، اما بازیگران ما در اغلب مواقع از این توانایی بی‌بهره‌اند و جز معدودی، کمتر بازیگری را می‌شناسیم که توانایی صحبت به زبانی غیر از فارسی داشته باشد (تازه بعضی‌ها حتی همین فارسی را هم در حد کامل نمی‌دانند!). هنوز یادمان نرفته که همین چند ماه پیش قربان محمدپور برای یافتن بازیگری مسلط به زبان انگلیسی چه دردسر‌ها کشید و چه زمانی را دربه‌در دنبال چنین بازیگری گشت! این مطلب نگاهی دارد به بازیگرانی که تسلط کاملی به زبان‌های دوم و سوم دارند. موضوعی که باعث شده اغلب این بازیگران در زمینه کاری- هنری‌شان نیز گام‌ها از همکاران‌شان پیش بیفتند.

غربی‌های زبان‌دان!

در سینمای غرب البته بیشتر بازیگران نیاز به تسلط بر زبان دوم را بدیهی دانسته و از همین رو اغلب‌شان علاوه بر زبان انگلیسی که پرکاربردترین زبان جهان است، چند زبان دیگر را نیز در حد کامل و برخی را نیز در حد رفع نیاز می‌دانند؛ مثلا جانی دپ تسلط خوبی روی زبان فرانسوی دارد.

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

ادوارد نورتون زبان ژاپنی را خوب تکلم می‌کند. شکیرا علاوه بر انگلیسی به ٤ زبان اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و عربی مسلط است. تام هیدلستون، ستاره فیلم انتقام‌جویان، به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و یونانی صحبت می‌کند. ناتالی پورتمن به زبان‌های عبری، فرانسه، ژاپنی، آلمانی و اسپانیایی حرف می‌زند. ویگو مورتنسن به زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی و دانمارکی مسلط است. لئوناردو دی‌کاپریو و ساندرا بولاک زبان آلمانی را خوب صحبت می‌کنند. گوئینت پالترو و بن افلک به زبان اسپانیایی مسلط هستند. جودی فاستر به چهار زبان فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، و اسپانیایی تکلم می‌کند و.

کن یو اسپیک خارجی؟!

در سینمای ایران، اما شمار بازیگران مسلط به زبان‌های خارجی زیاد نیست؛ لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی، نیکی کریمی، پیمان معادی، همایون ارشادی، سحر دولتشاهی، هدیه تهرانی، محمدرضا گلزار، بهرام رادان، الناز شاکردوست، مهناز افشار، شهاب حسینی، ریما رامین‌فر، پارسا پیروزفر، اشکان خطیبی و شاید چند تن دیگر معدود چهره‌های ایرانی آشنا به زبان‌های خارجی هستند. در این بین قطعا خیلی‌های دیگری هم هستند که می‌توانند در حد رفع نیاز‌های ارتباطی‌شان به یک یا چند زبان حرف بزنند؛ اما در این مبحث تنها به بازیگرانی اشاره کرده‌ایم که تسلط تقریبا کاملی روی زبان دوم‌شان دارند!

لیلا حاتمی

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

لیلای سینمای ایران یکی از اولین بازیگرانی است که با داوری در فستیوال کن بازیگران ایرانی را در ویترین سینما قرار داد. بازیگری که یکی از دلایل موفقیتش تسلطش به زبان‌های خارجی است. او به چهار زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ایتالیایی صحبت می‌کند؛ به‌خصوص چنان تبحری در زبان فرانسه دارد که بار‌ها و بار‌ها رسانه‌های غربی را متحیر کرده است. لیلا به‌خصوص بعد از فیلم جدایی اصغر فرهادی راه جهانی‌شدن را با سرعت بیشتری دنبال کرده است.

ترانه علیدوستی

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

ترانه هم از بازیگرانی ا‌ست که به زبانی دیگر تسلط دارد. او حتی در این زمینه به عنوان مترجم ادبی نیز طبع‌آزمایی کرده و داستان‌هایی از آلیس مونرو و نیکول کراوس را به فارسی برگردانده است. ترانه که در سال‌های کودکی به همراه پدر فوتبالیستش در آلمان زندگی می‌کرده، به این زبان نیز تسلطی نسبی دارد.

نیکی کریمی

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

آن‌هایی که در دهه هفتاد و اوایل هشتاد خواننده مجله فیلم بودند، بی‌شک ترجمه‌های نیکی کریمی از زندگینامه مارلون براندو را یادشان است که با عنوان «آواز‌هایی که مادرم به من آموخت» منتشر می‌شد. کریمی که پیش‌تر از بسیاری از بازیگران ایرانی دیگر پایش به فستیوال‌های خارجی باز شد، به راحتی و روان انگلیسی صحبت می‌کند و این برایش همواره پوئنی بوده برای مورد توجه قرارگرفتن در فستیوال‌های سینمایی.

پیمان معادی

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

به این دلیل که در آمریکا متولد شده و سال‌های کودکی را در این کشور گذرانده، طبیعتا انگلیسی را همتراز و شاید هم بهتر از فارسی صحبت می‌کند؛ برای همین هم خیلی زود راه به هالیوود باز کرد و توانست در فیلم‌ها و سریال‌هایی، چون «عدالت کیفری»، «آخرین شوالیه‌ها» و «کمپ اشعه ایکس» ایفای نقش کند. خیلی‌ها زبان انگلیسی، را یکی از عوامل مهم در موفقیت پیمان معادی در دنیای بازیگری دانسته‌اند!

انگلیسی‌ها

شمار بازیگرانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، بیش از بازیگرانی ا‌ست که به زبان‌های دیگر حرف می‌زنند. الناز شاکردوست یکی دیگر از بازیگرانی است که خیلی‌ها از تبحرش در مکالمه انگلیسی خبر دارند. مثل فریبرز عرب‌نیا، مهناز افشار، شهاب حسینی، اشکان خطیبی، پارسا پیروزفر، بهرام رادان، محمدرضا گلزار و خیلی‌های دیگر که نام‌شان از قلم افتاده است. در این بین بهرام رادان حکایتی دیگر دارد. او مدت‌هاست که گفته می‌شود در کانادا سکونت دارد و بار‌ها هم اخباری مبنی بر همکاری او در پروژه‌های آمریکایی و کانادایی منتشر شده است- که البته تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند!

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

آیا می‌دانید؟

عید پارسال در سریال پایتخت خیلی‌ها دیدند که ریما رامین‌فر در حد قابل قبولی به زبان انگلیسی حرف می‌زند (که تازه به دلیل ناهمخوانی با خطوط شخصیت‌پردازی کار، سعی او این بود که ناشیانه حرف بزند- که در لحظاتی البته از دستش درمی‌رفت!)، اما آیا می‌دانید که رامین‌فر به زبان آلمانی نیز تسلطی تقریبا کامل دارد؟

بازیگران ایرانی که به زبان دوم یا سوم هم تسلط دارند

آیا می‌دانید سحر دولتشاهی به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تقریبا به طور کامل تسلط دارد؟

آیا می‌دانید رامین ناصرنصیر و پوریا پورسرخ در زبان اسپانیایی تسلطی تقریبا کامل دارند؟

آیا می‌دانید همایون ارشادی زبان ایتالیایی و انگلیسی را کامل می‌داند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهارت زبان دوم و بیشتر یکی از جذاب ترین ویژگی های یک انسانه

      پاسخ ها

      • ;)

        این سلبریتی هارو الکی گنده نکنید بخدا خیلی از مایی ک سلبریتی نیستیم بیشتر ۲ زبان رو خیلی خوب مسلطیم مثلا همون لیلا حاتمی ک دست و پا شکسته حتی انگلیسی هم بزور صحبت میکنه رو برامون اولویت قرار دادین؟! من خودم انگلیسی رو وقتی 8 سالم بود فول بودم تا 13سالگی هم فرانسوی کاملا مسلط شدم و الان هم دارم زبان راشا(روسیه) رو تمام میکنم.

      • بدون نام

        اره والا اون چه مسخره صحبت ميکرد خيلى مضحک بود خخخ

      • بدون نام

        زبان بلدن که چی ؟؟؟ نشانه بزرگیه ایا؟؟

    • بدون نام

      دیگه همین که اولین بازیگری که معرفی کردید خانم حاتمی هست میشه تا آخرش رفت. با اون انگلیسی دست و پا شکستشون !

      پاسخ ها

      • معصومه

        ایول. خیلی خوب گفتی. رسانه ها خیلی دروغ ها میگن و خیلی حقیقت ها رو پنهان میکنن. حالا این مطلب(دانستن زبان دوم) که کم اهمیت ترینه.

      • اسی

        شما چرا سوختی؟

      • بدون نام

        آیا میدانید من به همه زبانهای زنده دنیا تسلط ویژژژژ های دارم

      • بدون نام

        حرف زدن با لغات انگلیسی معنیش بلد بودن زبان انگلیسی نیست برید ببینید چقدر غلطهای مکالمه ای فجیع دارند فایل هاش تو یوتویوب موجوده

      • رویا

        دوستان یه خورده کمتر حسودی کنید خب
        وااااااااا
        بحث بازیگرو غیره نیست
        شماها همتون اگر آب ببینید چنان شناگران خوبی هستید
        شما جماعت مظلوم نما آدمهایی هستید که اگر موقعیتی توی سیاست و معروفیت داشته باشید
        نه رحم دارید نه مروت فقط حاضر جوابی بلدید

      • بدون نام

        در ایران اگه همین قدر بتونی خارجی حرف بزنی موفقیت بزرگی محسوب میشه:)))

    • بدون نام

      همین شماها هستین این سلبریتیای بی سوادو گنده میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها به مهارتشون اشاره شده, و لااقل این کمی جلوتر از بیخودیها قرارشون میده

      • بدون نام

        بیسواد امثال شما هستین که ازروی خودکم بینی به ارزشهای دیگران بهایی نمیدهید وفقط به فکر خالی کردن عقده هایتان هستید

      • کاربر قدیمی

        دقیقا برترینها یا مشغول هندوانه گذاشتن زیر بغل بازیگرهاست یا مشغول هندوانه گذاشتن زیر بغل اصلاح طلبا!!
        به جای بازیگرها با سبک زندگی های غلط غربی باید از الگوهایی بگه که سبک زندگی درست و تلاش داشتن و کارآفرین بودن مثل رئیس مجموعه گلرنگ که از صفر شروع کرد و با تلاش به بی نهایت رسید یا بقیه کارآفرین های بزرگ

      • بدون نام

        بدون نام ۱۲:۱۶ واقعا حرفت عالی بود.

    • الناز

      وااااای خدااااای من جدییییی؟؟؟!!!!
      شگفتاااااااا...اقا منکه باااااورم نمیشهههه
      جمع کنید بابااااا....خو ک چی؟؟؟!!!!حالا دونستیم
      اینا اینجا مفت خوری میکنن اونجا زندگی!
      تفریح و توله اوردنشون اونجاس دیگه!!!!
      هروقت زبانش بلد نبودن باید اونوقت بیاین بنویسین چ بازیگرانی ب رغم اینکه کاملا سبک زندگیشون خارجیه ولی به زبونش مسلط نیستن!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انقدر بدم میاد از شما و شخصیت های امثال شما .
        ناراحتی ،نیا سرک بکش فضول.

      • نیلا

        ا الناز خانم ! خونسرد باشین لطفا!

      • بدون نام

        چه بی تربیت و بی شخصیت و حسود

      • ..

        حالا اونجا بچه دنیا بیارن یا زندگیشون اونجا باشه چرا دوست ندارید پیشرفت مردم و ببینید ما که اینجا دنیا اومدیم خوبه الان مثلا!؟!؟

      • اسی

        بی شعوری رو نمیشه خیلی مخفی کرد ...
        سعی کن ترکش کنی

      • بدون نام

        خودتو به یه دکتر نشون بده

    • بدون نام

      آیا میدانستید منم رو ایتالیایی تسلط دارم یا نه؟حیف عمرتون که تو ندونستن این مسئله گذشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این قشر بازیگر اینقدر ازشون قطع امید شده که یه خبر زبان خارجی بلد بودنشون نویسنده پاچه خوار این مقاله رو به وجد آورده

    • رضا

      آیا میدانید من هم مسلط به زبانهای انگلیسی و فرانسه هستم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کیس ازدواجی هستی تووو

    • H

      حالا برترینها مردم چکار کنند میخوای بهشون ستاره بدیم ؟! در این شرایط که در آن زندگی می کنیم انگلیسی حرف زدن که هیچ به هفتاد زبان زنده دنیا هم مسلط بودن آیا برای مردم ایران منفعت دارد ؟ ترخدا از بادنجان دور قاپ چینی بازیگران دست بردار جداً خسته کننده است مگر اینکه اسپانسر سایت برترینها باشن !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه تو فقط حسودی کن همین کارو ازت برمیاد فقط

    • بدون نام

      انگلیسی لیلا حاتمی پروپستویشیتالیساکزاتایشن

    • ستایش

      خیلی‌ خوبه منم ب‌ زبان انگلیسی مسلطم ولی‌ دوست دارم آلمانی رو هم‌ ياد بگيرم اين شد ی انگیزه برام.

    • بدون نام

      انگلیسی دیگه امروزه مثل زه بغل دره درسته بعضی ها میگن آپشن ولی انصافا آپشن نیست، بلد نبودنش نوعی بیسوادیه

      پاسخ ها

      • رویا

        کوتاه بیاااااا چی میشه به انگلیسی ؟

    • نوشین

      خواهر منم دو زبان تسط داره... چرا هر کار پیش پا افتاده این دولبرلیتیها انقدر هی لایته؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهر شما و امثال ایشون رو اکثریت مردم نمیشناشند. اما بازیگران چون مشهورند شنیدن خبر از اونها برای یکسری از افراد و یا لااقل طرفداراشون جذابیت داره. اگه این خبر براتون جالب نبود این صفحه رو باز نمی کردید که بخونید.

      • بدون نام

        لابد یکیش فارسیه یکیشم عربی راهنمایی خخخخخخخخخ

      • بدون نام

        چون مثل امثال تو به دیگران حسودی نمیکنن وقتشونو صرف کارای مفید میکنن

    • پریناز

      منم به زبان انگلیسی تسلط دارم خوب که چی مثلا شق القمر کردند؟

      پاسخ ها

      • ....

        چه جالب یهویی همه چند زبانه ها پیداشون شد
        شماها فقط به نیش تسلط دارید
        و به هیچ زبانی هم مسلط نیستید حتی زبان خودتون

      • بدون نام

        نه بابا؟

      • Behnam

        افرین. موفق باشی

    • م.ح

      چه جالب از این موضوعات مختلف از هنرمندای ایرانی بنویسید جالبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه ننویسید لطفا

    • بدون نام

      سعید هم اسپانیایی بلده

      پاسخ ها

      • خودم

        وای. راست میگی . اینو یادمون رفته بود

    • بدون نام

      امروزه که بچه های فقیر افغانی چهارساله هم دارند میرند کلاس زبان! دیگه چه آپشنی؟ هر کی بلد نیست عجیبه

      پاسخ ها

      • اسی

        خاک بر سر نژاد پرست

      • بدون نام

        اسی منظور نژادپرستی نبود. یعنی حتی محرومترین و مستضعفترین اقشار هم پیگیر زبان هستند پس اون سلبریدیهای مفتخور هنری نکرده اند. انشاالله افغانیهای عزیز در سایه عنایات خداوند موفق باشند و درد و بلاشون بخوره تو سر هرچی نژادپرست و سلبریدی خائنه

      • بدون نام

        تو کشور های اروپایی چیزی می خوان مثال بزنن میگن حتی این عقب مونده ایرانیاهم فلان کارو میکنن

      • بدون نام

        00:13 متشکرم که منظورم را گرفتی.

    • بدون نام

      آفرین بهشون

    • بدون نام

      آیا میدانید من به زبان فارسی ترکی کردی و آذری تسلط دارم؟ ؛)))

    • حاج خارج

      و آیا می دانید سلبریتی ها خنگ ترین دو پایان پارسی هستند ؟ و آیا می دانید بنده به چهار زبان فارسی ،کردی ،لکی و لری آشنایی کامل دارم . ؟! اشنونگ کیف حالک ؟ خخخ

      پاسخ ها

      • علی

        من هم لری و ترکی رو خوب حرفدمیزنم دوزبانه ام دیگه نه؟!!!!

      • بدون نام

        علی تو فارسیم حرف میزنی پس سه زبانه ایی

    • بدون نام

      همین شماها هستین میشینین همین فیلمارو نگاه میکنیین
      حالا از فرط عقده و حسادت
      چرت و پرت میگین
      وای بر ملتی که حسادت جزعی از زندگیش شده
      برای همینه به جایی نمیرسیم

      پاسخ ها

      • سمانه

        چه ربطی به حسادت داره؟ اشکالی نداره فیلم ببینیم مسئله بازیگراست در حد توانایی شون تو بازیگری فقط باید صحبت کرد ازشون و نباید بیشتر بزرگشون کرد چون ظرفیت و فرهنگ و لیاقتش رو ندارن

      • بدون نام

        من فیلماشون هم نمیبینم فقط گاهی در برترینها یه نگاه میندازم ببینم این زباله های متحرک باز چه گندی زدند و باز مردم چه لیچارهایی بارشان کرده اند

    • بدون نام

      نگین محسنی و لیلی رشیدی هم خیلی خوب فرانسه صحبت می کنند. خانم رشیدی خودشون مترجم هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب پس ليلي و ليلا از بچگي باهم كلاس فرانسه مي رفتند

      • بدون نام

        محسني رشته ش زبان فرانسه ست! با اون قيافه ي مزخرفش

    • مریم

      لیلا حاتمی یه جمله رو نتونست بگه شیش بار توپوق زد
      بقیشونم همینه
      مفهوم تسلط به زبان دو نمیددونید

    • armita

      جدابنظرم انگلیسی صحبت کردن رو باید همه یاد بگیرن
      این خیلی چیز بدیه ک ن تنهامردم بلد نیستن(جمعیت کثیریشون)بلکه بلد بودن یه سلبریتی باید براشون افتخار باشه

    • مریم

      پسر من فقط 1/5سال کلاس زبان رفت و به شکر و یاری خدا تافل گرفت و از نوجوانی مدرس زبان بود الان هم کارهای مترجمی انجام میده و لیسانس مترجمی همزمان داره،دو تا خواهر زاده دارم اینا از بچگی فقط کارتون،فیلم، و بازی های رایانه ای به زبان انگلیسی می دیدن در نتجه بدون انکه کلاس بروند در نوجوانی کملا به انگلیسی مسلط شدن همچنین برادرم فقط 1 سال کلاس زبان رفت او الان انگلیسی را مثل زبان مادری مکالمه میکنه و کاملا به زبان مسلطه من اما 4 سال کلاس رفتم 3 ساله که توی خونه فونتیک،مکالمه،رایتینگ،اسپیکینگ کار میکنم داستان انگلیسی میخونم و اخبار پرس تیوی و سایر شبکه های انگلیسی زبان را ساعتها گوش میدم ولی به هیچ جا نرسیدم البته نا امید نیستم انشاله با یاری خدای بزرگ این زبان را بخوبی یاد میگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما و خانواده فرهیخته شما. موفق و موید باشید

      • بدون نام

        یاد گرفتن در کودکی مثل آب خوردنه.
        در بزرگسالی توانایی یادگیری زبان خیلی خیلی پایین میاد.

      • بدون نام

        به نظر من احساس نیاز باعث یادگیری سریع تر میشه. خیلیها به خاطر شغلشون یا زندگی در خارج از کشور یا مسافرت یا تحصیل مجبورند زبان خارجه رو یاد بگیرند. این نیاز داشتن باعث تسریع در روند یادگیری میشه و خیلی ربطی به میزان تحصیلات و گیرایی نداره. وقتی نیازی نباشه انگیزه ای به یادگیری نیست.

    • بدون نام

      ليلا حاتمي يه مدت سوييس درس خونده و البته درس رو نيمه كاره رها كرد و برگشت و مهارتش در فرانسه و آلماني لابد مربوط به اون دورانه. كارتون دن كيشوت رو هم ترجمه كرده بود ولي انگليسي ش كه همين دو سه سال پيش كه مثلا ارمده بود از معترضين ايراني در آلمان حمايت كنه، به شدت افتضاح بود

    • میلاد

      حسودای بی چشمو رو شما زبان بلدی که بلدی..از اینکه کسی نمیبینتتون زورتون میاد..اینایی که بالا اسمشون اومد بازیگرای این مملکتن چه شما حسودا بخواید چه نخوایید..بترکید از حسادت درباره دیگران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا تو کدومشونی دردت اومده
        یا نکنه از اون جماعت سگ دست آموز اینهای که اجیر شدن به نفعشون تو فضای مجازی تبلیغ کنن و یه پولی بگیرن

      • بدون نام

        تو هم كه حسود نيستي برو يه زبوني ياد بگير كه اينقدر اين چيزاي پيش پا افتاده به چشمت نياد كه بخواي مجيز گوي چهار تا عوضي تر از خودت بشي

      • بدون نام

        همیشه میدونستم که طرفدارای سلبریدیا هم لجنها و کثافتهایی درست مثل خود سلبریدیها هستند. واسه همین از فضولاتی که نشخوار کردی تعجب نمیکنم

    • بدون نام

      خب معلومه وقتی پول پارو کنی و. چند سال اقامت کشورای خارجی داشته باشی زبانشون رو هم یاد میگیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز دل اینا با اعتماد به نفس یه مشت اراجیف انگلیسی تحویل میدن پر از غلطهای فاحش

    • بدون نام

      سعید ما هم اسپانیایی بلده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وااای خدا نکشتت، سعید عزت اللهی منظورت بود

    • بدون نام

      انقدری که اینا سفرهای خارجی میرن نه پس میخواید زبانم بلد نباشن رامبد جوان که واسه زایمان زنش از چند ماه قبل رفته کانادا و هزینه رفتن و اقامت چند ماهه شون حتما ۱ میلیارد میشه میخواید زبانم یاد نگیره

    • بدون نام

      اونی که در مورد خانم حاتمی حرف مفت می زنند برن کلیپ فرانسوی حرف زدن ایشون رو نگا کنند
      تسلط ایشون رو زبان فرانسوی از تسلط خیلی از شما پرادعا ها روی زبان مادری تون بیشتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من مترجم فرانسوی هستم.
        سطح زبان فرانسه ایشون حداکثر متوسط است.
        انگلیسی هم که هم شاهد بودن مقدماتی هم نیست.
        کلمه تسلط به زبان رو قبل از گفتن دو بار روش فکر کنید.

    • بی نام

      خوب این که چیزی نیست من به دو زبان فارسی و ترکی آذربایجانی تسلط کامل دارم که علتش اینکه اهل اردبیل هستم.

    • بدون نام

      من مادرم هشتادسالشه چند تا زبان بلده .مثلا به سگ میگه چخه .به گربه میگه پیشته .به خر میگه هوشششش. به گنجشگ میگه کیش .به بازیگری هم اصلا اهمیت نمیده .

    • الناز

      معلوم هس شماها چتونهههه؟؟!!حسودیم ب چی بشه مثلا؟؟به دوروییشون؟ب اینکه رگ ایرانیشون باد میکنه ولی عارشون میشه یه بچه تو ایران دنیا بیارن(فارغ از بحث مادیش میگم)من خودم دانشجو مترجمی زبانم...زبانمم فوله
      مگه من چی گفتم اینجور واکنش میدین!
      شما خودتونو درمون کنید ک تو ادعای خودخاص پنداری و روشن فکرنمایی غرق شدین معلوم نیس با خودتون چند چندین
      من گفتم واسه بازیگرایی که ادعای نژاداریایی دارن و کل زندگیشون رو غلتک غرب و انور اب داره میچرخه همچین چیزی عجیب نیست
      شما چتونه سنگ یه مشت پرادعای پوچ رو ب سینه میزنین

    • بدون نام

      پول که داشته باشی همه کار میتونی بکنی
      ..

      پاسخ ها

      • صادق

        دقیقا،پول که داشته باشی همه کارها رویادمیگیری،اززبان دوم وسوم و...

    • بدون نام

      بازیگر خوبی باش زبان بلد باش ولی تو سیاست دخالت نکن چون برای ملت فقط ضرر هست

    • nahid

      من الان 3 ساله دارم انگلیسی کار میکنم ولی هنوز بطور کامل تسلط پیدا نکردم. زبان دوم رو بلد بودن زندگی تو ایرانو آسونتر میکنه

    • بدون نام

      بازیگر دو تابعتی جاسوس فرهنگی شده بازی کردنش در سینما و تلویزیون جرمه

    • بدون نام

      اگه اینطوریه بابا ی من به فارسی وگرجی تسلط کامل داره و به عربی و انگلیسی کمی تسلط داره
      البته همون فارسی بلدیم و بابا ی من دبیر ادبیات هست

    • هستی1386

      من دوازده سالمه اما به 4 زبان مسلطم=انگلیسی_امریکایی-ترکیه ای و روسیه
      (البته من در ترکیه به دنیا اومدم و الان امریکام،اما اصلیتم ایرانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خنگ خدا دروغت دراومد ما اصلا زبان آمریکایی نداریم اون لهجه امریکنه انقدر دروغ نگو

    • بدون نام

      آخه پیمان معادی هم بلده دوستان زبان رو باید با لهجه حرف زد پیمان معادی رو تو فیلم کمپ اشعه ایکس ببینین اصلا بلد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج